ГЕРБ с проект в Брюксел: Без превъртане на километража

Евродепутат иска единна система за километрите на колите
32
ГЕРБ с проект в Брюксел: Без превъртане на километража
Снимка: архив "Булфото"

Евродепутатът от ГЕРБ Андрей Новаков внесе в Европейската комисия проект, с който д се сложи край на манипулирането на километража на употребяваните автомобили в ЕС. Предложението за нова програма е на стойност 1,25 млн. евро.

Още по темата

Проектът носи името O.R.E.L. и предвижда единна информационна система, която обединява данните, събирани по време на годишните технически прегледи и позволява тяхната обмяна в ЕС.

Така показанията за пробег на всяка кола ще бъдат обновявани по време на ежегодния технически преглед и ще са достъпни на специално създаден за целта сайт.

По този начин разминаване между официалните и посочените от търговеца на употребявани автомобили данни би означавало опит да бъде заблуден потенциалният купувач. Инициативата е подкрепена от Съюза на българските автомобилисти .

Проучвания показват, че над 30% от всички употребявани автомобили в Европа са с манипулирани километражи, което ощетява купувачите средно с по 3000 евро на автомобил. Порочната практика нанася щети на бюджета на ЕС около 9,6 млрд. евро годишно.

Предложението на Новаков е базирано върху съществуваща практика в Белгия и Холандия и цели затегнат контрол срещу манипулациите на автомобилните километражи, които ощетяват потребителите на автомобили втора ръка и представляват пряка заплаха за сигурността им.
 


32
Още от
Напиши коментар Коментари
26
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
МОЯТА Е НА 15 години и е само нс 90 000 км,карана е о жена,домувала само в гараж и обслужвана от фирмения сервиз ,купена нова от БГ,така ,че има изключения!
25
0
 
0
 
! Отговори
men преди 11 месеца
ганчо ганчо.... боли го бай керманец хурката че бай арапинговц ще фане стария му таралясник 500 евро повече от бугаристанеца като му пренабие номера.
24
1
 
2
 
! Отговори
Добре преди 11 месеца
Значение има при 6,7 годишните коли, които туко що им е изтекла гаранцията и с цел продажба на висока цена ги манипулират. Например една кола може да е минала 400хил км. вече, но с манипулация и "пудрене" да дойде на 90хил. А старите са ясни. Кола над 15год няма как да не е минала 500-600хил. с единични изключения разбира се.
23
1
 
6
 
! Отговори
sofeto преди 11 месеца
Генетично заложено в българина е че трябва да бъде излъган. За това не се и нерви!
22
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Страшен проект от страна на герп, оправиха всичко друго и се заеха с километражите на старите автомобили, вместо да направят така, че хората в БГ да могат да си купуват масово нови коли, дори в една Гърция се купуват повече нови автомобили
21
0
 
3
 
! Отговори
300 лева заплата преди 11 месеца
До Анонимен 4

Трее така е,но ще ми купиш ли тогава морга на четири-пет лазарника?!
20
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
До АСЕН19
Тъй като пропусна едно от най- важните обстоятелства за новите коли (а именно работните режими на двигателите напр. 900м3 мотор с 115 к.с. мощност), вероятно не сте от най- квалифицираните работници, или пък Ви липсва опит. а също и добри обноски и възпитание.
19
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
До Игнасио - ...колкото повече коли се карат,толкова повече се купува на Вальо Златев прескъпите негодни горива...
При заставане за зареждане с гориво в някоя известна верига бензиностанции, мирише основно като в склад за бояджийски материали, нежели на бензин.
Макар и стари кypници, моторите явно са добре направени, щом палят и се движат с такива вещества.
18
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Ганя няма избор сега наште еуро-гейски братя ще ни продават коли на по 800 000 км и ще повишат цените ако решат и какво умно са предложили ?
17
3
 
10
 
! Отговори
АСЕН преди 11 месеца
Чета, че някакви жени и еврогейове са ми коментирали по-долу мнението.
Работя в голям автосервиз в София и съм в ужас от новите коли.
Няма такива пластмасови бараки, детайлите се изтъняват за да се чупят, метални части се подменят с пластмасови, чугунени двигатели се заменят с алуминиеви в които се поставят чугунени ризи, ресурса на такъв мотор е до 100 000 км.
Целта за контрол на километри е единствено в полза на търговците, за да обясняват защо е на тази висока цена колата, която продават.
16
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Онези ги връщат с 200 хиляди, нашите и те с толкова и като погледнеш тя е чисто нова на110 хиляди.
15
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Гледам, чета и не вярвам на ушите си! Какво става - Незнам! 16 коментара има статията вече, и нито един път никой не е споменал нито Сорос нито Путин!
14
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Аз пък искам да си купя автомобил втора ръка с превъртян километраж това си е мое демократично право.
13
0
 
5
 
! Отговори
Хех преди 11 месеца
Най- накрая още една полезна инициатива. Дано да я доведат до закон както се случи със зарядните на моб. у- ва. Разбира се - Съгласен съм и с другите мнения в коментарите (напр. Асен). Има и такива случаи, но за мен това "превъртане" си е чисто престъпление защото си е измама с цел придобиване на по- голяма печалба. Аз слава богу от 16 г. несъм имал кола втора употреба и мен лично не ме касае, но считам че е нормално и логично да има такава ОБЩОДОСТЪПНА система (като сайта за Г. отговорност).
12
1
 
3
 
! Отговори
USA преди 11 месеца
Защо само от год. Техните. Прегледи ???, от всеки ремонт, смяна на масла, гуми - от всичко фиш, глоба. Като в USA
11
0
 
11
 
! Отговори
Олеле преди 11 месеца
Това в централна Европа отдавна е въведено и функционира,само трябва да се стегне въпроса с нашите търговци на стари коли.
10
2
 
1
 
! Отговори
anonimen преди 11 месеца
bas darja 4e nqma da go priemat ,kade 6te si prodavat evropeicite starite baraki ako ne u nas,koi 6te prieme zakon sre6tu nego si
9
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
А какво правим като заплесите в сервиза за технически прегледи ти сбъркат километража. На моята кола последния преглед и писали 49,000 км вместо истинските 19,000
8
14
 
18
 
! Отговори
АСЕН преди 11 месеца
Кола на 100 000 км., може да е по-зле от кола на 300 000 км..
Първо има значение с какви материали е изработен двигателя и колата.
Второ инженера проектирал двигателя и колата, дали има опит и акъл.
Трето зависи дали двигателя и колата е поддържана с качествени материали и консумативи, спазвани сроковете.
Предпочитам БМВ 2006 г., на 300 000 км. с 3 литров дизелов мотор пред РЕНО 2017 г .на 1 000 км. с 1 литров бензинов мотор с три цилиндъра и турбинка.
7
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Ами ти пък сети се ко е свършил парите и е теглил кредит какво следва връщане но зависи кои дърпа играта известно време се оправдаваха с един тоя един като гледам верно не става ни за поръчител ни за нищо обикновенно момче аз се чудя тука има крупно мошенничество не се знае какво е просто такива мошенници мястото име там където трябва в затвора а ония место да спят да земат да гледат доде не са изревали