Печална класация: Първи сме по смърт на пътя в ЕС

Най-добрите шофьори, според изследването, са в Швеция
Обновена: 31 мар 2017 07:23 | 31 мар 2017 07:21, Петя Славова
79
Печална класация: Първи сме по смърт на пътя в ЕС
Снимка: архив, Булфото

Печален рекорд за страната ни – България е на първо място в Европейския съюз по брой загинали в катастрофи през миналата година.

По показател загинали на един милион души в катастрофи България оглавява черната класация. С 99 на на един милион души преди нас е Румъния – с 97 души.

С най-добър показател е Швеция, където регистрират три пъти и половина по-малко загинали – 27 загубили живота си на един милион.

Миналата година у нас на пътя са загинали 708 души – 36 от тях са деца. Близо 1000 са ранени, някои с травми за цял живот.

В дългия списък на черната статистика за миналата година попада и 23-годишният Никола Терзиев. Момчето разнася пици, когато на автомагистрала "Хемус" е връхлетян от движещ се с превишена скорост автомобил. Издъхва на място.

Виновникът – убивал и преди на пътя, е с условна присъда за предния инцидент. Почернената майка настоява за изцяло нов Закон за движение по пътищата.

Именно високата скорост е основна причина за стотиците жертви на пътя у нас, но имало и други фактори, твърдят от Пътна полиция.

"Като започнем от обучението на водачите, инфраструктурата – австрийците показаха, че 20 години им е отнело. Спешната медицинска помощ и контролът, и автопаркът – над 60% са на възраст над 15 години", заяви пред bTV началникът на Пътна полиция Бойко Рановски.

От КАТ признават обаче, че техният контрол не е пълноценен, защото камерите не достигат. Още се чака доставката на новите технически средства, както и на принтерите в патрулките. Според Владо Тодоров обаче камерите не респектират нарушителите.

Статистиката сочи най-добри показатели във Великобритания – 28 загинали на едион милион души.

$Имаме високи глоби, но неприятното за шофьорите е, че се отнемат точки – по 3 точки за нарушение, и когато се отнемат 12 точки, шофьорът губи книжката си$, обясни Хедър Уорд.

На Острова шофьорска книжка се взима изключително трудно – половината от явилите се не издържат изпита.

ОТ КАТ обещават да засилят контрола и да използват на максимум наличните камери. Новата техника трябва да влезе в употреба до края на годината, а тепърва предстоят най-фаталните месеци – юли и август.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


79
Още по темата: катастрофикласация
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
40
4
 
34
 
! Отговори
DiesIrae преди 7 години
Друг *** пример за тоталната липса на възпитание и толерантност на пътя - пробвайте да дадете предимство на някой излизащ от улица без предимство защото знаете, че има да чака 2 часа докато се изнижат всички и вижте колко ще ви освиркат. Дори да спреш за да пропуснеш майка с количка отзад започва псуване, свирене и какво ли не. Като дадеш предимство на някой повечето стоят и дори не могат да осъзнаят, че ги пропускаш.
39
3
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Първо на вънка се кара основно на магистрала. Второ пътищата им саа в отлично състояние.Всеки месец по ТВ дават по някой Българин размазан на германска магистрала?!? Айде не ни минавах с Тея,че само тука се перат. И на вънка правим много мизерии, просто са малко хората.
38
1
 
36
 
! Отговори
До 41 преди 7 години
Такива безумни предложения - до всеки шофьор да има катаджия, могат да дават само КАТ и хората манипулирани от КАТ. По света от край време си знаят как се налага спазването на правилата и го правят. Само в България се говори все за възпитание и т.н.
37
1
 
38
 
! Отговори
Факт преди 7 години
Някои не се усещат, че стават смешни. Едни и същи шофьори (български граждани или чужди граждани), в България шофират по един начин, а в държавите, където е наложено спазването на правилата, същите шофьори шофират по съвсем друг начин. Може би на границата им подменят чипа, манталитета, възпитанието, културата, ... голем смЕх.
36
6
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До ФактРазбрахме ти гледната точка, няма смисъл да повтаряш 10 пъти. То по твоята логика пак трябва да направим щат от 100 000 коли на КАТ да следи всеки чубанин, как кара? Ти ли ще го финансираш ? *** то така става.Трябва да се започне работа от децата и правилното им изграждане ,като отговорни личности.
35
1
 
38
 
! Отговори
До DiesIrae преди 7 години
Не ти ли омръзна да даваш примери, които са пряко следствие на факта, че КАТ в България не работи?! Да, първопричината е КАТ, а не шофьорите, които шофират по начина, по който КАТ им позволява да шофират.
34
1
 
37
 
! Отговори
Факт преди 7 години
Интересно, дали и след 1000 години, България ще е първото и единствено изключение, където без КАТ да работи, правилата сме започнали да ги спазваме, защото в закона пишело нещо или ще ги спазваме заради възпитанието, културата, манталитета, чипа, ... ни
33
3
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Има още и индивиди които карат постоянен на халогени. Модата на 90те. Как да им обясниш,че халогена се ползва за друга цел, не да натоварва водача отсреща с още два фара.Пълно е с комплекси няма какво да се лъжем.
32
1
 
