6 гари като нови след ремонт за 25 милиона

Парите са осигурени по европрограма "Транспорт"
31 мар 2017 14:45, Надежда Бочева
15
6 гари като нови след ремонт за 25 милиона
Гарата в Стара Загора ще е една от ремонтираните. Снимка: БТА

С 25 млн. лв. от оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 – 2020 ще бъдат ремонтирани шест гари. Три от тях са софийски – "Подуяне", гара "Искър" и "Казичене".

Другите три са гарите в Стара Загора, Нова Загора и Карнобат, съобщи пред журналисти Ивайло Дженев, ръководител на звеното за управление на проекти в Национална компания железопътна инфраструктура (НКЖИ).

За шестте гари се проверява дали са конструктивно устойчиви, предвижда се саниране, модернизация на климатичните инсталации и реконструкция на първи перон.

За гара "Подуяне" от НКЖИ гарантират, че ще бъдат запазени автентичният вид на сградата и орнаментите, въпреки че тя не е със статут на паметник на културата. Отвън по зданието няма да бъдат лепени изолиращи материали като стиропор, а вместо това старата мазилка ще бъде заменена с нова с топлоизолиращи качества. Сградата е здрава и не се налага укрепване.

И за трите софийски гари са издадени разрешения за строеж, направени са анализи разходи и ползи, като още не са избрани изпълнители. Очаква се процедурата да бъде обявена до края на април, а ремонтите им ще струват
5,5 млн. лв. Планира се строителните работи да започнат през декември и да продължат година и половина.

13 млн. лв. се планира да струва обновяването на гарата в Стара Загора, която прилича като конструкция на Централна гара София, но в умален мащаб.

Гара Нова Загора ще бъде обновена с 2 млн. лв., като тепърва предстои обследване, за да се определят необходимите дейности.

За Стара Загора и Нова Загора строителството е планирано в средата на 2018 година.

В гара Карнобат ще бъдат ремонтирани основната сграда, разпределителната гара и други помещения. Ще се наложи изграждането на локална пречиствателна станция за отпадните води. От НКЖИ планират строителството да започне в началото на 2018 г.

Още икономически новини от България четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


15
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
0
 
! Отговори
Поп Светулко преди 7 години
До ?Aми подготвяме ви южняците за ЕРДО .. :)))
12
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До ?ами да, Северна България най-добре да мине към Румъния, явно на политиците-мафиоти не им е необходима, а и в Румъния заплатите са по-високи, има съд и правораздаване... няма една магистрала в тая част на България бе алооо, а от там минават всички тр-ове, вместо да направят път и да им вземат пари...
11
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
А гара Карлово е някакъв ужас ,никаква поддръжка ,нито хигиена .Студ ,разбити врати ,прахоляк . Зимно време е като хотел за скитници ,които спят по пейките и мърсят с ***. Гнусно е да седнеш и да си чакаш влака .На кого да се оплачем и искаме добри условия в чакалнята ?
10
1
 
4
 
! Отговори
? преди 7 години
На мен ли ми се струва или наистина управляващите не смятат северна България като част от страната? Пари за инфраструктура се влагат само в южните части на страната, не е ли по добре, да се децентрализира властта и да има по-голяма финансова независимост на областите?
9
1
 
2
 
! Отговори
до 9 преди 7 години
Аз мисля, инфраструктурата е еднакво важна, изключвам гарите. Хората не разбраха ли идеята, че се кандидатства и се одобрява по програми,'при които може да се краде. Всичките гари - могат да се санират и за 1-2 млн лева и за 25 / 50 / 100 млн. Зависи от проекта... Докато цените на локомотивите и подмяна или изграждане на трасе са ясни и трудно може да се усвои и излъже там...
8
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
ЕС е превзет от административна дясна мафия. На "братските" им десни правителства се одобряват проекти за милиарди, които нямат никакъв смисъл, но ще падат големи далавери. Недай Боже, да се появи правителство, което може да не работи с добре смазаната машинация в ЕС, бива компрометирано и разбито, като се спират програмите и тнБоко парадира, че тези пари са като паднали от небето, но първо членките имат вноски и второ на данъкоплатци от ЕС са им взели 25 млн от данъци за това
7
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
я разгледайте книжата,дали няма и някой лев по европрограми за локомотиви и вагони.
6
0
 
11
 
! Отговори
хахахаха преди 7 години
гари има,влакове няма
5
0
 
9
 
! Отговори
зелен гущер преди 7 години
Отваряш разписанието и виждаш- от нова загора има само 2 влака и то през ноща
4
3
 
4
 
! Отговори
тя преди 7 години
Щях да ги направя и с по- малко милиони!
3
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Защо ще се ремонтират гари като няма влакове и пътници? То може да няма влакове и пътници но пък има едни другари които се преименуваха на господа и трябва да си напълнат джобчетата с милиончета. Тези евро мангизи както ги наричат са нашите мангизи които плащаме като членове на ес. На всяко дадено ни евро 80 цента са за ЕС. А направете сметка какво печелиме?
2
12
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Дойде на соц. *** Радеф измисленото правителство и всичко замря в държавата.
1
11
 
12
 
! Отговори
varg преди 7 години
Шумен щеше да се ремонтира през 2016 година,но дойдоха герб и всичко замря.