Всеки втори у нас с автомобил – но пък "втора ръка"

У нас най-много са колите на възраст над 20 години
20 юни 2017 08:37,
36
Всеки втори у нас с автомобил – но пък "втора ръка"
Снимка: архив Булфото

Малко над 400 леки автомобила се падат на 1000 жители в България, сочат данни от анализ на Евростат за наличието на стари коли и купуването на нови автомобили в ЕС през 2015 г. Според анализа, броят на автомобилите в България се увеличава с по около 100 коли на година.

През 2011 г. автомобилите у нас са били малко над 2,7 милиона, през 2012 - 2,8 милиона, през 2013 - 2,9 милиона, през 2014 - 3 милиона и през 2015 г. малко над 3,1 милиона броя автомобила, пише БТА.

Още по темата

Броят на закупените от българите нови леки коли обаче е сравнително нисък в сравнение с вноса на автомобили "втора употреба". През 2016 г. у нас са били продадени 26 370 нови автомобила, през 2015 г. - 23 000, през 2014 г. - 20 356, през 2013 г. - 19 352 броя.

Към момента у нас най-много на брой са автомобилите на възраст над 20 години - над 1,7 млн. Като цяло най-голям е броят на автомобилите с бензинови двигатели - над 1,8 млн. броя, дизеловите автомобили са 1,6 млн., а останалите коли са на газ или хибридни.

Страната ни е и на едно от последните места в ЕС по брой на електроавтомобили - средно на 20 хиляди автомобила се пада по 1 кола с електрозадвижване. През 2013 г. у нас е имало 123 електромобила, докато през 2016 г. техният брой се е утроил - малко над 320 броя.

Сравнително нисък е и броят на автомобилите, ползващи комбинация от бензинов двигател и електромотор - 1862 броя. В момента у нас се предлагат 18 вида електроавтомобили от различни марки, като цената им варира от 35 000 - до 100 000 евро.

Най-много автомобили - над 660 броя на 1000 души население са регистрирани в Люксембург, отчита европейската статистика. По този показател най-нисък е делът на регистрираните автомобили на 1000 души в Румъния.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


36
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
3
 
10
 
! Отговори
Сократис преди 6 години
Какво значение има коя "ръка" е автомобила след като е поддържан, технически изправен и с платени данъци?! От екологична гледна точка най-практични са автомобилите на газ и при тях катализатора е без значение.Кой какъв автомобил ще кара е въпрос на личен избор и финансови възможности и не трябва да се насажда мнение, че старите коли са за изхвърляне и са основните замърсители.Всеки автомобил е годен щом е поддържан и в норми.
10
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До MEn 10Нали за да стане това трябва да вдигнат и заплатите.
9
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 11Ти за голям столичанин ли се имаш, кой те знае от кое село си и ти. Хората да не са крепостни селяни, че сметка ще им държиш.
8
0
 
11
 
! Отговори
ДДДДДД преди 6 години
Нямаме стимул да си купуваме нова кола. По - скъпа гражданска отговорност, по -скъпо каско, лизинг с висока лихва, надути цени в официалните сервизи. Защо да си купувам нова кола ???? Данъка на новата ми кола евро 6 стандарт е около 500лв, а на старата ми над 14 години с евро не знам си кое е 140лв.
7
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
От тия 3.2-3.5 милиона автомобила, поне 1.1-1.3 милиона са в София. Всеки от село си дошъл с каручката и вика скъпо ми е ..Ами ходи с градския? Или си стой по родните места и работи там и няма да ти е скъпо.Най-много ревем, че сме бедни, а лукс като личен автомобил - за всеки има?
6
5
 
11
 
! Отговори
MEn преди 6 години
Само празни приказки без никакви действия. Ми оправете техническите прегледи и 50% от бракмите ще изчезнат. Вдигане прогресивно на данъка след 10-тат година, забрана на регистрации на коли под евро 5 и готово. Толкова ли е трудно?
5
1
 
12
 
! Отговори
Знайко преди 6 години
Лоши пътища, скъпи авточасти, автокражби - как да си купиш нова кола?!? От скъпите нови автомобили над 80% са на грабителите на съвременна България и/или конюктурни . новобогаташи. Понякога и комплексари си купуват неадекватни за социалното им положение возила. Само да се спазва закона в частта си за паркирането и да няма безплатно паркиране върху общите ресурси - проблемът ще се реши от само себе си.
4
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ако правителствата у нас /всичките/ желаеха да се купуват нови коли щяха да направят някакви облекчения за това, както в Русия и почти всички страни в Европа. Те не желаят това, защото старите коли горят повече и им трябват повече резервни части, а за тях се плаща ДДС.
3
0
 
5
 
! Отговори
Фитипалди преди 6 години
До Anonymous"Българите караме западни-бръкми - трошки втора ръка."Защо непременно западни? Има и много източни - японски, корейски и чат-пат китайски.
2
6
 
16
 
! Отговори
Ганьо преди 6 години
*** е важен и не може без кола! Носи телефон за 1200 лв, кара кола за 700 лв ... Манталитет ... Пък после ни бил мръсен въздуха.
1
1
 
8
 
! Отговори
вергил преди 6 години
Статистиката е отпреди 2 години. Сега вече имаме над 500 автомобила на 1000 човека. Хората намаляват, а автомобилите се увеличават. Това е така, защото вече масово има шофьори от три групи, които преди рядко шофираха-жени, *** и младежи.И скоро няма изгледи да спре увеличаването на автомобилите.