Първенци сме в жертвите на пътя – чия е отговорността?

Правим постоянни промени в ЗДП, а резултат – няма
16 мар 2017 10:52,
140

България е на първо място в Европа по брой загинали на пътя, въпреки множеството промени в Закона за движението по пътищата и предприетите мерки. В предаването "България сутрин" председателят на Съюза на преподавателите по автомото подготовка Йонко Иванов подчерта, че никой не дава отговор за това кой отговаря за лошата организация на движението, за лошите пътища и за некачествените ремонти по тях.

По-късно днес преподаватели от Съюза ще дадат брифинг, на който ще поставят въпросите кой отговаря за организацията на движението у нас и чий е ангажиментът а обществените поръчки и изпълнението им в онези критични точки, където има концентрация на ПТП.

"Не бива всичко да се стоварва върху пътната полиция, не й е работа да събира и глобите. Тя трябва да контролира, не е решаващ фактор в пътната безопасност", настоя експертът по пътна безопасност Алекси Стратиев.

"Много назад сме в техническото изграждането на системата за контрол, която трябва да има в България", допълни бившият шеф на КАТ.

По отношение на това, че санкциите се увеличават, а жертвите на пътя не намаляват, гостите в студиото на Лора Инджова се обединиха около мнението, че последните промени в Закона за движението по пътищата са били популизъм на финала на миналия парламент, отколкото реално насочени към предотвратяване на ПТП-та.

"Впечатление прави, че броят на загиналите намалява от началото на годината, но пък страшното е, че през март загиналите се увеличават и то доста повече, отколкото през същия месец от предходната година", поясни Стратиев пред Bulgaria ON AIR.

Той заключи, че би трябвало да се престане практиката с постоянните промени и да се върви към един нов и строен закон с правила и санкции към участниците в движението по пътищата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


140
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
53
3
 
7
 
! Отговори
Чалгoпитeк преди 7 години
Чалгата и газта тря са до дупка баце иначе не се живее
52
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не може да се качиш пил! НЕ може да караш без да даваш мигач,да отнемеш предимството на колегите,да шофираш с телеф. в ръка и да пишеш смс-и.Не може да карао с кофти спирачки и да профучаваш с бясна скорост и да се правиш ,че не виждаи пешеходните пътеки!
51
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ае тря са натиска таз газ ве за ко са го сложили тоз ***?? Тря ръчкаш яко ве ейй
50
4
 
2
 
! Отговори
Факт преди 7 години
Всеки, който иска безумно строги наказания за нарушения по пътищата, най-вече при катастрофи, всъщност иска да има повече нарушения, а не да не се правят нарушения, както искат нормалните хора. Факт!
49
1
 
11
 
! Отговори
Тоягата, Санчо! преди 7 години
Мишоци, стига с този манталитет, бе! Германците с какъв манталитет са? Работя с немци и 1 година след като дойдоха в България, почнаха да карат като нас. КУЧЕТО СКАЧА СПОРЕД ТОЯГАТА! Държавата не си е на мястото, а вие гласувате 27 години със задните си части. Това е проблемът. БСП, ГЕРБ, РБ, ДПС и т.н.... в нормалните държави до един да са в затвора, тези престъпници. Мутрата Тиква от СИК - ПРЕМИЕР???? Къде освен в Заир, Косово и България??????
48
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До шофьор, подкупността е следствие, а не причина.
47
2
 
3
 
! Отговори
Krom преди 7 години
Да? Ами просто е. Така ще бъде, докато цели фамилии си "изкарват хляба" в т.н. КАТ. Няма абсолютно никакво желание да се реши проблема. Казвам го и като автомобилист и като мотоциклетист. Когато се поправи закона, когато камерите след това заместят мотащите се по пътя милиционери, когато годишната ти ГО започне да расте пропорционално на нарушенията - ще мирясаме веднага. А за рецидивистите - бързо производство. Без изключения. Без черни катафалки с екскорти, возещи неведомо кой. Няма друго.
46
1
 
