Тъжно, но факт: Колите ни – средно на 20 г. Най-старите в ЕС са!

На 1000 българи се падат по 510 автомобили
Обновена: 13 окт 2017 11:54 | 13 окт 2017 09:20,
186
Тъжно, но факт: Колите ни – средно на 20 г. Най-старите в ЕС са!
Снимка: Булфото, архив

Българите карат най-старите коли в Европа, показват данни на Европейската асоциация на вносителите на автомобили за възрастта на автомобилите в ЕС през 2016 г. Средната възраст на автомобилите в ЕС като цяло е била 10,7 години, при над 20 години у нас, показват данните на асоциацията, цитирани от БТА.

Само за 10 години рязко се е вдигнала "възрастта" на автомобилите в Европа, като през 2007 г. средната възраст на автомобилния парк на Стария континент е била около 8 години. Експерти коментират този факт със световната икономическа криза, която е накарала европейците да карат за все по-дълъг период автомобилите си.

Средно на 1000 българи се падат около 510 регистрирани автомобила, показват данните на европейската асоциация, при среден показател за ЕС - 573 автомобила на 1000 жители.

По актуални данни на МВР - около 40 на сто от автомобилния парк у нас през миналата година е бил над 20 години, при общо регистрирани над 4 млн. автомобила в страната, което означава, че около 1,6 млн. леки коли над 20 години са се движили по пътищата у нас. Едва 17 на сто от колите у нас са били под 10 години.

Само за миналата година у нас са били закупени и регистрирани малко над 26 хиляди нови автомобила при внесени от ЕС над 266 хиляди употребявани коли.

От началото на годината до края на август регистрираните нови автомобили у нас са се увеличили с 18,1% на годишна база до общо 19 556 автомобила.

Регистрацията пък на екологични автомобили у нас е повече от символична: от КАТ отчитат регистрирани 2 474 хибрида (0,08 процента от автопарка) и едва 274 електромобила (0,009 процента от автопарка).

Най-нови коли в ЕС карат белгийците - средно на 7 години, отчитат от асоциацията на автомобилните производители. В Дания, Великобритания и Германия възрастта на автомобилите е средно 8 години, във Франция - 9, Италия - 10, Испания - 11, Португалия и Финландия - по 12 години.

Освен в България с регистриран над 20-годишен автопарк, най- стари автомобили като цяло са отчетени в Полша - 17 години, Латвия и Литва - 16 години, Румъния - 15 години, Унгария, Чехия и Гърция - по 14 години и др.

Най-много автомобили на глава от населението са маркирани в Малта - 775 автомобила на 1000 души. Следват: Люксембург - 745, Италия - 706, Германия - 600 и др.

В Румъния има най-малко автомобили на глава от населението - едва 308 на 1000 души. В Унгария - 377, Латвия и Хърватия - по 390, Словакия - 438 коли на 1000 души и др.

Повече от половината коли в ЕС карат с бензин - 56 процента. Около 40 процента са автомобилите на дизел и едва около 4 процента - с алтернативни горива.

В ЕС през миналата година са били регистрирани над 260 милиона нови леки автомобила, плюс около 40 милиона товарни, като по този показател общността е световен лидер пред САЩ, Китай и Япония. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


186
Още по темата: автомобилиЕвропаколи
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
89
3
 
7
 
! Отговори
Край преди 6 години
В България заплатите са ниски, стандарта е нисък щото народа е много ***. И властта му е като него. И аз сигурно съм такъв щото съм му свикнал.
88
6
 
4
 
! Отговори
fool преди 6 години
До Анонимен 80Ами какво ли? Замърсява въздуха и трови всички ни. Не може твойда 20 годишна *** да има 10лв данък на мойта чисто нова кола с EURO 6 хибтид да има 300лв, щото виждаш ли данъка за новите коли е по 3 на тази над 12г и била много коне понеже се брои ел двигателя.Е затова няма проблем да ти е колата на 20г, плащаш 300лв данък а аз като в "нормалните" страни съм освободен от такъв!!!
87
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не е точно така. Огледайте се и ще виите че повечето коли, които караме са към 15-18 годишни. 20 годишните са малко и само стоят пред блоковете.
86
2
 
5
 
! Отговори
123 преди 6 години
До foolНе че нещо но всичките тези евро 4, 5, 6 и т.н. са ала-бала. Справка дизел гейт в Америка. Това че се водят евро 6 въобще не означава, че е така. И въобще знаеш ли каква е разликата в емисиите между евро 5 и евро 6. Никаква напрактика. Тъй че айде без глупости да говорим наизуст.
85
5
 
1
 
! Отговори
Край преди 6 години
В България има повече коли на 1000 души население от Румъния, Унгария, Хърватия, Словакия. НО колите които караме са по стари от техните. ИЗВОД: В България властта допуска да се кара скрап /замърсяваща, шумна, опасна и грозна/. Няма автомобил който да не може да мине "технически преглед" в България.ВАЖНИЯ ИЗВОД: На нас не ни дреме от това - има проблем с чипа.
84
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Каква невероятна новина от БГ журналята ....
83
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Най-смешен ми е следният спор- някакъв интелигентен човечец си кара последния модел Мазда и то най-скъпата (такъв модел струва 70 000 +лв.) и й се радва- прекрасна семейна кола, интелигентен избор. Отсреща някакво лаещо паленце (засегнат от факта, че е наречен сервитьор), му реве за някакви драг времена. Абе, момче, ставаш за смях! Ходи се състезавай там с мега мощното си BMW, но разбери, че има 10 пъти по-богати от тебе и ги гледай как мислят, барем прихванещ нещо. PS- карам Insignia OPC Turbo.
82
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Аз пък съм фен на ретро колите. Възстановявам 40-50 годишни красавици.
81
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Реално ние сме в обатачен кръг . Всеки иска закони и спазването им. От другата страна държавата знае, че ако приложи закона повече от половината от вас ще останат без коли. За да не се натрупа напрежение те си затварят очите и чакат с годините естествено да се подмени парка към по нов.Най-лесно е един закон и от утре всяка кола над 5 години се спора от движение , ами после какво правите ?:) Всичко е баланс и игра на нерви.
80
5
 
