Първенци сме в жертвите на пътя – чия е отговорността?

Правим постоянни промени в ЗДП, а резултат – няма
16 мар 2017 10:52,
140

България е на първо място в Европа по брой загинали на пътя, въпреки множеството промени в Закона за движението по пътищата и предприетите мерки. В предаването "България сутрин" председателят на Съюза на преподавателите по автомото подготовка Йонко Иванов подчерта, че никой не дава отговор за това кой отговаря за лошата организация на движението, за лошите пътища и за некачествените ремонти по тях.

По-късно днес преподаватели от Съюза ще дадат брифинг, на който ще поставят въпросите кой отговаря за организацията на движението у нас и чий е ангажиментът а обществените поръчки и изпълнението им в онези критични точки, където има концентрация на ПТП.

"Не бива всичко да се стоварва върху пътната полиция, не й е работа да събира и глобите. Тя трябва да контролира, не е решаващ фактор в пътната безопасност", настоя експертът по пътна безопасност Алекси Стратиев.

"Много назад сме в техническото изграждането на системата за контрол, която трябва да има в България", допълни бившият шеф на КАТ.

По отношение на това, че санкциите се увеличават, а жертвите на пътя не намаляват, гостите в студиото на Лора Инджова се обединиха около мнението, че последните промени в Закона за движението по пътищата са били популизъм на финала на миналия парламент, отколкото реално насочени към предотвратяване на ПТП-та.

"Впечатление прави, че броят на загиналите намалява от началото на годината, но пък страшното е, че през март загиналите се увеличават и то доста повече, отколкото през същия месец от предходната година", поясни Стратиев пред Bulgaria ON AIR.

Той заключи, че би трябвало да се престане практиката с постоянните промени и да се върви към един нов и строен закон с правила и санкции към участниците в движението по пътищата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


140
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
73
0
 
3
 
! Отговори
До 81 Темида преди 7 години
Що не си смениш чипа. Караш пил, 1, 2, стотни път, никой не те спира и продължаваш. Ако случайно направиш ПТП и дойде КАТ може и да те хванат като за 1-ви път. После си продължаваш пак всеки ден да караш пиян, но никой не те спира. Същото и с всичко останало, което пишеш. Толкова ли е сложно да схванеш, че има огромна разлика между това какво пише в закона и как се прилага закона. То и сега наказанията са прекалено солени, но не се прилагат. То като всички от стадото на КАТ пак за по-високи нака
72
0
 
2
 
! Отговори
Krom преди 7 години
До До 68 Krom - не приятелю. Май ти не си разбрал написаното от мен. Аз предлагам, т.н. органи за контрол да се заменят с камери, след като законово бъде оповестено. А това как се прилага закона е друго. Това е въпрос на организация. Ако ръководителите на ведомството не го контролират, това е загубена кауза. Въобще, техниката е безпристрастна. На камера не можеш да бутнеш. И може да има двоен, троен и т.н. контрол. С по високи заплати и санкции. Другото е плява. Ниско платени шутове рушветчии.
71
2
 
6
 
! Отговори
Темида преди 7 години
Ако теоретично се кандидатирам за премиер/президен програмата ми е същата като на другите, но гарантирам въвеждане на следното. Караш пил (1 ви път 3000лв глоба + 3 години без книжка) 2ри път (конфискация на автомобила с който е шофирано (без значение на кого е) + 2 години затвор. Превишена скорост (над 30км/ч) 1000лв глоба при рецидив без книжка за 2 години. Без книжка директно 3 години затвор/ Гражданска 2000лв глоба. + построяване на 3-4 затвора да ги побера. Никой в БГ няма да гласува за ME
70
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Към 74. Това че едно време взима ха снимки е факт, вече не става. Трябва да си живял поне 6 месеца в България, но които успял успял. В Германия дори и да си чужденец, листовки те може да ги минеш и на други езици, турски, английски, френски....
69
0
 
3
 
! Отговори
До 77 преди 7 години
Казано накратко, искаш КАТ да заработи, нали така?
68
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Докато някои вярват в басните на КАТ за чипа, манталитета, културата, възпитанието, събираемостта на глобите и т.н., няма шанс да намалеят нарушенията.
67
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Уважавам свободата на всички,но това,което се случва по българските пътища е по-страшно от война.В този ужасяващ екшън няма наши ,няма ваши,няма нарушители и спазващи правилата.Жертви стават всички участници,кой с вина,кой без вина.Драконовски мерки за сигурност,жесток ред и тотално спазване на правилатаЖелезни превантивни мерки безкомпромисни..Само така ще спасим човешкия живот.
66
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Безумните глоби не са решение. В Германия до към 10 км. глобата е 10 Е, което е нищо. Но глобяват постоянно. Караш с алкохол взимат ти книжката, плащаш глоба, контролират те дали продължаваш да пиеш. При нас няма, има увеличаване на глобите, което подхранва корупцията. Никъде по света няма такива мерки при изпититете да шофьор, защото с пръчка решаваме проблема а не стимулираме личната отговорност на собственика на фирмата и отговорност за последствията.
65
0
 
