Купуваш стоки онлайн от чужбина? Внимавай, може да изгориш!

Българи подават в жалби в Европейския потребителски център
Обновена: 31 юли 2017 19:18 | 31 юли 2017 19:12,
53
Купуваш стоки онлайн от чужбина? Внимавай, може да изгориш!
Снимка: Reuters

Редица българи се оказват "ужилени" от чужди търговци при пазаруване онлайн. За това свидетелстват жалби на наши сънародници в Европейцския потребителски център.

Повечето от сигналите са за това, че търговците взимат парите, а клиентите после не получават поръчаните и заплатени стоки.

Една от жалбите е на българин, който си поръчал от германски сайт две каски за мотор и чифт ръкавици, като веднага платил с карта сумата от 500 евро, пише "Монитор".

В офиса на куриерската фирма обаче установил, че едната каска и ръкавиците липсват.

Потребителят веднага се свързал с търговеца в Германия, който трябвало да възстанови сумата от над 260 евро.

Два месеца по-късно обаче ожиленият още не е получил парите си и се наложило да подаде сигнал в Европейския потребителския център.

По време на разследването станало ясно, че търговецът чакал куриерската фирма да възстанови парите на фирмата и чак тогава те да ги върнат на българина.

Куриерът обаче отказва да ги възстанови, защото е категоричен, че когато взел пратката, тя тежала 2 килограма и при предаването й в България теглото й било същото. Това означавало,  че грешката не е при транспортирането на пакета.

Въпреки това германската компания накарала куриера да заплати липсващите артикули от пратката, а нашенецът чакал над 60 дни да си получи обратно близо 520 лева, които той дал предварително.

Освен за големи поръчки нередности се срещат и при по-малки покупки.

Наш сънародник например купил настолна игра и бебешка играчка от румънски онлайн търговец. После обаче решил да ги върне в позволения от закона 14-дневен срок. След месец обаче парите на човека не били възстановени и той се обърнал за съдействие към експертите от ЕПЦ и сумата от 10 евро била върната на купувача.

Едва 55,6% от българите подават жалба, когато се сблъскват с проблем, докато до това прибягват 94 на сто от финландците, показва проучване на Европейския потребителски център.

Използването на нелоялни търговски практики също се различава значително в отделните държави. Най-големи са рисковете, 40,9%, за хърватите в сравнение с 3,4% от австрийците.

Близо 19% от сънародниците ни също са попадали на нередности. Индексът сочи още, че доверието на потребителите в електронната търговия се е увеличило драстично.

За десет години делът на европейците, които пазаруват онлайн, почти се е удвоил - от 29,7% през 2007 г. на 55% през 2017 г.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


53
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
15
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
купувай офлайн