Тъжно, но факт: Колите ни – средно на 20 г. Най-старите в ЕС са!

На 1000 българи се падат по 510 автомобили
Обновена: 13 окт 2017 11:54 | 13 окт 2017 09:20,
186
Тъжно, но факт: Колите ни – средно на 20 г. Най-старите в ЕС са!
Снимка: Булфото, архив

Българите карат най-старите коли в Европа, показват данни на Европейската асоциация на вносителите на автомобили за възрастта на автомобилите в ЕС през 2016 г. Средната възраст на автомобилите в ЕС като цяло е била 10,7 години, при над 20 години у нас, показват данните на асоциацията, цитирани от БТА.

Само за 10 години рязко се е вдигнала "възрастта" на автомобилите в Европа, като през 2007 г. средната възраст на автомобилния парк на Стария континент е била около 8 години. Експерти коментират този факт със световната икономическа криза, която е накарала европейците да карат за все по-дълъг период автомобилите си.

Средно на 1000 българи се падат около 510 регистрирани автомобила, показват данните на европейската асоциация, при среден показател за ЕС - 573 автомобила на 1000 жители.

По актуални данни на МВР - около 40 на сто от автомобилния парк у нас през миналата година е бил над 20 години, при общо регистрирани над 4 млн. автомобила в страната, което означава, че около 1,6 млн. леки коли над 20 години са се движили по пътищата у нас. Едва 17 на сто от колите у нас са били под 10 години.

Само за миналата година у нас са били закупени и регистрирани малко над 26 хиляди нови автомобила при внесени от ЕС над 266 хиляди употребявани коли.

От началото на годината до края на август регистрираните нови автомобили у нас са се увеличили с 18,1% на годишна база до общо 19 556 автомобила.

Регистрацията пък на екологични автомобили у нас е повече от символична: от КАТ отчитат регистрирани 2 474 хибрида (0,08 процента от автопарка) и едва 274 електромобила (0,009 процента от автопарка).

Най-нови коли в ЕС карат белгийците - средно на 7 години, отчитат от асоциацията на автомобилните производители. В Дания, Великобритания и Германия възрастта на автомобилите е средно 8 години, във Франция - 9, Италия - 10, Испания - 11, Португалия и Финландия - по 12 години.

Освен в България с регистриран над 20-годишен автопарк, най- стари автомобили като цяло са отчетени в Полша - 17 години, Латвия и Литва - 16 години, Румъния - 15 години, Унгария, Чехия и Гърция - по 14 години и др.

Най-много автомобили на глава от населението са маркирани в Малта - 775 автомобила на 1000 души. Следват: Люксембург - 745, Италия - 706, Германия - 600 и др.

В Румъния има най-малко автомобили на глава от населението - едва 308 на 1000 души. В Унгария - 377, Латвия и Хърватия - по 390, Словакия - 438 коли на 1000 души и др.

Повече от половината коли в ЕС карат с бензин - 56 процента. Около 40 процента са автомобилите на дизел и едва около 4 процента - с алтернативни горива.

В ЕС през миналата година са били регистрирани над 260 милиона нови леки автомобила, плюс около 40 милиона товарни, като по този показател общността е световен лидер пред САЩ, Китай и Япония. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


186
Още по темата: автомобилиЕвропаколи
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
149
3
 
5
 
! Отговори
До 155/156 преди 6 години
Казваш, че трябва да слезем от колите и да се върнем в пещерите ... защото ти така смяташ, че е по-добре.
148
3
 
5
 
! Отговори
до 155 преди 6 години
А онези с колите за 200 000 ? Те и на входа на магазина дори спират ,ако можеха и вътре.Сменете си населеното място,че манталитета никога няма е ясно.Иначе един електроскутер ти върши същата работа ,че дори по-добра.
147
7
 
6
 
! Отговори
3297 преди 6 години
Ако зависеше от мен , приемам закони , които да намалят броя на колите с примерно 75 процента . Развивам градския и междуградския транспорт . То не се диша направо .Взели по една кола за 800 -1000 лв , и вече за хляб да отиде, се качва на колата ......
146
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Наскоро се върнах от 20 дневно каране на колело в Испания. За 900 км минати по техните пътища, градове и села, видях само една автокъща ,в която се продаваха 3 - ТРИ автомобила секънд хенд, на влизане в Леон в дясно в двора на дилъра на Ситроен.
145
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Такава е държавната политика. Кола Евро 5 или 6 плаща 3 пъти по-висок данък от 25 годишна Лада.
144
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Реалността е, че средната възраст е около 10-15 години, но на колите, които в някакъв момент се движат по пътищата на България, а не на регистрираните коли, при които старите коли се движат много рядко.
143
2
 
