1000 лева за каране в аварийната лента? Прекалено строго е!

Алекси Стратиев: Неправилното изпреварване е по-голям проблем!
31 юли 2017 14:30,
137
1000 лева за каране в аварийната лента? Прекалено строго е!
Снимка: архив Булфото

Санкциите, които се предвиждат за шофиране в аварийната лента на магистралата, са прекалено строги, смята експертът по пътна безопасност и бивш шеф на КАТ Алекси Стратиев.

Миналата седмица депутатите от транспортната комисия одобриха на първо четене промени в Закона за движение по пътищата, с които се въвежда глоба от 1000 лв. и взимане на книжката за три месеца за шофиране в аварийната.

"Това е неоснователно висока санкция", коментира Стратиев пред "Фокус".

Още по темата

Според него освен засиленото полицейско присъствие е необходимо да има и допълнителни стационарни камери на магистралите.

"Да, имахме и все още има такива конфликти в аварийната лента с пострадали и загинали. В същото време обаче в закона продължават да стоят текстовете, които при неправилно изпреварване глобата е 20/30 лева, а от това нарушение има много повече загинали отколкото при движението в аварийната лента", смята експертът.

Според него движението в аварийната лента, както и в бус лентата, е преди всичко липса на дисциплина у водачите. Затова осъществяването на контрол в тези участъци би било много полезно.

"Санкцията би трябвало да не е толкова голяма, но трябва да е съобразена с нарушението и най- вече трябва да има контрол и санкции към нарушителите. Това всичко води към подобряване на поведението на участниците в движението", каза още комисар Алекси Стратиев.

Той обясни и че сред тежките нарушения е така нареченото избутване, за което наказанието в нашето законодателство не е добре решено.

Експертът посъветва, с оглед на сигурността, разумният водач да се съобрази със ситуацията и да избегне конфликт.

"Мотористите и велосипедистите са едни от най-уязвимите участници в движението. Мотористите трудно се забелязват, често карат с превишена скорост и липсва взаимна толерантност на пътя", каза още Алекси Стратиев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


137
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
95
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Съгласен съм на каквато и да е сума за глоба за различните нарушения, но само ако катаджиите лично ги глобяват за същата сума за всяко нарушение, за което не са наложили глоба. В България всеки ден се извършват средно по около 200 милиона нарушения. КАТ глобяват за около 2-3 хиляди, т.е. остава пак 200 милиона, за които катаджиите да платят глоба, че не са глобили когото трябва.
94
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Разбира се, че е прекалено строго, 5000 лв трябва да е за всеки който оспорва и готово. Който не оспорва -1000.
93
3
 
5
 
! Отговори
Гражданин преди 6 години
Тези дни пътувах около 600км и през двата дни видях само 1 патрулка застанала на място което е доста видимо и неефективно! Отдруга страна пък неправилните и рисковани изпреварвания бяха около 30! Ако ще и 10000 лв. да е глобата като няма кой да ги налага какъв е смисълът от това?
92
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Да сложат и 10000 лева глоба, ако някой си изпусне газовете от червата в колата. Като са тръгнали да глобяват, поне да карат наред. Разбира се, че не трябва да се кара в аварийната, но трябва да има съразмерност в наказанията и по-важното - трябва да се прилага закона, а не само да се записват все по-огромни наказания в него, без те да се прилагат при нарушенията или престъпленията. За шофиране в аварийната, повече от 50-100 лева не трябва да е глобата, но трябва да се налага винаги.
91
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 101Ето как е на Запад! Пукаш гума, пускаш аварийните, спираш, сменяш и потегляш като набираш необходимата скорост за да се включиш в движението! Става ти лошо, пускаш аварийните, намаляваш скоростта, спираш и се обаждаш за помощ! Загрява ти двигателя, пускаш аварийните, намаляваш, гледаш да се добереш до магистрален телефон (на всеки километър майче беше) или спираш без да спираш аварийните и позвъняваш за съдействие/пътна помощ! Ако банкета е в ремонт пускаш аварийните и толкова!
90
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Няма контрол драги власт имащи. Управляващи. Мили политици. Тръгвам от Бургас за Гложенския манастир. Минавам през Айтос, Карнобат, Сливен, Гурково, Велико Търново, Полски Тръмбеш, Плевен, Луковит Ябланица, Гложен и обратно през Сопот, Севлиево, Габрово, Шипка, Казанлък, Сливен, Бургас. Една патрулка не видях! Нито една полицейсла кола на пътя!
89
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Българските шофьори, като карат в другите държави изведнъж стават отговорни шофьори (досещат се, че ...), а чужденците като шофират в България са най-безотговорните шофьори, т.е. в България не се досещат, че аварийната е за .... Усещаш ли се какви безмислици си написал. Правила се спазват само ако има контрол и наказание за всяко неспазване на правилата. Така е навсякъде по света, без изключения. Минава нарушиеля 100 пъти през аварийната лента, 100 по 30 лева глоба са 3000 лева. 1000 е безумие,
88
0
 