4
 
! Отговори
Факт преди 7 години
По мои много груби сметки всеки ден в България се правят средно по близо 200 милиона нарушения на закона за движение по пътищата. От тях КАТ санкционира примерно 2-3 хиляди и то често след ПТП, а останалите 200 милиона остават ненаказани. Ето в това е проблема и затова има толкова много нарушения - всеки шофьор е убеден, че каквото и нарушение да направи, КАТ няма да го санкционира, а в нормалните държави шофьорите са убедени, в неизбежността на санкцията и затова не нарушават правилата.
64
0
 
3
 
! Отговори
Шматко фонХамбургски преди 7 години
До 74 Иван Иванов аз съм от 84 г политически имигрант в Германия и познавам НЕМЦИ които са с умствено изоставане завършили такива училища изкараха книжки в България . Знам за четирима души един с умствено изоставане и трима наказани за шофиране в нетрезов състояние и понеже в Германия след като ви изтече наказанието ви пращат на КОМИСИЯ за която за да се явите плащате 500? за да останови че непиете и можете да се явите на повторен изпит и на идиотският тест ислиза по-евтино книжка у нас
63
0
 
2
 
! Отговори
Факт преди 7 години
27 години сме зле с десетки милиони нарушения всеки ден по пътищата, главно поради това, че КАТ е успял да внуши на много хора, че строгите наказания, ако се запишат в закона, решават въпроса. Е, 27 години записват все по-строги наказания в закона, а нарушенията се увеличават, а на манипулираните от КАТ даже не им просветва сигналната лампичка в мозъчето, че нещо не е наред и пак искат още по-строги наказания записани в закона и пак става по-лошо, което е неизбежно.
62
2
 
5
 
! Отговори
Петьо Блъсков преди 7 години
България избива собствения си харод!
61
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
вчера нали го осъдиха пиян дрогиран с превишена скорост уби 3 човека и му дадоха 4 г разбирай 1,5 г лежане в най лошия случай но имаме милостива съдебна система и след година ще си джитка
60
0
 
2
 
! Отговори
До 68 Krom преди 7 години
Май не си разбрал проблема, щом продължаваш да вярваш в дивотиите на КАТ - нека има по-строги наказания записани в закона и без КАТ да ги прилага, тези наказания ще спрат нарушителите. Цитираш ми други държави, но там закона се прилага и това спира нарушителите, а не размера на наказанията, както КАТ ти е промил мозъка.
59
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Лесно еДва свързани тъпички въпроса. Признавам, влече си ме. Но да си дойдема на думата:Какви въпроси държиш да се включат в проверката?И какво възнамеряваш да докажеш с използването на детектора?
58
0
 
2
 
! Отговори
До 66 не можеш ... преди 7 години
Може и още как, щом го няма КАТ. Няма държава по света, където твоето "не можеш" да не го е наложила държавата (чрез техния КАТ).
57
0
 
4
 
! Отговори
Ганчев преди 7 години
1 Пътищата са в окаяно състояние 2 Светофари , знаци не работят и не се подържат . 3 Продават се шофьорски книжки на килограм 4 КАТ и ДАЙ са мега корумпирани .5 Няма нито един осъден или наказан строго административно за това че е карал пиян , друсан или под въздействието на лекарства а идва периодът на алергиите . Защо не изпозваме да накажем управлявалите (КРАЛИТЕ) до сега партии на тези избори като гласуваме за новите кандидати тия вече ги знаем АЗ СЪМ СИ ИЗБРАЛ 2 БЮЛЕТИНА
56
1
 
7
 
! Отговори
60 преди 7 години
Ти си сменяй чипа, софта и биоса, моите са ОК. Строгите наказания са единственото решение. След 10 осъдени и обявени в медиите, ще се замислиш преди да се качиш в скапания Голф на 5 ракии, нали така?И какви ги бръщолевиш????? Кой бил виновника???? ПИЯН УБИВА ДЕТЕ НА УЛИЦАТА???????КОЙ Е ВИНОВНИКА??????? АЗ ЛИ?????????????????????????????
55
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Един умен човек е казал: "Ефективността от наказанията се измерва с НЕИЗБЕЖНОСТТА от налагането им, а не с размера на наказанията"Балъците с промити от КАТ мозъци твърдят обратното: хайде да запишем несъразмерно строги наказания в закона, които няма да се прилагат, но е малкото случаи, когато се приложат ще изпадаме в екстаз.
54
1
 
1
 
! Отговори
Krom преди 7 години
До До 55 лесно е - и си прав, и не. Финансовото наказание без изключение лекува много бързо. Гърците преди години бяха по диви и от нас. Пътищата им от страни са осеяни с паметници. Сега? Спазват закона. Испанците - също. Попитай как се "научиха"? Само с камери и глоби. Когато ГО ти стане по скъпа от колата, пробвай пак.