90% от катастрофите – заради човешки грешка

Войната по пътищата ще спре само след промяна в самите нас
14 дек 2017 09:45, