КАТ по гръб не пада – снимат джигитите през отворен капак на патрулката

В новите коли имало еърбег и ако се отворил – удрял катаджията
1 юни 2017 13:00,
78
КАТ по гръб не пада – снимат джигитите през отворен капак на патрулката
Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

В новите патрулни автомобили не могат да се монтират мобилните снимащи радари. Проблемът е, че стъклата на новите автомобили "Киа" са с различен наклон и друг кварцов състав от тези на досегашните "Опел"-и, потвърди пред "Труд" шефът на "Пътна полиция" старши комисар Бойко Рановски.
 
Според специалисти било невъзможно да се снима от капака или покрива на патрулката. Затова сега предстоят проби камерата да се монтира отзад в полицейския автомобил и той да застава край пътя с отворен заден капак.
 
"Да, има такъв проблем със стъклата. Но не е само тази причината, за да не се монтират вътре камерите. Новите автомобили имат еърбег и ако той се отвори, камерата може да удари лошо нашия служител в главата – каза старши комисар Бойко Рановски. – При такава опасност не можем да монтираме камерата вътре в патрулния автомобил".

Той похвали качествата на новите патрулни коли, но не отрече, че 148-те камери ще останат на доизживяване на старите.

Още по темата

"Има и варианти камерата да бъде слагана на предния капак или на покрива на автомобила, като устройството само се включва в тях. Може да се слагат на тринога до колата и точно такава е обществената поръчка, която е в ход, за още 59 камери", каза още старши комисар Рановски.

По новите патрулки на КАТ има залепени стикери, че в тях са монтирани камери. Но това не са снимащи радари за засичане на скорост, а устройства за видеозаписи на проверките на шофьори.

В същото време стана ясно, че МВР е отказало да плати на британска фирма за поддръжка на единствената у нас система за засичане на средна скорост. Затова вече седми месец не работят камерите при тунела на магистрала "Люлин".

Системата е от две двойки камери и сървър, монтиран на петия етаж в сградата на Дирекция на полицията в столичния квартал "Младост". Купена е за 240 000 лева и е пусната експериментално през 2014 г. Започва да снима и през 2016 г. достига максимален капацитет от 30 000 заснети нарушения.

Общо до злополучното й спиране през декември м.г. са засечени над 60 000 джигити. В "Пътна полиция" била създадена специална група, която да обработва снимките и да праща електронни фишове.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


78
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
44
2
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тази остаряла структора на КАТ трябва коренно да се промени. Шофьор съм от 40 години по УМНИ от катажиите няма. Отношението е по лошо от времето когато карах Москвича. Тогава поне униформата им беше респектираща и стегната. Сега са като торбаланковци. Рзпасани като овчари и размахват палките като овчарска гега. Едно време катажията застава отстрани на пътя правити знак да спреш козирува представя се и ти проверява книжката и талона. Това бяха документите за проверка. А СЕГА?
43
0
 
26
 
! Отговори
alf преди 6 години
раздайте им по едно колело то нямч стъкло
42
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Купете им Хамъри и вместо картечницата сложете камера да се върти насам натам. Пък и да не махнат картечницата пак е добре. И тя има възпиращ ефект
41
11
 
6
 
! Отговори
пилот преди 6 години
Ще си карам с 240 колкото си искам, а пък вие си слагайте камери, мамери и всякакви глупости не ми пука. Даже няма да карам ще пилотирам ниско. Ха ха ха.
40
4
 
30
 
! Отговори
Ханко Брат преди 6 години
Следващите коли ги поръчайте кабрио,за да правите 360 градусови снимки,а междувременно труповете по шосетата се увеличават с всяка минута.
39
2
 