7
 
! Отговори
Правилата преди 6 години
Правилата трябва да се спазват и в нормалните държави са го направили и то не с огромни глоби, както напразно се опитват в България, а с глобяване за всяко нарушение или поне шофьорите си мислят така. Пълна безмислица са огромните глоби в България, които после КАТ прилага избирателно при 1 на 10 хиляди или на 1 милион нарушения. Обикновено го отнася най-примерния шофьор, а останалите стотици хиляди нарушения сиостават незабелязани от КАТ.
87
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 83Спирането в аварийната лента, без това да е наложително, е ЗАБРАНЕНО!!!!!! Разберете го, няма за почивка, за водичка, да пикая... В аварийна лента се спира поради авария и се слага триъгълник на 100 метра преди спялото МПС. А, да, и е забранено да се разхождаш или да караш колело. Като толкова държите на 1000 лв. за тия, които карат в нея, нека е поне толкова и за тия, които спират или са с колелета.
86
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Реалист 98Не е само страха от високите глоби! Хората на запад са много по-отговорни и сами се досещат че ако има ицидент по магистралата линейката ползва банкета за достъп! Има и хеликоптериилинейки за изключително спешни случаи (има ли линейки-хеликоптери в България?) но достъпа е абсолютно задължителен и глобите са безкомпромисни! Не помня точно в коя държава беше, за подобно запушване, каране и почивка в банкета имаше и наказание със затвор и огромна парична глоба!
85
0
 
6
 
! Отговори
До 99 преди 6 години
Ти да не си катаджия та задаваш толкова "умен" въпрос? Случва се нещо, което те кара да спреш в аварийната лента - става ти лошо или нещо по колата например. Самото спиране се предхожда от каране в аварийната, докато успееш да намалиш и спреш. Същото е ако тръгнеш след това - караш известно време в аварийната, докато засилиш и св включиш в движението. Това може да са 10 или 20 метра, а може и 50-100 метра, но все си е каране в аварийната. За това сега май ще те глобят 1000 лева.
84
1
 
9
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Отдавна глобите и останалите наказания за нарушенията по пътищата станаха несъразмерно високи и трябва да се намалят, а не да се увеличават. Никога и никъде по света увеличаването на наказанията само по себе си не е дало и не дава резултат. Основното тук е прилагането на закона, а не размерът на глобите, както си мислят разни меко казано наивници. За България проблемът е КАТ, който не прилага закона и заради кат има толкова много нарушения.
83
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Прекалено?? Каква точно нужда изисква карането в аварийна лента? Нещо, което е неотстранимо? Няма такава..
82
1
 
7
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
Правилата в нормалните държави се псазват, защото шофьорите са убедени, че ако направят нарушение неизбежно ще бъдат санкционирани за него и не правят нарушения, съответно не плащат глоби. В България е наполовина обратното - шофьорите са убедени, че каквото и нарушение да направят, глоба няма да има, защото КАТ от 28 години не работи и наистина глоби няма. 1 глоба на десетки или стотици хиляди нарушения, означава, че няма глоба.
81
4
 
6
 
! Отговори
bla bla преди 6 години
Когато видеото стане доказателство в съда, тогава ще се оправим. Снимаш *** в аварийната и пращаш видеото. Едно пътуване София - Бургас и ще има поне 100000 лв за държавата.
80
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Всички взели книжки последните 10-12 години на проверовъчен. Когато се отнеме на някой книжката заради нарушение да му се връща след проверовъчен и кормуване и листовки.
79
8
 
1
 
! Отговори
анонимен преди 6 години
В днешните несигурни времена трябва да се застраховаме. По света хората си застраховат дори домашните любимци. Ако е добър застрахователят ви, при всички случаи вие ще сте направили добра инвестиция и ще получите добра доходност от парите си. Аз съм доволен от БГ ИНС ЗАСТРАХОВАТЕЛЕН БРОКЕР.
78
6
 
1
 
! Отговори
анонимен преди 6 години
В днешните несигурни времена трябва да се застраховаме. По света хората си застраховат дори домашните любимци. Ако е добър застрахователят ви, при всички случаи вие ще сте направили добра инвестиция и ще получите добра доходност от парите си. Аз съм доволен от БГ ИНС ЗАСТРАХОВАТЕЛЕН БРОКЕР.
77
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 91Като има хора , които не вярват и си дремет в безвремие вече 27 години също няма оправия. Глобите трябва да са в космоса, а другото е въпрос на време.
76
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Хич не е много, нагли шофьори, заплашващи живота на хора... не е много. Трябва да има контрол само.