Близки на загинали в катастрофи излизат на протест

Искат спиране на войната по пътищата
4 юли 2017 10:11, Петя Славова
24

Семейства на загинали при катастрофи излизат на шествие днес в София, за да изпратят послание за промяна и спиране на войната по пътищата.

"В 17 часа имаме кръгла маса, в 18:30 часа започваме шествие от НАТФИЗ до Министерския съвет. Имаме голямо обединение и искаме да видим конкретни действия. Не може да сме първи по убийства на пътя", заяви в "България сутрин" бившият председател на транспортната комисия в НС Настимир Ананиев.

"След като има умисъл, нарушителят трябва да бъде съден за пътно убийство. Движиш се с превишена скорост в аварийната лента и очевидно нарушаваш всички разпоредби. В момента нашето законодателство предвижда до 6 години затвор за такова престъпление", обясни той и се обяви категорично за промени в Наказателния кодекс.

Румяна Чобанова, която загуби своя съпруг при трагичен инцидент на АМ "Хемус", е организатор на шествието. Тя подчерта, че това е едва първата стъпка и постепенно нещата ще стават по-агресивни.

"Съпругът ми бе на работа, спря да помогне на предишна катастрофа и остана там. Все още тече досъдебно производство по случая. Наблюдаващият прокурор по делото в много съвестен човек и разчитам на това работата да се свърши добре", сподели тя пред Bulgaria ON AIR.

Румяна Чобанова добави, че разчита на това премиерът Борисов да вземе нещата в свои ръце и те да се променят. Според нея правосъдието отсъства при тези инциденти, а прекалено много служби се занимават с проблема..

Следващото събитие ще се проведе на 19 юли.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


24
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
основна причина за птп са бавно движещите се водачи се водачи и няма токова нещо като война по пътищата тъпо е да се използва като заглавие постоянно.
22
0
 
1
 
! Отговори
Dies Irae преди 6 години
До вергилА ако пътя беше като път и имаше 3 ленти във всяка посока на движението щеше ли да има предпоставки за ПТП? 90км/ч добре, но това е скорост за лада от преди 20 години. Технологиите се променят, автомобилите с тях. Само държавния апарат в България се движи с 10 века назад. Да има хора който карат бързо и не спазват закона, но там проблема пак е в държавния апарат (КАТ). Защо тези хора имат книжки? Или ако нямат защо са на свобода, а не са задържани и вкарани в затвора?
21
0
 
1
 
! Отговори
вергил преди 6 години
До @вергилАко всички спазват правилата катастрофите ще са минимален брой.Току що минах по пътя Пловдив-Пазарджик като карах с 90 км/час и спазвах ограниченията.Изпревариха ме поне 30 човека за участък малко над 30 км.Всички бяха в нарушение, а няколко , които изпреварваха срещу мен ме принуждаваха да карам крайно вдясно, иначе щяхме да се блъснем.Такъв е манталитета на българският шофьор пък после ограниченията му били виновни.
20
0
 
3
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
Има логическа последователност защо има много катастрофи и загинали. Започва се от липсата на контрол (КАТ не работи) и резултата е, че всеки ден в България се правят около 200 милиона нарушения,от които КАТ санкционира за 1 на 100000 и то в повечето случаи след като е станала катастрофа. В резултат на тези нарушения,стават и много катастрофи,с много жертви и загинали. Това важи за над 90% от нарушенията по пътищата. Второто по важност е,че знаците и маркировките не отговарят на пътните условия.
19
0
 
3
 
! Отговори
Dies Irae преди 6 години
До @вергилА в Европа колко ленти има за движение в една посока? И колко лесно е да задминеш влачещ се камион? Защото в България масово пътищата са с една лента в посока на движение или ако са с две то втората е в отчайващо състояние и е неизползваема. Ето това е основната причина за ПТП. Че държавата не използва данъците ти за да разшири пътя и да го поддържа с което да осигури безопасни условия за пътуване, а сме още на ниво коларски пътеки, защото парите отиват за изхранване на свинетка и др.
18
1
 
2
 
! Отговори
@вергил преди 6 години
Ти на кола качвал ли си се?В Европа почти навсякъде максимално разрешената скорост е 50 км/час, в Андора и Албания е 40 км/час, а в Словения и още 5 държави е 60 км/час. Извън населено място само в Швеция е 70 км/час, в няколко държави е 80 км/час, в повечето е 90 км/час, а в 12 държави има по две или три ограничения, като второто е от 100 км/час нагоре, примерно във Великобритания е 96 и 112 км/час (60 и 70 мили/час). В Германия какво е ограничението за магистралите?
17
0
 
3
 
! Отговори
До 15 вергил преди 6 години
Що за въпрос, коя била безопасната скорост?! Безопасната скорост няма нищо друго общо с максимално разрешената скорост, освен, че когато разрешената скорост е под безопасната скорост, катастрофите се увеличават. Безопасната скорост е тази, при която почти всички МПС-та няма да направят катастрофа, като това зависи и от уменията на шофьорите. И не лъжи! Освен по магистралите, останалите скорости не са най-високите. 90 км/час извън населено място и 50 км/час в населено място са най-често срещани
16
0
 
