Няма ли честно таксуване по пътищата, няма баланс!

Резервният вариант: "Автомагистрали" поема тол системата
28
Няма ли честно таксуване по пътищата, няма баланс!
Снимка: архив, Булфото

Целият транспорт в България ще бъде дебалансиран, докато не стане справедливо таксуването на пътната инфраструктура. Това коментира транспортният министър Ивайло Московски пред журналисти в МС.

По думите му тол системата е едно от най-важните неща, които трябва да се случат в сектор "Транспорт".

Днес в късния следобед в Пътната агенция ще бъдат отворени шестте оферти за тол системата за товарните камиони. Срокът за въвеждането й е до края на 2018 година.

Още по темата

"Резервният вариант е държавата да си го възложи на държавна компания, в случая "Автомагистрали", която е към Пътната агенция и да започне самото изграждане и след това оперирането от държавната компания", припомни Московски.

Очаква се изграждането на тол системата да струва около 200 млн. лева. Ако с това се заеме държавна компания, парите ще са от бюджета, а после ще се връщат от таксите на тежкотоварните камиони.

Заложеният срок за възстановяване на средствата към бъдещия изпълнител е три години. Стартът на системата обаче многократно бе спъван заради обжалвания, което наложи да се мисли и за намеса на държавата. Премиерът Бойко Борисов пък вече пресметна, че загубата за хазната от липсата на справедливо таксуване ежедневно е около 1.5 млн. лв.

С решение на правителството от днес от ОП "Транспорт" отпадат жп участъци, за които вече има осигурено финансиране от Механизма за свързана Европа. Това са жп отсечките Волуяк - София - Елин Пелин, Костенец - Септември и жп възел Пловдив.

Промените предвиждат разширение в обхвата на проекта за подготовка на жп линията Радомир - Гюешево.
Изграждането на Интермодален терминал в Русе също отпада от обхвата на програмата. За сметка на това ще се направи допълнително проучване за развитие на товарните превози по направлението Север – Юг.

Промените включват още изменение в проекта за реконструкция на гарови комплекси по основната TEN-T мрежа, като жп гара Чирпан се заменя от жп гара Карнобат. В проекта за модернизация са включени още жп гарите Стара Загора, Нова Загора, Казичене, Искър и Подуяне.


28
Още по темата: тол систематола такси
Още от
Напиши коментар Коментари
27
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До Анонимен 25.

И ведомствените вече са свързани с НАП, макар че свързването с НАП е безмислено и е измислено, за да обслужи "наши" ИТ фирми, които правят и обслужват връзката с НАП. Горивата излизат от данъчните складове след като са преминали през измервателни устройства, свързани с АМ, след което се генерират документи, по които е ясно колко точно влиза във всяка бензиностанция и се плаща акциза. Така че и без връзка с НАП точното количество гориво, преминаващо през бензиностанциите е ясно
26
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Що не резнахте парче от суджука "Цанков камък" на Бойко. Сега нямаше да ги има тия циркове.
25
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
ДО
Пражки с ЛУК
ПОЛОВИНАТА КОЛОНКИ МИНАВАТ ЗА ВЕДОМСТВЕНИ И НЕ СА СВЪРЗАНИ С НАП.
24
0
 
0
 
! Отговори
ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ преди 8 месеца
ХА-ХА-ХА
ДОСЕГА ПРИБИРАХА 300-400 МИЛИОНА ОТ ВИНЕТКИ,
ОТ ТОЛ ТАКСИТЕ ЩЕ НИ СКУБЯТ ПО 1 МИЛИАРД
Колко ли ще откраднат от тях?
23
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До Пражки с ЛУК
Това вече е отдавна направено - викат му "акциз" и е малко повече от половината от цената на горивото. Само че управниците у нас винаги искат повече... и повече... и повече.
22
4
 