11
 
! Отговори
:) преди 6 години
Боко нали ви каза, че за 8 години сте станали богати. Аз вярвам на него. Тези само лъжат. Българите сме най-богати и най-стабилни. Колите ни са 8-*** употреба, заплатите ниски, корупцията е навсякъде, анархията е брутална. Но си имаме Него - Туквун Великолепни. И всеки ден му прибавяме по няколко милиона по банковите сметки. Това е важното за бантустанския орангутан - Тиквун Мутрански да е милиардер.
79
2
 
8
 
! Отговори
до "до80" преди 6 години
Беден не бих казал, но понеже в Бг няма средна класа ще го приемем. Имам 20 годишен опит като шофьор, а голяма част от него зад волан на камион. Колата ми е на 10 години, тоест стара, но това не значи, че не се поддържа. От там въпроса е, че няма как да плащам огромна гражданска при положение, че съм изряден шофьор с минимални нарушения. Като си купиш скъпа нова кола не те прави добър зад волана. Да, ако удариш някой вероятно ще го убиеш, а ти ще оцелееш, защото колата ти е с по добри защити.
78
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И какво като са 20 годишни? Важното е да са здрави и да вършат работа. Ние не сме такива големи консуматори, че да си изхвърляме колите след 5 години.
77
11
 
7
 
! Отговори
fool преди 6 години
До КратунДо някъде съм съгласен. Ама сега цяла зима ще ревем във всички големи градове че въздуха не става. Ама няма как да става като се карат 10+ годишни евро 4 дизелаци с избушени ДПФ филтри.Трябва просто всички коли под евро 4 или с махнати катализатори / филтри да се спрат от движение. Като нямаш пари да си поддържаш колата няма да караш!!! Аман от жалене за данъци и глоби. На нашто плене все някой му е виновен!
76
12
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 80Не е съвсем така. Ти като си беден - няма как да караш много и да трупаш опит. Колата ти не е добре технически ,защото нямаш пари да е поддържаш и правиш компромиси с всички - спирачки , гуми , двигател , горива , масла и т.н.Леко казано, не съм съгласен с тая защита на бедните. Стари коли са предизвикали много вече ПТП.
75
1
 
10
 
! Отговори
До 75 - 700 лева ГО преди 6 години
Ти изобщо усещаш ли се какво предлагаш. Май не. Пояснявам за теб специално. Ти предлагаш да плащаме задължително на частни фирми (застрахователите) огромни суми, които да си останат тяхна печалба. То и сега разликата между сумата на застраховките по Гражданска отговорност и изплатените по тази застраховка суми е много милиони, а ти искаш в застрахователите да остане повече от милиард и половина. Останалото, което си написал не е по-различно.
74
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 79Те глобите не се правят с цел оправяне на финансовото положение на държавата, а да се спазват законите . Хахахахаххаха Оправянето на държавата става с правене на инфраструктура, туризъм , производство и привличане на чужди капитали.
73
1
 
12
 
! Отговори
Владислав преди 6 години
Да си сменяте маслото при нас за да ви важи гаранцията,е чакай де за автокаско съм съгласен обаче защо ме задължават да си правя гражданска и то само на една фирма, ми аз искам примерно да е на вноски гражданската. На въпроса ми колко струва при тях да си сменям маслото ми казаха 409 лв????? Моля?!?!? И като попитах какво включва гаранцията ми казаха че само двигател и трансмисия!!!
72
2
 
13
 
! Отговори
do tozi с 700лв преди 6 години
Гражданска.Какво да ти кажа. Един шофъор са много опит и стара кола е в пъти по малко опасен от един богаташ с новата, бе опит и каращ със 150 в бус лентата . В този ред на мисли се запознай какво е гражданска отгворност и какво е пътен данък, че ти се размиват понятията.
71
7
 
10
 
! Отговори
до 70 преди 6 години
На времето имах един STi и се радвах като тебе- 390 коня на колелата бях стигнал. После започнах да мисля за кариера (не че тогава нямах добра работа де), за бизнес, за семейство. Ако реша, утре мога да си купя автомобил 400 коня (със сигурност ще взема отново STi), но не ми трябва. На мен 230 коня ми стигат (замерени на дино на 3 места). За 4х4 си прав- на Subaru е светлинни години напред. Ходя на ски често в Швейцария- досега не съм затъвал с маздата (вярно е на година и половина, ама).
70
6
 
17
 
! Отговори
Кратун преди 6 години
Няма как в най-бедната страна в Европа да бъде другояче. И нека ви кажа една тайна: положението няма да се промени с по-високи глоби и данъци, защото като бръкнеш по-дълбоко в една празна торба, тя няма да се напълни повече, че да има и за нова кола. Единственото работещо решение е да се повишава стандартът на живот. Ама за това се иска управляващите да имат акъл и да работят вместо да крадат. У нашите липсват и двете условия.