Ще има ли мерки? Смъртността на пътя е глобален проблем!

Държавата да вземе мерки след инцидента на АМ "Тракия"
1 ное 2017 09:42, Петя Славова
19

1625 гледания   |  Още видео

Имаме глобален проблем със смъртността и жертвите на пътя. Промяната в закона или създаване на нов и по-добро обучение на водачите, взимащи книжка, ще намалят катастрофите. Така автомобилният състезател Крум Дончев коментира катастрофата на АМ "Тракия" в студиото на "България сутрин".

Още по темата

Според Алекси Стратиев, експерт по пътна безопасност, цялата организация за работата и техническата изправност на автобусите е в компетенцията на "Автомобилна администрация".

По думите на Илия Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи ако има видеорегистратори в автобусите, вече щеше да е ясна причината за произшествието.

"Видеорегистраторите ще имат и превантивен ефект, защото водачите ще знаят, че ги снимат. Ще се намали и агресията на пътя", каза Тодоров пред Bulgaria ON AIR.

Гостите отбелязаха пред, че автопаркът в България е в доста лошо състояние и са категорични, че трябва да се вземат радикални мерки, за да се намалят жертвите на пътя.

"На косъм бяхме от трагедията. Стана ясно, че всички хора от вчерашната катастрофа на АМ "Тракия" са били напоени с дизелово гориво. Било е доста опасно. Надявам се след този инцидент държавата да вземе мерки", заключи Илия Тодоров.
 


19
Още от
Напиши коментар Коментари
19
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Държавата да вземела мерки! То държава няма, те мерки ... ама виж за вземане ако е нещо ...
18
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До 13

Какъв сняг те гони, бе смешник? Ти знаеш ли, че в половин България сняг има по 2-3 дни в годината?
17
0
 
8
 
! Отговори
шофьор преди 6 месеца
Инцидентите с товарни автомобили и автобуси няма да намалеят скоро. Големите играчи имат хора в КАТ и ДАИ, карат технически занемарени трошки, а шофьорите въртят двойни смени без санкции. Докато тази схема не се изкорени няма да има промяна. Ако сте малка фирма и искате да спазвате правилата - нямате шанс, вашата услуга ще е по-скъпа и ще фалирате.
16
0
 
7
 
! Отговори
65 преди 6 месеца
Много,много от загиналите са надути младежи със супер мощни и скъпи коли карат убийствено бързо,убиват се ,убиват невинни.А катджиите вместо да се маскират зад дърветата да събират пари ,да влязат в малките улички ,вмалките градчета, и в села със селски прости тарикати.Да видят какви бонуси към заплатите ще получат.Там се кара срещу насрещното,пили,пияни,с дечица отпред.Пилят гуми.И накрая някой им пили гранита за надгробна плоча
15
0
 
2
 
! Отговори
Веско преди 6 месеца
"Истината" No4, много ясно е синтезирал проблема. На 99% процента от катастрофиралите шофьори някой друг им е виновен!
14
2
 
5
 
! Отговори
Катя Дичева преди 6 месеца
Трябва да е както в другите държави . Навсякъде камери и солени глоби. Стационарни а не мобилни . Защо се харчат луди пари за оборудване на полицейски коли ?За да ги спрат и да си платят ли ? Защо в другите държави никъде няма полицаи по пътя като нашите и няма и корупция ? Всичко се следи с камери и глобите пристигат на адрес . Дори времето за паркиране се следи с камери и за 1 мин.престой повече и не си платил глобата е 100 лв наши пари. Така всеки спазва ограниченията и жертвите са малко.
13
1
 
