Санторини, локумите и премахнатите кръстове: Рекламен гаф или?

Търговска верига си навлече гнева на потребителите
Обновена: 5 сеп 2017 17:05 | 5 сеп 2017 11:00,
180

Рекламна кампания на голяма търговска верига разбуни социалните мрежи. Причината - за да промотира седмица на гръцката кухня, тя използвала кадри на християнски църкви, но премахнала кръстовете. Атина реагира светкавично и обяви, че е скандализирана.

Скандалът се разрази, когато потребител от Белгия си купил продукт от магазин на търговската верига, на етикета на който имало кадър от Санторини. Вместо добре познатия пейзаж обаче, на етикета личали църкви, но без християнския символ - кръста.

Продукти от тази серия, промотиращи седмица на гръцката кухня, се появиха и в София, и в цяла Европа, съобщи Bulgaria ON AIR.

От компанията увериха с официално съобщение, че офисът в България не участва в изготвянето на рекламната кампания, но дори и от централата в Германия залагат на "уважението към религиозните и други аспекти на мултикултурното глобално общество".

Според рекламни експерти гафът с изтритите кръстове е не на корпорацията като цяло, колкото на отделни мениджъри в нея.

В Чехия министърът на земеделието призова хората да бойкотират продуктите на търговската верига именно заради рекламната кампания.

В социалните мрежи пък се появиха множество карикатури, свързани с логото на компанията.

А други потребители в социалните мрежи отбелязват, че в седмицата на арабската кухня, не бяха премахнати минарета и друг символи, характеризиращи мюсюлманския свят.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


180
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
94
0
 
28
 
! Отговори
Меркел Акбар преди 6 години
Решихме да махнем кръстовете, че са в разрез с европейските ценности. Очаквам Дойче Веле да напише похвална статия за толерантността и мултикултуирализма на Лидъл.
93
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Другстава въпрос точно за ново лого
92
18
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Религиите не трябва да се уважават. Не заслужават уважение.
91
0
 
18
 
! Отговори
Българин преди 6 години
Обществото в България се пробужда! Това е добре - тепърва ще разбираме за много грешни практики за всички чужди вериги, които реализират огромни печалби на гърба на бедния Българин, като в същото време ни предлагат храни уж евтини/някои храни са по-евтини в Германия/, но пък с по-ниско качество в сравнение с магазините в други европейски държави. В България все още има качествени продукти. Изберете Българското
90
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Като са премахнали кръстовете са забравили да добавят няколко минарета.
89
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"НАПИШЕТЕ ИМЕТО НА ВЕРИГАТА. СТИГА КРИЕНЕ."Лидъл, заслужава си. Вече знаеш защо. :DТяхна собствена марка е.
88
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До RazorНа кое летище се случи това?Имал(а) си право да заведеш съдебно дело за дискриминация!Ако имаш двама свидетели, можеш и сега да ги дадеш под съд и да искаш поне парична компенсация. това ще се разчуе и други пътници ще си опитат късмета да спечелят нещо от подобни дела. В резултат, по летищата ще започнат да проверяват и онези.
87
6
 
1
 
! Отговори
Друг преди 6 години
Калина,не знам къде сте го видели това за ''ново'' лого на Реал Мадрид.Става въпрос за продажби на екипи в арабските страни,където е премахнат кръста по очевидни причини.Не казвам,че е хубаво,напротив.Но не е и ново лого.
86
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"От компанията увериха с официално съобщение, че офисът в България не участва в изготвянето на рекламната кампания"Нас пък защо ни замесват? На опаковката ясно пише "Produced in Germany". Немските меки китки сигурно са махнали кръстовете да не наранят "чувствата" на мигрантите.
85
0
 
4
 
! Отговори
неинформиран преди 6 години
НАПИШЕТЕ ИМЕТО НА ВЕРИГАТА. СТИГА КРИЕНЕ. САМО В БЪЛГАРИЯ НЕ СПОМЕНАВАТ ИМЕНА. ***.АНАРИ.
84
0
 
20
 
! Отговори
Това е БЕЗОБРАЗИЕ !! преди 6 години
Щом публикуваш или поместваш по друг многотиражен начин фотос на сграда, ще я покажеш такава, каквато е!Забележката относно минаретата е много уместна.Как така ще бъдат неприкосновени символите на една враждебна религия, а символът на нашата вяра ще бъде премахнат?!Търговска верига на християнска държава премахва символа на християнството, за да не обиди индивиди,които хрантути на соц.помощи от собствените си данъци, а те обругават и вярата, и културата на Европа! И Лидл се старае да им угоди!
83
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен - 57 - "..Ти нещо Made in USA виждал ли си в последните 15 години?.."Ти се радвай, че не си виждал. Тези от Ирак, Сирия и Либия видяха доста "неща" произведени в Америка. Осколочни, касетъчни, с обеднен уран и така насетне. Така че, не си го и пожелавай :-)
82
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
да забранят всички магарета и кози от продуктите тогава, защото това са официални еротични мюсюлмански символи
81
0
 
38
 
! Отговори
Razor преди 6 години
"Нормална практика" по летищата е да ти правят обстойна проверка и с мръсните ръкавици, с които ти бъркат по обувките, после хубаво да бъркат по бельото. След това гледаш на опашката една цялата чаршафосана в черно и тумба мъже с челяд заедно с нея се направиха на разсеяни, и дори не я докоснаха. На въпрост към секюритито, защо така избирателно се пускат едни без да се проверяват, направо ми казаха да не питам втори път и да се отстраня, защото ще ме арестуват. Ей това са "нормалните практики"
80
8
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ако небеше тази новина на много хора нямаше да им направи впечатление и всичко щеше да мине и замине.
79
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Мюсляците да не ядат кюфтета с кръстове, какъв им е проблема, ние и без това не им ядем лоените измишльотини, ай сиктир.
78
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
БОЙКО-Т!
77
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В следващата си рекламна кампания да наемат Пищова. С него ще потръгне търговията.
76
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До АнонименГлупости на търкалета. Никаква нормална практика не е да продаваш сирене, като разчиташ на разпознаваемостта на туристически обект, популярен заради църквите си, и да премахваш точно религиозния символ.
75
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"Съвсем нормална практика - религиозни символи нямат място на рекламни материали."Туристическите агенции щяха да фалират ако наистина имаше такава практика.