Първенци сме в жертвите на пътя – чия е отговорността?

Правим постоянни промени в ЗДП, а резултат – няма
16 мар 2017 10:52,
140

България е на първо място в Европа по брой загинали на пътя, въпреки множеството промени в Закона за движението по пътищата и предприетите мерки. В предаването "България сутрин" председателят на Съюза на преподавателите по автомото подготовка Йонко Иванов подчерта, че никой не дава отговор за това кой отговаря за лошата организация на движението, за лошите пътища и за некачествените ремонти по тях.

По-късно днес преподаватели от Съюза ще дадат брифинг, на който ще поставят въпросите кой отговаря за организацията на движението у нас и чий е ангажиментът а обществените поръчки и изпълнението им в онези критични точки, където има концентрация на ПТП.

"Не бива всичко да се стоварва върху пътната полиция, не й е работа да събира и глобите. Тя трябва да контролира, не е решаващ фактор в пътната безопасност", настоя експертът по пътна безопасност Алекси Стратиев.

"Много назад сме в техническото изграждането на системата за контрол, която трябва да има в България", допълни бившият шеф на КАТ.

По отношение на това, че санкциите се увеличават, а жертвите на пътя не намаляват, гостите в студиото на Лора Инджова се обединиха около мнението, че последните промени в Закона за движението по пътищата са били популизъм на финала на миналия парламент, отколкото реално насочени към предотвратяване на ПТП-та.

"Впечатление прави, че броят на загиналите намалява от началото на годината, но пък страшното е, че през март загиналите се увеличават и то доста повече, отколкото през същия месец от предходната година", поясни Стратиев пред Bulgaria ON AIR.

Той заключи, че би трябвало да се престане практиката с постоянните промени и да се върви към един нов и строен закон с правила и санкции към участниците в движението по пътищата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


140
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
2
 
7
 
! Отговори
Червен картон за ББ преди 7 години
Виновни има. Предимно от партията ГЕРБ са, защото последните 7 години са почти постоянно във властта. За да не се чувстват пренебрегнати, виновни са и шилетата от РБ, БСП, ДПС, ПФ, АТАКА и всички участвали в кражбите и далаверите последните години. Ако държавата си беше свършила работата, нямаше да има толкова убити по пътищата. Не аз взимам милиони, за да контролирам и наказвам диваците и джигитите, а КАТ, нали така? Затова за ГЕРБ - ЧЕРВЕН КАРТОН! Нищо не става от тях.
32
2
 
4
 
! Отговори
Бачко до 31 анонимен преди 7 години
Понеже става дума за БГ а не за ГМО картофени глави да продължа . У нас първо няма събираемост на глобите . 2 Няма събираемост на такси от винетки от преминаващите транзитно у нас . Глобата за шофиране без винетка по магистрала трябва да е поне 300? . Колко пъти сте видяли да мерят със спецялни камери и да одбиват коли по магистралата за превишена скорост ? Пътищата и купените книжки са лицето на ГЕРБ и останалите мошеници
31
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Виновен е съда! Вие да сте чували някой да е лежал за убити хора на пътя?Пияния нерез Ставийски пак си кара и си пие.....
30
0
 
6
 
! Отговори
dsss преди 7 години
Направиха КАТ филиал на данъчното, но който не му пука за безопасността на движението.
29
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Съвсем ясно е защо има толкова много нарушения - защото липсва неизбежност на наказанието при нарушаването на правилата. Няма никакъв смисъл пак да се променя закона, след като е повече от очевАдно, че закона не се прилага, най-вече от КАТ. Експертите по света добре знаят, че увеличаването на размера на санкцията нищо не променя, само в България пседоекспертите на КАТ манипулират хората, че така щели да намалеят нарушенията. На всеки трябва да е ясно, че в КАТ експерти няма, нито преди,нито сега
28
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Скоро няма ли някой утрепан от паднали късове от виадукти по магистралите на Борисов?Тиквата вместо да реже лентички, да го пращат да ходи да опъва после полицейската лента....
27
1
 