9
 
! Отговори
Не става така преди 6 месеца
"Да се вземат мерки" звучи от тъпо по-тъпо. Когато ме обучаваха края на 80те, не даваха книжка на никой който не е карал на сняг, камо ли да не знае знак, или не може да паркира по всякакъв начин. Преди 7-8г дъщеря ми взе книжка и след това се уплаших и карахме заедно поне 2 месеца за да я науча да се пази и да внимава. Курсовете сега са само градско без полигон, без магистрала, без нощно. Оправданието е нема пари...
12
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Стратегията на кат е да се ограничава скоростта и да се взимат глоби. Как ще глобят безимотен ром?!
11
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Трябва да се разкарат строшеняците от пътя! Не може да дават 1500-2000 лева за телефон, но да карат таратайки за 200 лева или да правят “Бизнес” с микробуси на 45 години... Всичко да минават на опреснителни изпити през 5 години. Да се забрани на всякакви неграмотни да взимат книжки, те да четат не могат, а изпит изкарали...
10
1
 
6
 
! Отговори
Shopp™ преди 6 месеца
До Истината

Катастрофите заради самите шофьори са около половин процент от всички катастрофи.
-----------------

Нали!

В 99,5% от случаите шофьорите си седят кротко зад волана и катастрофата си става от самосебе си.
9
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
От позицията на дълга практика по пътищата у нас, мога да кажа, че КАТ само създават напрежение, с нищо не помагат. Нивото на служителите е все по-ниско, качествените избягаха. Подготовката за водачи трябва да е сериозна, поне 6 месеца, да не се дават и придават книжки. Да се атакува манталитета, мисленето, отговорността, техническите познания, последствията от безотгоеотността. Особено за жените, не и ли се удава, да не получава. Пълно със смотани но руси кокошки, които не могат да паркират.
8
0
 
17
 
! Отговори
До 7 преди 6 месеца
В КАТ експерти няма, както сред сегашните служители на КАТ, така и след бившите служители на КАТ. Така и не става ясно защо все дават думата на такива псевдоексперти, вместо на експертите!
7
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Този стратиев не беше ли някакъв шеф в КАТ ? Като такъв не направи нищо .Сега като експерт ли?! На дали.Само прибира хонорари по тв студиата.Стига!!!
6
3
 
11
 
! Отговори
Истината преди 6 месеца
До 5 ?
И ти си в плен на голямата заблуда, че шофьорите са виновниците. Поведението на шофьорите е пряка последица от трите причини, които вече изброих и най-вече е последица от липсата на контрол от страна на КАТ. Катастрофите заради самите шофьори са около половин процент от всички катастрофи.
5
4
 
3
 
! Отговори
? преди 6 месеца
До "Истината "
А шофьорите не са виновни ,нали ?
4
3
 
11
 
! Отговори
Истината преди 6 месеца
Три са гланите неща, поради които се случват катастрофи:
Около 95% от нарушенията и катастрофите са пряко следствие на факта, че КАТ не работи.
Около 3% от катастрофите са заради лощото състояние на пътищата, както и заради пътни знаци и маркировки не отговарящи на пътните условия.
Около 1% от катастрофите са заради техническа неизправност.
Вместо за тези три главни причини, все се говори за други неща, които на пръв поглед са верни, но реално са следствие на нещо друго.
3
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Напишете нещо и за състоянието на пътищата, неадекватно поставените знаци и "помощта" която оказват служителите на КАТ при проблем на пътя.
2
8
 
9
 
! Отговори
RBK37 преди 6 месеца
Първото нещо което трябва да се направи е , да се ожесточи наказанието на "продавачите" които продаваТ шоф книжки (Не са винвони "шофьорите" които не знаят ,че трябва да се спре на знак СТОП...),второто нещо е да се ЗАБРАНИ карането на автомобили с довереност (изключение само по роднинска връзка -брат ,дете,съпруга ,сестра,родител .. ) ,трето ,за нарушение -наказание и до месец ако не е заплатено -да се иземват превозното средство до заплащане на глобата ,четвърто - и катаджиите наказание ...
1
4
 
10
 
! Отговори
Клецаки Кисяков преди 6 месеца
Още по два фара за през деня да се турят. А ефекта от видеорегистраторите е особено видим,при пиещите бояришник. Всеки шести качил се в мпс умира и имат най-хубавите клипове на смърт в нета.