Искаш по-висок тарифен план? Огледай се за такса!

ВАС потвърди забранени от КЗП нелоялни практики на телекоми
18
Искаш по-висок тарифен план? Огледай се за такса!
Снимка: архив, Ройтерс

Предоставянето на частична информация за условията, при които даден мобилен телефон може да издържи на потапяне във вода или на удар, е нелоялна търговска практика, категорична е Комисията за защита на потребителите (КЗП). Издадената от контролния орган заповед за забрана на тази практика е потвърдена от Върховния административен съд, съобщиха от комисията.

Проверка на КЗП е установила, че телекомуникационна компания не е информирала при продажба клиентите си своевременно за това, че представяният като водоустойчив и удароустойчив апарат остава невредим при потапяне на дълбочина до един метър за не повече от тридесет минути и издържа на удар при изпускане от височина до един метър и двадесет сантиметра.

Тази съществени характеристики на са били посочени върху етикета на телефона, в същото време обаче могат да бъдат от значение при решението на потребителя за покупка, посочват от комисията. Освен това по такъв начин се създават предпоставки впоследствие търговецът да откаже рекламация в случай на проблем с мобилното устройство, възникнал при обстоятелства, които гаранцията не покрива, без потребителят предварително да е бил наясно с условията.
 
Друга наскоро потвърдена от ВАС заповед на КЗП е за забрана на нелоялна практика на телеком, който не е съобщавал предварително на клиентите си за съществуването на такса при извършването на пожелана от абоната смяна на тарифния план за предоставяне на мобилни услуги.
 
При преминаване към по-висок тарифен план, без да е информирал предварително, търговецът изисква заплащане на такса от 19,90 лв., е установила извършената по повод постъпила жалба на гражданин проверка на контролния орган.

Заблудата следва от това, че в договора се предвижда възможността абонатът да преминава към друг тарифен план само с по-висока или равна месечна абонаментна такса и никъде не се посочва, че потребителят дължи пари за тази промяна.

Таксата за въпросната услуга е обявена единствено на интернет страницата на оператора. Също така, всички съществени клаузи на договора следва да бъдат изрично и изчерпателно уредени преди сключването му, гласи още становището на експертите, потвърдено от магистратите.

От КЗП съветват потребителите преди покупка на мобилно устройство с анонсирани предимства или специфични характеристики, да проверят детайлно всички условия. Поинтересувайте се допълнително, ако нещо не Ви е ясно.

При подписването на договор за телекомуникационни услуги проверете за евентуални такси в случай промяна на параметрите по ваше желание. При сключен в условията на нелоялна търговска практика договор потребителят има право да претендира за неговото разтрогване и за обезщетение по общия ред, напомнят от КЗП.


18
Още по темата: КЗПтелекомуникации
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Като поискаш разваляне на договора услужливо ти отказват и еи така споменават, че могат да ти изключат номера, а след това дори и да ги съдиш няма да ти го възстановят! КЗП трябва да премахне клаузата, че при изтекъл договор трябва да пускаш едномесечно предизвестие или плащаш неустойка! Значи трансфер на номер е 7 дни, а им се дава срок от един месец да ти спрат номера ако нежелаеш да си им клиент! Това си е рекет!
15
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Които поръчва музиката тои и избира и плаща а без телефон и тв не може и докато тия не се научат че сме потребители и плащаме от жоба си сме с права щото може на тия да им покажем тънката материя и да идат запас а няма да им е приятно нали
14
0
 
5
 
! Отговори
42 преди 10 месеца
Най- добре си е без gsm. Най- добре си е без тях. Само за семейството.
13
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Ми то лесно ма надали знае за гогле да влезе и да почете малко сиромаха
12
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Ми като не разбира грам човечеца някои трябва да блее някъде къде ли
11
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Ба бадева се някои е намерил из подръжката нелоялен има и такива
10
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Че миро м уфтата цял живот пари не дава тои бедняка и за кафе няма ми се гледа кои да го почерпи пък ти за нет и тв някои да му плаща да не са му изгонили авера тои нее служебно лице на виваком бивша охрана какво разбира от това
9
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Брат ми резни го на некои прокурор да видим отде иде това та ще казва и определя определя клиента и като потребител имаш пълното право и да ги осъдиш щото 35 лева са им малко
8
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Или сигорно тв минала към муфтата миро аиде селяци
7
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Ще питам тогава слави и миро съм на висок тарифен план абре като плащм сумати кинти бтв хд що сече а славчо мамин булсатски
6
0
 
16
 
! Отговори
dp преди 10 месеца
Тия неща от статията малко на прекалено взиране ми се виждат ама нейсе, не са неверни все пак.
Неотдавна от мтел/близу ми се обади някакъв с предложение за нов договор щото старият ми изтича; ОК, щял да го прати по куриер.
Дойде куриерът и очакваше да го подпиша и да му го дам ей така, на вратата.... без да имам шанса да прочета деребния шрифт.
Не знам това наглост ли беше или опит за "ало" измама някакъв, така и не видях какво се надяваха да подпиша.
5
1
 
32
 
! Отговори
пепе преди 10 месеца
бacи, Сега отворих от любопитство тарифните планове на мобилните оператори...не се наядоха.
Въпреки че поевтиняха разговори, роуминг, мобилни данни няма тарифен план под 10лв
Всичко започва от 18 и стига до 50+лв
Мpъсни гaдoвe
4
13
 
20
 
! Отговори
Чиновник преди 10 месеца
В тая държава всички правите, каквото си искате и не е редно да хленчите, когато някой по-голям тарикат от вас, отбелязва точка и взима преднина в играта.
3
1
 
49
 
! Отговори
xaxaxax преди 10 месеца
Кой каквото и да пише и да констатира моб.оператори, доставчици на ток, горива и други си правят каквото си искат ,защото им е ясно ,че ще излъжат един куп хора и накрая ,ако глобата не отпадне с решение на съда , ще е 5-10000лв.,а приходите им от това дране на клиентите им са милиони лв.
Така ,че нека да се констатира пък дейността си продължава !
2
4
 
23
 
! Отговори
вагиноустойчив преди 10 месеца
КЗП да не се мешат в моята сделка с операторите. Хвърлил съм око на последния Айфон и преговарям директно с Мин на Здравеопазването, че ще си давам бъбрека, за да го имам Айфоня.
1
1
 
48
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Този с таксата от 20 лева е Мобилтел! Благодаря им за което, само след 2 месеца ще дойде и моят отговор с отказването на всичките им услуги!