37
 
! Отговори
Факт преди 7 години
Няма и досега не е имало държава в света, където правилата да се спазват ей така, защото нещо си го пишело в закона или защото хората били възпитани, културни, с подходящ манталитет и т.н. насаждани от КАТ глупoсти. Винаги и навсякъде по света държавата е налагал и сега също налага спазването на правилата в държавите, където правилата се спазват. Досега няма изключения. Тук в България някои си мислят, че ние може да бъдем първото изключение - правилата се без КАТ да си върши работата, както е по
31
4
 
32
 
! Отговори
DiesIrae преди 7 години
Много пешеходци пресичат където не трябва защото на местата където трябва шофьорите не ги пускат и им свирят като пресичат на пешеходна. За КАТ какво да кажа. Полиция и КАТ са за превенция и да следят за спазването на закона, но и те дават страхотни примери като карат без фарове, без винетки, коли със съмнително техническо състояние и доста често и те правят нарушения (пресичане на двойно непрекъсната за да направят обратен и др.) Така, че доста от причините са си в нас.
30
3
 
35
 
! Отговори
DiesIrae преди 7 години
Вината е комплексна. Първо нямаме култура да се изчакваме, да даваме предимство. Книжките се купуват + комплексари който си мислят, че пътя им е бащиния и правят маневри без мигач или хора който си мислят, че мигача им дава абсолютно предимство. Масово неспазване на скоростта, колите ни са в отчайващо състояние, китайски LED който нито са нагласени да светят както трябва, нито работят като хората и само заслепяват.Карат на дълги в градът, но и те не знаят защо.
29
3
 
37
 
! Отговори
DiesIrae преди 7 години
До ФактА в кое е? Просто пример - спираш на пешеходна да пропуснеш пешеходец и отзад или те натриса някой *** с 20 годишна *** който се мисли за някой бабаит от бързи и яростни или минава край теб свирейки и блъска пешеходеца защото е зает да те псува и му липсват елементарни познания като да гледа по далече от предния си капак! В такива ситуации къде е вината? Или както ми се случи на мен лично - спирам заради пешеходец и един ме блъсна с 70км/ч защото се загледал в телефона си?
28
4
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Защо КАТ трябва да ти каже , как да караш? Всеки е чел правилник и се е съгласил с него? Има знаци има и указания? КАТ нфможе да наблюдава всеки един автомобил в държавата? Отново си прехвърляте вината на някой друг. Карайте с 90 и ще видите, че проблеми няма :) като карате с 150 проблема и отговорността си е ваша.
27
4
 
35
 
! Отговори
Факт преди 7 години
Докато има мaлoумници, които смята, че причината е манталитета, възпитанието, културата, чипа и други подобни дивотии, никога няма да се оправим.
26
3
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Аз съм по улиците от 15 год. Нещата са комплексни. Първо сме невъзпитани, второ сме комплексари , трето автопарка е лош, уменията ни зад волана са на ниско ниво, когато човек надскочи възможностите си става беля. Просто това е манталитетен проблем , като във всичко останало. Което се лекува трудно.
25
1
 
39
 
! Отговори
Реалист преди 7 години
Шегата настрана, но както винаги хората с промити от КАТ мозъци пак хвърлят вината върху шофьорите, а истината е, че поведението на шофьорите е следствие, а не причина. Причините са главно две като най-важната е липсата на контрол от страна на КАТ. Навсякъде по света контролния орган на държавата със силата на държавата налага спазването на правилата. Никъде правила не се спазват от възпитание, култура и т.н. Втората причина - състоянието на пътищата и безумната организация на движението и парки
24
3
 
35
 
! Отговори
??? преди 7 години
Цитат: " С 99 на на един милион души преди нас е Румъния с 97 души. "Някой може ли да ми обясни как Румъния е едновременно с 97 и с 99 загинали на 1 милион?
23
1
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Но сме първи по стабиУност!
22
3
 
39
 
! Отговори
DiesIrae преди 7 години
Отделно като се добави и ТОТАЛНТА ЛИПСА НА ПЪТНА НАСТИЛКА + ОКОПИ ТРАНШЕИ И КУП ДРУГИ НЕЩА КОЙТО ГИ НЯМА И НА КОЛАРСКИ ПЪТЕКИ, НО ГЕРБ ТОВА ГО ВОДЯТ МАГИСТРАЛА, ПЪРВОКЛАСЕН ПЪТ И ТН. и всички предпоставки за ПТП са налице. Книжки се дават на хора който я са завършили основно я не. И законите ни са направо смешни. Я сложете за каране без книжка или пиян 5 години ефективна присъда да видим колко ще карат така. За ПТП в нетрезво състояние 30 години ефективна без право на замяна и да карат тогава
21
3
 
36
 
! Отговори
DiesIrae преди 7 години
КАТ освен, че ги няма и не следят за спазването на закона. При катастрофа стоят до колите и дори не си правят труда да регулират движението което в комбинация с нагли ТИР-ове става предпоставка за още инциденти. Да не говорим за 20 годишните БМВ-та който са по стари от шофьорите си, а те горките я с книжка, я без. Като се добавят и тролеите на по 100 години който се влачат с 10 крачки в час и се разпадат в движение (защо не минават ГТП никой не може да ти каже, но са в движение) и само пречат.