Децата ни гинат на пътя! 22 сме загубили за 9 месеца

Най-големите градове са първенци по брой произшествия
14
Децата ни гинат на пътя! 22 сме загубили за 9 месеца
Кадър от презентация на семинара - всяко разсейване може да коства живот. Снимка: Dnes.bg
22 деца са загинали по пътищата у нас за деветте месеца на годината, а 731 са ранени, по данни на "Пътна полиция". 16 от тях са загубили живота си като пътници в катастрофирали коли на родители и близки. Четири деца са загинали като водачи, подкарвайки превозно средство във възрастта 15-17 години, а две – като пешеходци. 
 
2016-а е годината с най-много невръстни жертви на войната по пътищата напоследък – 36. Всяко загинало дете е трагедия за семейството и за всички нас, каза комисар Бойко Рановски, началник на отдел "Пътна полиция" на семинар за пътната безопасност "Към визия "нула" жертви от ПТП".
 
От КАТ отчитат и увеличение на катастрофите, в които участват възрастни хора. 105 са загиналите на възраст над 64 години за миналата година, а ранените са 1013. През 2016-а са загинали 118 пешеходци, като 62-ма от тях са на възраст над 64 години. 
 
За първите девет месеца на тази година са станали над 5 хил. тежки катастрофи, при които своя живот са загубили 475 души, а близо 6500 са ранените. Загиналите през миналата година са 708, а ранените – над 9 000.
 
В населените места стават повече катастрофи, но жертвите при тях са много по-малко заради ниската скорост. 338 са жертвите на ПТП-та извън населени места за деветмесечието, а на територията им – 137. Пак заради високата скорост най-много катастрофи и най-много загинали има по пътищата първи клас.
 
Големите ни градове  - София, Пловдив, Варна, водят по брой произшествия. В София област за деветте месеца на годината са загинали най-много българи - 40, следва Пловдив област с 38 жертви на пътя. За сравнение през миналата година загиналите в София област са били 15, а в Пловдив област – 55.
 
Около една трета от ранените при ПТП-та остават трайно инвалиди, което е икономически, социален, здравен проблем. 
 
"При удар от превозно средство, движещо се с 30 км/час, 9 от 10 пешеходци оцеляват, при скорост от 65 км/час само един оцелява“, каза Алекси Кесяков, секретар на Държавно-обществената комисия по безопасност на движението по пътищата. Той допълни, че последствията не спират до глобите, а животът след катастрофата е в болничните заведения, в съда и при всички случаи се променя в негативна посока.
 
Икономическите загуби от ПТП-та в световен мащаб също са огромни. В ЕС за миналата година те се изчисляват на 100 млрд. евро. 700 млн. лв. са изплатените щети по "Гражданска отговорност" и "Каско" за миналата година у нас.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


14
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
4
 
! Отговори
Гост преди 6 години
Жалко за децата! Каквото и да си говорим, те страдат заради безотговорността на възрастните - водачи, контролиращи органи, законотворци, съдебна и изпълнителна власт! Всичко останало е алабалистика! Вижте тези ромеите как се возят в колите си.... По 5-6 човека, по три-четири деца... Това е!
9
1
 
2
 
! Отговори
Ясно е преди 6 години
Не само детско столче, но и какво им обясняваме за пътната безопасност, как да пресичат и къде, къде ги оставяме да играят.
8
0
 
2
 
! Отговори
Швед преди 6 години
Децата ги отвличат милиционери, Убиват ги "Римляни", Захвърлят ги до кофи за смет, мачкат ги изтрещели учители,примамват ги пед0.фили, хранят ги с помии в градини и училища.. (добавяйте си още).. но понеже КАТ като всяка друга институция се е превърнала в касичка на властта, за това се вие на умрЕло, за да се смъкват едни пари от всички нас, умело замаскирани като глоби... а за другите неща..!?!?
7
1
 
9
 
! Отговори
всички преди 6 години
са жертВа на бг БЕЗХАБЕРИЕ НА ВСИЧКИ НИВА!!!
6
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Причини:1. Не се използват детски седалки или ако се използват бе са монтирани правилно и/или много ниско качество.2. Несъобразена с обстановката скорост. Всички забравят, че знаците указват максималната разрешена скорост при перфектни условия - ден, слънце, добра видимост и т.н.3. Неизправни технически коли, тук ще включа и гумите. Грайфер сам по себе си не е достатъчен, качеството на каучука играе също важна роля.Аз лично не искам после да се питам, можеше ли да направя нещо по 1.,2. и 3.
5
2
 
12
 
! Отговори
Да преди 6 години
Важно е с "новите тройки" на БМВ от 1995, да се въртят гуми и да се кара бързо и агресивно!Селяни прости!
4
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Да сте виждали катаджия на слънце през лятото, или с дъждобран при валеж през есента? Щото аз съм виждал, ама не в България. Случайно да има статистика колко сигнала са подадени от КАТ, към общините за опасна инфраструктура? Но всички знаем, че протестират за по-големи заплати.
3
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Бог да ги прости! Горките дечица!
2
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
От тези 22 загинали деца защо не се посочи, колко са децата загинали в колите на собствените си родители? Поне половината са в колите на безотговорните им родители. У нас се усеща тенденция за засилване на вината на водачите за да вдигат глобите и наказанията. Защо не се каже, колко книжки бяха продадени при Борисов 1, над 200 000!! Това не е ли сериозна причина, сериозна е!! Не може *** да управляват МПС. Никой не потърси отговорност на Суджуците! Но броят загиналите и правят Стъкмистики
1
2
 
3
 
! Отговори
Ааметчо преди 6 години
Те и за терористи не стават тези.