6
 
! Отговори
До 55 лесно е преди 7 години
Докато такива като теб не си сменят чипа, няма да се оправим. На пръв поглед уж изглеждаш загрижен, но не за каквото трябва - да не се правят нарушения и катастрофи, а си загрижен да има повече нарушения и катастрофи, за да се кефиш как строго наказват някой, без значение дали това наистина е виновника.
45
1
 
7
 
! Отговори
до 53 преди 7 години
Какъв затвор бе колега?Въпросния пиян фигурист даже и в ареста не беше!
44
2
 
9
 
! Отговори
Чалгoпитeк преди 7 години
Каааарай бяссноо на червенооооууу направи за мене нещо откаченоооуууу
43
3
 
1
 
! Отговори
шофьор преди 7 години
единствено и само подкупността на катаджиите е причината, кой го е еня за правилника, като сложи една двайска - 50ка, ( а със 100 вече си кмета на селото . . . ) и може да прави каквото си иска . . . . това е, като спрат катаджиите да взимат рушвети, а почнат да глобяват зверски и да вземат книжки, ще се оправят нещата , ама тук пак опираме до държавата като цяло, защото не вземат достатъчни заплати 1. за да нямат нужда от подпуките, 2. да ги е страх да си загубят работата ... хайде сега коменти
42
2
 
9
 
! Отговори
Лесно е преди 7 години
1. 10 години минимум в затвора, ако пиян УБИЕШ човек с таратайката си. 2. 10 неплатени глоби - 30 дни обществено полезен труд и отнемане на МПС.3. Всички шефове от КАТ на проверка в НАП. Да се види с какво разполагат и как са го придобили. 4. Всички служители на КАТ на детектор на лъжата. Който не мине - уволнение без право да работи за държавата 10 години. 5. Вкарване на агенти под прикритие в школите и увеличаване на наказанието за даване на книжки с "пари под масата". 5 годинки е ОК.
41
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
14, каква реформа в съдебната система виждаш ти? Какво разбираш под реформа, може би всички съдии в затвора и да назначим нови, а? Кажи си, нали повтаряш като обезумял съдебна реформа, значи имаш идея каква трябва да е.
40
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Щом един пиян-*** кънкьор уби човек и осакати друг за цял живот, след което НЕ ЛЕЖА в затвора, как искате хората да имат респект и да спазват правилата?!"Щом той може, значи мога и аз!"
39
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Манталитета ни е такъв!
38
1
 
7
 
! Отговори
Истината преди 7 години
Навсякъде по света, където закона се спазва, това е станало не чрез непрекъснати промени в закона и по-строги наказания, а чрез прилагането на закона. В България закони има, но не се прилагат и в това е проблема. Докато тон на дискусиите задават такива "експерти" катаджии като Стратиев, нищо няма да се промени към по-добро, а ще става по-зле. Не шофьорите са виновни за нарушенията, както КАТ е промил мозъците на балъците, а тези държавни органи, които не налагат със сила спазването на закона.
37
3
 
6
 
! Отговори
Еми-грант преди 7 години
Липсата на култура по пътищата е един от главните виновници!
36
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Причината се знае но не се казва, а това е умишленото опростяване и обедняване, двойния стандарт за бедни и богати, корупцията която разсипа хората. Тласък на всичко това даде Тиквара, който за да властва, той не може да управлява поради вродената му тъпота и егоцентризъм. България се срива защото Той не уважава познанието и образованието, за него те създават мислещи хора които не са овце. И това се отрази във целия ни живот, включително и в управлението на МПС. Няма как при тази разруха.
35
1
 
7
 
! Отговори
Запознат преди 7 години
На така зададения въпрос в заглавието на статията може да се отговори само по един начин - тези, които ги гледаме по телевизията всекидневно и обсъждат въпроса, бяха основната причина да започнат да се купуват книжки на килограм. Преди "демокрацията" книжките се взимаха след доста добра подготовка и строг контрол от страна на изпитващите. Сега за 30 кормилни часа си водач на МПС. Кой за толкова време ще изгради култура на движението по пътищата? Това е комплрексен фактор!
34
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Съд, полиция, корупция, ДАИ, купени книжки, манталитетняма контрол и превенция3 убийства след употреба на алкохол са 4 години, не знам кои би се резпектирал от подобни присъди