3
 
! Отговори
до 149 преди 6 години
Съгласен съм напълно и за всичко.Въпроса е кога ще се променят нещата.Явно с втемето и от само себе си не ще.
142
3
 
10
 
! Отговори
До 135 преди 6 години
Това си е наш проблем. ЕС дава милиарди да се поизравним с тях поне във външния изглед - къщи, блокове, пътища, улици... А че тези милиарди в България потъват, че администрацията не помага ами пречи да се кандидатства е само и единствено наш проблем.
141
11
 
5
 
! Отговори
до 130 преди 6 години
Ами карай си ладата тогава. Или москвича, или той май фалира...Аман от болшевишки ***, каквато и да е темата на вас само мамаша ви раша ви е в мозъка...
140
5
 
6
 
! Отговори
Хе-хе преди 6 години
До Анонимен 132: Европиейците ни замерят със старите си коли може би? Или ние ги купуваме и докарваме в БГ? Сигурно Сорос и Меркел са ни виновни. Сега вече и Тръмп.
139
3
 
15
 
! Отговори
до 144 преди 6 години
Ти излизал ли си от БГ?Как да не се различава ,аз в Румъния кола на повече от 10 години рядко срещнах,рядко срещнах и премиуми ,но предполагам ,че едното е до доходи ,а второто до манталитет.Всичко в България е старо и амортизирано ,на 10 неща едно е ново и при това или най достъпно или най изпъкващо ,за контраст.Каквато ни държавата ,такива ни са и колите ,а те за България я водят ,не за държава София.
138
2
 
15
 
! Отговори
АБВ преди 6 години
Че колите в България са старички е неоспорим факт, но май истината е дотук. Според авторката в България трябва да се движат около 3,5 млн. коли, както и освен нови да има и на 30-40 г. за да е такава средната възраст. Нереално ми се вижда това. Реалното е , че има двайдетина годишни коли по пътищата , но в това няма нищо лошо. Да не си мислите, че в хората в по - богатите западни държави кара колите си до 5 г. и после ги продават? Ако е така , откъде си купихте вашата 12 г-на кола?
137
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Статистиката уж е вярна, но реално нещата са по съвсем друг начин и България не се различава от съседните държави по възраст на ДВИЖЕЩИТЕ се коли. Статистиката явно не отчита, че в България огромна част от колите над 20 години, на практика си стоят паркирани по дворове, гаражи или на улицата.
136
5
 
10
 
! Отговори
seira преди 6 години
БЪЛГАРИЯ - АВТОМОБИЛНОТО ГРОБИЩЕ НА ЕВРОПА!
135
1
 
12
 
! Отговори
77777 преди 6 години
Така статистика не се прави. Има ГТП, има засичане на километрите поне веднъж годишно, за новите коли на две години. Да направят статистика според изминатите километри. Тогава ще излезе, че примерно колите до 10 години са изминали 50% от изминатите километри, колите на 10-20 години са изминали 45% от изминатите километри и колите на над 20 години са изминали 5% от изминатите километри.
134
3
 
4
 
! Отговори
123 преди 6 години
До foolСпециално з ахибирдите имапе една статия, където се обесняваше колко са "полезни" хибридите и как само докато ги произведат вече не излиза сметката за емисиите. Земи се поинтересувай малко. А и дълбоко се съмнявам, че караш хибрид.
133
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До КрайЕ, като не ти харесва си свободен да се върнеш на село и да хванеш мотиката. Препоръка от баш Пастира (да се "свети" името му)
132
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Цялата транспортна криза може да се реши с едни електроскутери,водороден синтез и куп други хитринки.Въпроса винаги е бил как да се печели от нефта.Смятам ,че шумотевицата за дизела е опит да се повиши потреблението и цената.Много им бърка в джобовете ХДИ та с разход 3-4литра на 100.За Хибридите и електромобилите да не говорим.
131
7
 
5
 
! Отговори
Край преди 6 години
Когато бройките коли на 1000 души станат колкото на Румънците или Унгарците или Словаците ще се окаже че и средната възраст им е гаре -долу същата.Само дето тук държавата разрешава да се карат барутници.
130
7
 
5
 
! Отговори
Край преди 6 години
*** не може да се сравнява по нищо с унгарец /словак/ латвиец па и румънец обаче има "кола". На бройка почти като германец го докарва.