Лято е! Хапвайте повече млека, плодове, ограничете доста месото

През топлия сезон намалява процентът на хора с наднормено тегло
Обновена: 28 юни 2017 14:28 | 28 юни 2017 14:23, Мария Захариева
14
Лято е! Хапвайте повече млека, плодове, ограничете доста месото
Снимка: архив, Reuters

За лятото предпочитаните храни трябва да са млякото, млечните продукти, плодовете и зеленчуците. Това каза председателят на Българското дружество по хранене и диететика проф. Божидар Попов, който участва в проведената наскоро край Варна Осма национална конференция по хранене.

Той е категоричен, че през летните месеци трябва да се ограничат зимните храни като тлъстите меса. Според него панираните и пържените храни по принцип не са подходящи за лятото.

Организмът през топлото време не изпитва голямо желание за такива силно омазнени храни и приготвени по такава технология, обясни специалистът и препоръча като най-подходяща за лятото леката храна в определен баланс. Тя помага на организма да не се натоварва излишно през летния сезон, поясни специалистът.

Проф. Попов каза, че са правени проучвания, които показват, че през летния сезон процентът на хората с наднормено тегло намалява. Една от причините за това е, че хората се движат доста повече през топлите месеци. Движението е важен факт и нито една диета не може да бъде ефикасна и да помогне на един човек да редуцира теглото си, ако не се съпровожда с повишена двигателна активност, обясни специалистът.

При спазване на дори най-строгата диета, но без движение, човек няма как да изгори дори минималното количество калории, които получава, и да отслабне, коментира той пред БТА.

При българина все още битува максимата "имам ли пари, аз знам как да се храня". Затова затлъстяването е повече при хората, които са по-заможни, защото си позволяват да консумират всичко, което им се яде, коментира проф. Попов. Добрият апетит говори за добро здраве, но прекалено изостреният апетит, когато човек непрекъснато иска да слага нещо в устата си - това действително натоварва организма, обясни той.

Изключително важно е човек да се храни минимум четири пъти на ден, а новата постановка е за пет пъти - по-начесто с по-малко храни. Закуската при четирикратното хранене трябва да е 20-25 процента от количеството храна за деня. Обядът трябва да е от 40 до 45 процента, една лека следобедна закуска - около 10 на сто и за вечерта да остане около 30 процента за вечеря. При петстепенното хранене има една подкрепителна закуска между закуската и обяда. Целта е организмът да не остане без храна повече от четири часа, уточни специалистът.

За радост през последните години семействата в страната взеха мерки за подобряване на храненето в здравословен аспект. Ако например преди десетина - петнадесет години битуваше - каквото му се яде на детето да му го дадем, сега вече се обръща внимание на това от какво детето има по-голяма нужда, коментира експертът.

Тенденцията е в бъдеще хората да ги групираме по генотипове, защото според генотипа си човек има различни потребности от храни, каза проф. Попов. Това е вече науката на бъдещето на храненето. Една диета не може да се прилага за всички хора, категоричен е специалистът.


14
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
ЯЖТЕ КАКВОТО ЩЕ ЯДЕТЕ, САМО ЕВРОХРАНИ НЕ ЯЖТЕ, АКА ИСКАТЕ ДА СТЕ ЗДРАВИ.
ИНАЧЦЕ ЩЕ ПЪЛНИТЕ ПОЛИКЛИНИКИТЕ И БОЛНИЦИТЕ.
12
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Мляко млечни продукти и плодове но не от мутренските кочи.ни. В техните продукти няма нищо естествено а са пълни с нитрати. Затова си имам собствено производство на домати краставици тиквички череши праскови круши а млякото ми е от кравата която пасе в ливадата а не я надувам с химия за да и увелича млеконадоя. Така че търсете такива като мен които си произвеждат всичко в градината а млякото им е от кравата в ливадата! Тогава ще сте здрави бодри и щастливи. Такива бяхме по времето на ТАТО!
11
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В момента размишлявам над написаното с ледена бира, пържени картофки и гъби в масло. Втората и третата мисля да ги мушна с една вратна пържолка. Пък диетката от следващото лято.
10
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
При спазване на дори най-строгата диета, но без движение, човек няма как да изгори дори минималното количество калории, които получава, и да
отслабне, коментира той пред БТА.
-------------------
И този ми бил професор..... свали калориите под 800 на денонощие и ела ми се обади
9
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Много са скъпи и няма пари.Всичко е внос и най-евтини са ГМО.
8
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Аз целогодишно така си живея, лятото просто пийвам повече биричка ;)
7
0
 
1
 
! Отговори
Onq преди 1 година
До Анонимен

Че и по 15 тона батко някой път :)
6
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Опитах да ям само плодове и зеленчуци. За две седмици загубих 14 дена...
5
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен

10 тона се вдигат за 10 минути при по-интензивни тренировки.
4
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ограничи месото ти!От сутринта съм на 5яйца, едно кисело мляко, грах яхния, диня.Резултатът е, че цял ден съм гладен.
3
2
 
21
 
! Отговори
Кристала преди 1 година
Рецепта за лятото: айрян (леко солен), прясно сиренце ( домашно ), доматки със зехтин и не на последно място - мастика, изтръпнала от студ '
2
2
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Аре ела вдигай по 10 тона на ден като мен в склада и да те питам как ще я караш на млека и плодове...
1
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И всичките са пълни с ГМО.