30
 
! Отговори
drake преди 6 години
Не е важно какво снимат. По важно е, че въобще не контролират движението, пред тях разни спират и паркират където не трябва - което пък образува тапи но на нашите това въобще не им прави впечатление - което показва, че са рушветчии и са за уволнение. Крият се като мишки и чакат на пусия да рушвет. С какви очи искат увеличение на заплатите и други придобивки - тотални некадърници и престъпници
38
4
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Вчера гледах двама полицаи, не есберг от КАТ ли бяха или не, как спират на Козлодуй. С отворени жилетки, без шапки, с някакво самочувствие, че са царете на пътя. Никаква промяна за по-голяма култура, нищо! Спираха каквото им падне? Така ли ще борят проблема или всичко в за 20 лева? Никой не си мръдна пръста от ГЕРБ да премахнат или подменят безумните знаци и ограничения, сложени за капани и народеца да плаща. Или глоби или на ръка. Но най-лесното, глобите. Прасни му глобата и това е.
37
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Историк 26 Съгласен съм с Вас, че едно времешните милиционери в огромното си мнозинство беха по възпитани, по културни, по внимателни и човечни. За корупция и всякаква излагация не можеше да става и дума, защото след първото привикване при шефа на второто си вън . Сега една не малко част са Сашо Тръпковци .
36
3
 
18
 
! Отговори
gffh преди 6 години
*** пък сега се чудят как да замажат излагацията. Опасно били да се монтира върху въздушната възглавница. Те понеже се отварят по няколко пъти на ден нали? Освен това има ли коли без въздушни възглавници?
35
1
 
34
 
! Отговори
КАТ да се закрие преди 6 години
Най-ефективно е КАТ да се закрие. Хем няма да плащаме за нищоправене, хем ще стане по-безопасно по пътищата.
34
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И котките не падат по гръб..
33
0
 
42
 
! Отговори
кука преди 6 години
Завършил съм СМУ - средно милиционерско училище. На първия ми стаж в КАТ, старите колеги ме учеха, как да се побивам на пътни участъци с безумна маркировка, пътни знаци и най-вече зад някой храст, така, че да не ме виждат. На такива участъци 9 от 10 са в нарушение. За час си нацъкаш нормата и после по кафетата - айляк. Ама викам, не е ли по-добре да застанем там където стават ПТП ! Колега, не се занимвай с глупости ми казваха. Така е и до днес.За протокола: не съм катаджия
32
1
 
21
 
! Отговори
Милиционери преди 6 години
Навсякъде милиционери - в МС,във ВАС,в КС,в Прокуратурата, в НС,във всички държавни ведомства... И какво искате да се случи в тази бедна държава ,завладяна от милиционери?
31
1
 
31
 
! Отговори
Бай Пешо преди 6 години
А зимата като стане -20 ушев ще мръзне ли в колата при отворен заден капак? А ако вали сняг и навее преспи в КИА-та?
30
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Аз не знам защо и как не се изпипват нещата отдалече, като целият КАТ се състои само от експерти. Ако трябва и една година да мислят преди това, но да се вземе оптималното.Защо трябва да е като след дъжд качулка.
29
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Предпопитам Опел пред Икеа. Но за нашите пътища най здрави са Фолксваген, Мерцедес и БМВ.
28
0
 
5
 
! Отговори
до Джамджията преди 6 години
Защо да ги продават?утре ще счупят на някоя и ще имат резервни, те не на всички им трябва да имат трафик камери :)могат да минат с по 135лв на повечето коли по твоите сметки и да имат резервни предни за останалите. Просто не вярвам от всичките 1000 коли които са поръчали да сложат камери на всички, част ще са по другите ведомства.
27
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Добре не разбирам, като се купува техника Х си има параметри, т.е дали са 240 000 първоначално за 2 години и им се свиди 30 000 в момента за лицензираната поддръжка.Т.е нещо което се е знаело в началото, сега им е скъпо и няма да го дадат и другите 240 000 отиват в коша, хайде те са се амортизирали 120 000 ги хвърляш.Това е като да си купиш кола но да не я караш никога защото ти искат ГО.
26
1
 
19
 
! Отговори
И ко прайм ся? преди 6 години
Тези корумпирани катаджии трябва да се разкарат всичките от пътя. Само мобилни камери и задължително събиране на глобите може да подобри нещата.
25
0
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ами да купуват старите москвичи. Те имат прави стъкла и нямат еърбег, който да удари полицая по кратуната.