0
 
! Отговори
Пражки с ЛУК преди 8 месеца
Аз смятам, че справедливото решение е : На всеки литър гориво ХХ стотинки отиват за пътищата. Караш повече автомобил плащаш повече. Абсолютно справедливо.
Трудно било да стане ? Какво му е трудното - нали всяка колонка е свързана с НАП ?
Или за ЛУКОЙЛ това не важи ?
21
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До Васо
Че на кой български политик му пука какво си гласувал на референдум. Те са измислили такъв праг, че да е невъзможен задължаващ референдум по българските закони. Така че всеки референдум, който не им харесва, ще бъде заметен под килима. Това май вече го видяхме. Не е като английски референдум, където 52 % са достатъчни, за да започнат политиците съвсем стриктно да правят това, за което е гласувал английският гражданин, независимо дали им харесва или не.
20
2
 
2
 
! Отговори
Васо преди 8 месеца
ТОЛ-таксите са за Референдум.
19
2
 
9
 
! Отговори
Васо преди 8 месеца
Имаме синя и зелена зона в София с цел да се изградят подземни гаражи за паркиране и се освободят тротоарите, улиците и булевардите. Къде ги тия гаражи бре. Къде са парите Йорданкееееее. С ТОЛ-таксите ще е същото.
18
5
 
5
 
! Отговори
123 преди 8 месеца
Първо трябва приоритетно да се финансира и разшири автомагистрала Тракия с по три ленти в двете посоки до разклона за автомагистрала Марица с гаранция за качеството за 20 годишна експлоатация без основни ремонти от чужда приемна комисия . Това с нашите темпове на мислене и строене ще стане след 10 години и чак тогава може евентуално да се въведе тол с-ма до разклона за автомагистрала Марица. А след още 10 години до Бургас. Моля не бъзрзайте толкова с краденето , пардон с тол с-мата.
17
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
"Умните" светофари платени с милиони еврофондове в Пловдив щели да

- се саморегулират спрямо трафика - доказана лъжа
- пропускат с предимство градския транспорт - доказана лъжа
- подобрят пропускливостта - ако до преди това си чакал 2 минути, а вече чакаш 7, явно има ефект
- щели да подобрят екологията, като намалят изгорелите газове - 5 минути допълнителен престой на кръстовище не го прави по-екологично.
16
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
20 милиона за билетна система в Пловдив!
2 години след като всичко е платено няма нито едно работещо нещо, и то не защото са се развалили ... системата никога не е тръгвала в експлоатация.

Нещо което устройва всички по веригата, за да могат да крият обороти?
15
2
 
3
 
! Отговори
Математика преди 8 месеца
200 милиона на година
подписваме да кажем за 20 години, а може и за 35
хайде сега смятайте колко пари са само, ако приватизираме поддръжката
14
1
 
4
 
! Отговори
Математика преди 8 месеца
200 милиона на година
подписваме да кажем за 20 години, а може и за 35
хайде сега смятайте колко пари са само, ако приватизираме поддръжката
13
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Честно,по-скоро е нов проект за поредната далавера!!!Изпляскват 200 милиончета от държавен бюджет и после се намира едно "наше" приватизаторче/няма де се харчи да гради и чака печалба я!!/,което я приватизира,защото държавата е лош собственик!!!Не е лоша,само и единствено,когато трябва да дава мъчена пара от народ,немъчена за политици и управляващи!!Лошото е,че никой в цялата държава не знае и никой сметка не държи къде и как се разходват паричните потоци и финансирания на държавата!!
12
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
И партийните субсидии са нечестни, ама си ги прибирате, макар че 90 % на един референдум гласуваха те да отпаднат.
11
1
 
16
 
! Отговори
Нещастие преди 8 месеца
Баси и нещастието дето ни е налегнало в момента и то всичкото нещастие защото в момента си нямаме ТОЛ система. Ужас как живеем още.
10
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
За един политик "честно" означава да прибира повече пари. Всичко друго му се струва нечестно.
9
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Представяте ли си, да ремонтират гара Чирпан, която по друг проект в същата програма трябва да бъде заобиколена!?

Добре ги редят приоритетите няма що
8
1
 
11
 
! Отговори
до 2 преди 8 месеца
Сори, ама гръцки и турски тирове са различни неща.
И аз не съм видял досега гръцки ТИР в БГ.