4
 
! Отговори
До 15 вергил преди 6 години
Явно не си шофьор.Път като слънце - по 4 ленти във всяка посока, с две отделни платна за движение, но ... до 50 км/час - сещаш ли се кои са такива?. Друг прав хубав път, по който безопасно може да се шофира с 120 км/час, но понеже преди 30 години там е имало изход от фабрика, която преди три десетилетия е затворена и никой не влиза и излиза от там, ограничение от 40 км/час. За колко време ще стигнеш от София до Варна (500 км), ако спазваш всички ограничения на скоростта? Около 10 часа.
15
1
 
2
 
! Отговори
Dies Irae преди 6 години
До вергилДобре разрешена 90км/ч извън населените места - остър завои ограничение 40, след него дълга права ограничение 50. Или тесен участък с изкачване, колона от ТИР-ве влачиш се зад тях, след изкачването дълга права с ограничение 50. Проблема са тесните, осеяни с кратери пътища както и неправилно поставени знаци или скрити зад растителността. Да не говорим, че почти навсякъде пътната маркировка е изтрита от години. Неуменията - проблема пак е в КАТ-нали имаш изпит при тях за да вземеш книжка
14
4
 
3
 
! Отговори
вергил преди 6 години
И коя е безопасната скорост? В България има едни от най-високите разрешени скорости 140 км/ч на магистрала и 90 км/ч извън населено място.И пак малко ви се виждат.Две са основните причини за катастрофите-неумение да се управлява автомобил и самонадеяност
13
1
 
4
 
! Отговори
Безопасната скорост преди 6 години
Има една причина за катастрофите, за която в България не се говори, а тя е добре известна на експертите по пътна безопасното по света. Накратко: когато максимално разрешената скорост е под безопасната скорост за пътя, катастрофите се увеличават, като колкото разликата е по-голяма, толкова повече се увеличават катастрофите. Всеки шофьор в България знае, колко масово го има това разминаване между безопасната скорост и разрешената скорост. Тези хора, защо не протестират да се намалят катастрофите?
12
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Първопричината за нарушенията и катастрофите по пътищата е КАТ, но хората от асоциацията на пострадали от катастрофи, никога не протестират против причинителя на тези нарушения и катастрофи, а протестират против следствия някакви.
11
0
 
2
 
! Отговори
Hhhb преди 6 години
Айдее, пак ще вдигат глибите. Къде потъват парите??
10
2
 
5
 
! Отговори
Dies Irae преди 6 години
След това е тоталната липса на КАТ по пътищата! Масово те незнаят какво да правят при ПТП - подпират се отстрани и пишат актове - отбиване на движение ли? Те незнаят как. Да не говорим, че масово извършват и те нарушения.Четвърто съдът и парламента като орган който кове законите. При положение, че през ден хващат пияни за пореден път лица, или без книжки и тези лица са пак на пътищата какво очаквате? Високата скорост е резултат, а не причина.
9
1
 
9
 
! Отговори
Dies Irae преди 6 години
Първата и основна причина за ПТП-та в България е отчайващото състояние на пътната мрежа.Но за КАТ е по лесно да пишат несъобразена скорост вместо да се почва разследване кой държавен плъх не си е свършил работата или е откраднал пари и тн. Второто е организацията на КАТ и АПИ.Видяхте като пускаха магистралата какво стана, проблема пак ли е несъобразена скорост или,че АПИ немогат да организират движение в една лента дори!Почти всички знаци са или скрити зад храсти или не отговарят на обстановката
8
2
 
4
 
! Отговори
Протест,ли? преди 6 години
Отново глас в пустиня.Кой ни обръща внимание. Трябва да се потърси отговорност от всички виновни за престъпленията у нас.... Губите си времето и нервите напразно. Не виждате ли ,че кучетата си лаят,керванът си върви.
7
1
 
4
 
! Отговори
уточнение до номер 1 преди 6 години
"Във всяко стадо има м.ър.ша."вече и поговорките великите мисли ли цензурирате....
6
0
 
9
 
! Отговори
до номер 1 преди 6 години
Във всяко стадо има ***. И тук е работата на една голяма институция, наречена Контрол по Автотранспорта, която би трябвало да пази изрядните и да вкарва в правия път неизрядните шофьори. Тази институция всички ние я издържаме с нашите данъци, а ако си вършеше работата тя щеше да е на самоиздръжка, поне първите 1-2 години. Когато КАТ години наред не си върши работата става страшно... и резултата вече е налице. Когато някого майка му не го е възпитала, аз нищо не мога да направя, КАТ обаче може
5
8
 
9
 
! Отговори
Димитров преди 6 години
1 Катаджия на всяко КРЪСТОВИЩЕ, 2 Минимална глоба за нарушение 1 000 лв 3 Спиране на колата от движение за 1 година за каране с над 20 км над ограничението!
4
2
 
9
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Докато КАТ успешно промива мозъците на малoумниците, че виновни за катастрофите са само шофьорите (манталитета, възпитанието, културата, чипа, ...), нарушенията и катастрофите ще се увеличават, както е през последните 28 години. Световният вековен опит показва, че правила се спазват само и единствено, ако държавата със силата си наложи спазването им, като манталитета и другите дивотии нямат никакво значение. КАТ отговаря за състоянието на движението по пътищата, но КАТ в България не работи.