8
 
! Отговори
Discovery преди 7 години
Абе, тея хора не разбраха, че проблема е в липсавата на сиво вещество у повечето водачи. Липса на отговорност, на образование, на етика на пътя. Колко и да са строги изпитите, колкото и хубави пътища да има... оня като кара, като пълно говввведо файда нулева. Друг проблем е ниската събираемост на глобите и слабото прилагане на законите върху водачите... Не книжката, да им взимат а возилото да видиш как ще се кротнат!!!
26
1
 
7
 
! Отговори
Бачко до 31 анонимен преди 7 години
Колега аз също живея в Германия и то от 1984 г и мога да ви кажа че от немците по-*** и неколтурна нация едва ли има ! Що се касае до закона за движение по пътищата тук то той от 4 години е еднакъв във всички провинции . Тук комплексарът и маминият 18 г черкиджия ако реши да се качи на кола с 500 коя ще трябва да плаща месечно гражданска отговорност 2500 ? месечно а минимум за такъв автомобил се плаща 500? за един м.
25
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Виновна е Павлова, благодарение на която си трошим колите в дупките и плащаме 100 лева Свинетка.
24
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Кой премиер-популист направи ограничението за магистрала 140 км в час????
23
2
 
7
 
! Отговори
Васил преди 7 години
Виновна е ДЕМОКРАЦИЯТА, откогато започнаха да раздават книжки на килограм!!!
22
3
 
8
 
! Отговори
ВТОРА ПРОЛЕТ преди 7 години
От двадесет и седем години у нас мафията и всеки министър се занимава само с кражби и незаконно забогатяване ! ГЕРБ и Цветанов взеха връх с продажбата на документи от гражданство до шофьорски книжки всичко . Цветанов взе връх и с това че въведе карането на светлини и през деня което увеличи шансът от катастрофи . Доказано е че ЛЕД и ксенионовите крушки режат като скалп ретината на окото . Дори и най-старите модели заслепяват през деня което е още един шанс за ПТП. А за пътищата какво ...
21
11
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Да се въведат ограночения! Не може някакъв пиклю, дето сега е взел книжка да ми кара кола 200 коня.Да се забрани движението на стари автомобили. Например: всичко до 1995 да се спира от движение. Постепенно на 2-3 години да се променя годината(96,97,98...). Това са стари автомобили, замърсяват и не за безопасни.Глобите трябва да са тройни и да важат за всички !!!
20
7
 
13
 
! Отговори
Германия преди 7 години
Понеже виждам, че тука повечето не сте излизали в чижбина и не сте били на запад, да ви светна - тук при мен на запад където аз живеят хората имат култура на карането и всеки спазва законите и правилника на движение, а не като *** в България който си мисли, че като се качи на колата и пътя е само негов.
19
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Отговорността е ничия, затова и сме на първо място по жертви на пътя.
18
1
 
10
 
! Отговори
Галин преди 7 години
Отговорността е на наглите и ограничени ЗАДкормилни устройства...за тези които карат в лявата лената и в последният момент се мушва с мигач пред теб, за инструкторите които в София карат кормуващите да минават само маршрута на който ще е изпита и още многоо много причини! Не се народ, а ***...Не *** го казал аз..
17
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
на партията на тиквениците.
16
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Една от най важните причини е ,че в България застраховката е на автомобила ,а не на водача.Давам пример...ако си италианец и си нямал произшествия застраховката ти е около 400 евра,ако обаче си направил ПТП и примерно застрахователят ти е платил 100 хиляди и тръгнеш да подновяваш,то премията ти скача моментално на около 4 000 евра!!!Това ги спира да са *** на пътя,повярвайте.
15
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Да бе, КАТ ли ви е виновен или държавната администрация че се кара със 100км/час в града или че масово карат пили и дрогирани. Все някой друг ни е виновен. Бай *** не зачита никакви правилници и после дай да търсим кой му е виновен. Собствената ни простотия ни затрива!
14
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Най-голяма вина носят общинските съветници от горния и средния ешалон на властта, а също така парламентарните комисии и членовете на управителните съвети на комитетите по туризма.