Караш ли в аварийната? 1000 лв. глоба и 3 месеца без книжка!

"Паяк" ще вдига заскобените автомобили след 19 часа
27 юли 2017 14:30,
105
Караш ли в аварийната? 1000 лв. глоба и 3 месеца без книжка!
Снимка: архив, Bulphoto

1000 лева глоба и 3 месеца без книжка за шофиране в аварийната лента по магистралата. Това прие на първо четене Транспортната комисия в Народното събрание.

По предложение на БСП депутатите от Транспортната комисия приеха наказанието за движение в аварийната лента да се приравни с наказанието за шофиране в насрещното платно.

Още по темата
По сегашния закон няма изрично упомената подобна глоба, коментира началникът на КАТ Бойко Рановски.

"Подкрепяме така предложените текстове, защото в момента нямаме изрична санкция за нарушител, който се движи в лентата за принудително спиране или спира без да има основание. В момента има един общ текст за неправилно движение по пътното платно, за което глобата е 20 лева или ако е с опасност е от 20 до 100 лева", обясни той пред "Дарик".

Според Рановски шофирането в лентата за принудително спиране е нарушение, равносилно на карането в насрещното платно, тъй като заради движение в аварийната лента са се случвали много тежки произшествия.

С други промени Транспортната комисия прие неправилно паркиралите автомобили, на които са поставени скоби, да бъдат принудително вдигани с "паяк" след 19:00 ч, когато изтича времето за зона. Комисията обаче не прие предложението в случай, че гражданите нямат 30 лева, за да платят за махането на скобата, да имат възможност да получат фиш от КАТ и да си приберат веднага колата, вместо впоследствие да си я прибират от наказателния паркинг.

Освен всичко друго комисията постави образователен ценз при шофьорските книжки. Така книжката вече няма да може да си извади никой, който няма завършен поне 10 клас или първи гимназиален курс. Друга промяна пък предвижда пробите за наркотици да не се обвързват с времето на приема им.

Така дори и шофьорът да е приемал наркотици преди 40 дни, отново ще подлежи на глоба, ако се намерят следи от тях в кръвта му. Също така, ако водачът вече ще може да избере да му бъде направена проба от слюнка с т. нар. доказателствен анализатор, ако не желае да му се взима кръвна проба. Очаква се промените да влязат в пленарна зала през септември.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


105
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
54
7
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За пореден път се убеждавам, че България е една западнала ***.
53
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До По-ефективноА да сте видели сайдеров д чисти паметници?
52
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
СКОРОСТТА УБИВАЛА - НЕ, УБИВА ТОТАЛНО НЕАДЕКВАТНАТА И НЕПОДЪРЖАНА ПЪТНА ИНФРАСТРУКТУРА + СВРЪХ НЕПОДГОТВЕНИТЕ, НО НЕ ОСЪЗНАВАЩИ ТОВА ОБСТОЯТЕЛСТВО ВОДАЧИ НА МПС + НАГЛОТО ПОВЕДЕНИЕ НА 90% ОТ ВСИЧКИ УЧАСТНИЦИ В ПЪТНОТО ДВИЖЕНИЕ (НАЙ-ВЕЧЕ КОЛОЕЗДАЧИ, МОТОРИСТИ И ПЕШЕХОДЦИ, НА ПОВЕЧЕТО ОТ КОИТО ДОРИ, НЕ ИМ СЕ Е НАЛАГАЛО ДА СЕ ЗАПОЗНАЯТ С ПРАВИЛАТА НА ДВИЖЕНИЕ)
51
1
 
14
 
! Отговори
По-ефективно преди 6 години
Аз предлагам вместо половината наказания - 1 седмица чистене на градинки. Да видим дали някой наказан ще повтори.
50
1
 
6
 
! Отговори
jen преди 6 години
До Държавата убиваНе, вече като ти стане лошо, ще можеш да отбиеш и да караш в аварийната и да не умреш от инфаркт в задръстването заради няколко стотин нетолерантни ***:)
49
0
 
18
 
! Отговори
Джедай Мастър преди 6 години
Преди две седмици, когато стана катастрофата на ихтиман с линейката, от Бургас до Пловдив на всеки паркинг имаше патрулка. На Ихтиман, където беше задръстването и където сел.ндур.ите бяха задръстили аварийната лента, нямаше нито един милиционер. И 1 милион лева да направят глобата - полза няма да има. Да не говорим, че този закон вече стана някаква карикатура на себе си. Изменят го всеки ден.
48
16
 
6
 
! Отговори
Държавата убива преди 6 години
Става ми лошо отбивам в аварийната идва бай ченге и ме глобява с 1000 лева а аз умирам от инфаркт но за сметка на това държавната администрация забогатява-извода е държавата мрази ,Българите положението със Здравната каса и Топлофикациите е подобно!На това му казват геноцид в Европа.
47
2
 
10
 
! Отговори
Анти ГЕРБ преди 6 години
Поредната българска простотия. Тук не става въпрос за глоби и техния размер, а за това, че се прилагат избирателно. Високите глоби ще се плащат от фукарите, а недосегаемите ще си карат както до сега. Е, нали преди седмица писаха за малката мутра от Пловдив, дето пиян убил 3-*** човека и Пловдивският апелативен съд му дал 6 г. Сиреч по 2 г. на убит. А тук се говори за 1000 лв. за този, който спира в аварийната лента без основание. Къде обаче са изброени основанията за това. Значи пак ще се тълкува
46
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Движи се, но повече от 50-60 км не може да вдигне.На магистрала минималната разрешена е 50 км/ч. Ако можеш да се движиш с 50, цъкваш аварийките и си окей, караш до следващия паркинг/отклонение.
45
0
 
24
 
! Отговори
шматка преди 6 години
Как не се научиха че не размера на глобата е важен а нейната неизбежност.
44
5
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Нормална ситуация, карам 130-140 в лявата лента изпреварвайки колна от коли и камиони, движещи се със 90-100км/ч. Застига ме безнаказана мутра в лъскав джип, движещ се със много над ограничението и започва да ми святка, мига, *** и пр. аз не мога да се прибера безопасно в дясно предвид скоростта с която се движа и скоростта на колоната, само за да му направя път. Той започва да става агресивен и да ми се качва на багажника Та питам аз, кога ще има глоби за такива наглеци?
43
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Докато толкова много хора се подават на манипулацията на КАТ, че с все по-строги наказания записани в закона, нещата ще се оправят, ще става все по-зле, както е през последните 27 години.Важното е прилагането на закона, а дали в закона пише глоба 100 лева или 1000 лева е почти без значение.
42
0
 
1
 
! Отговори
До 36 преди 6 години
Смисъла й е в името. Какъв е смисъла от пожароизвестяване тогава или от датчиците за метан (ако е газифициран блока).
41
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ако искаме нещата по пътищата да се оправят, първо трябва да започне с КАТ, като най-доброто решение е КАТ да се ликвидира като структура доказано вредна за безопасността на движението и на бившите и настоящи служители на КАТ, със закон да им се забрани да работят в областта на безопасност и контрол на движението и паркирането. После може да намалим значително наказанията в закона, за да станат съразмерни с другите наказания. Като трета стъпка, може да се създаде работещ орган за контрол на движ
40
3
 
19
 
! Отговори
фотограф преди 6 години
Доказано е, че джигитството се контролира с камери. Не катаджия с 600 лв. заплата да ти казва, кво праим ся ! Снимка - НАП - запор на сметки ! Ама не съм карал аз. Все едно, плати глобата и си вземи парате от онзи, на който си я дал. За лизинговите автомобили - вноската + глобата. За фирмените,клъц от заплатата. ... И стигаме до темата за електронно правителство. Лесно и евтино е, но не то въвеждат за да хрантутят държавни чиновници и да контролират раята.
39
1
 
11
 
! Отговори
До 38 преди 6 години
Още по-добре е разстрел или бесилка... Като си почнал с безумията, карай докрай.
38
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонименти в кой век живееш всеки има телефон дори и през соца имаше телефони през два три километра сега всички са мобилни
37
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Радвайте се. докато целокупно не ви вкарат в кошарата. Дори тези, които могат да мислят не осъзнават на какво всъщност се радват, но така става и после започва вайкането...хората са си овце, които не знаят какво да правят на свобода...и тук *** не става дума за свободата, която първично възприемате, а за свободата на СЪЗНАНИЕТО И ВОЛЯТА...има една много хубава приказка: КАТО СИ *** СИ *** ЗА ЦЯЛ ЖИВОТ.....
36
1
 
8
 
! Отговори
Голем Смех преди 6 години
Сега глобата била 20 лева, ще я правят на 1000 лева. Да попресмятаме. Сега на година има примерно 20 милиона (може да са и 200 милиона) нарушения от вида шофиране в аварийната лента. Ако КАТ работеше и прилагаше закона, 20 лева по 20 милиона, са 400 милиона лева глоби. Вместо това КАТ е санкционира на година примерно 300, по 20 лева са 6000 лева. Ако глобата стане 1000 лева, КАТ ще глоби примерно 12 шофьори при пак 20 милиона нарушения и ето ти двойно по-голяма сума от глоби, цели 12000. Смех!
35
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Най-добре е конфискация на автомобила и за каране в аварийното и за каране в насрещното. За да караш в насрещното и в аварийното няма извинение, направил си го в пълно съзнание и няма никакви извинения.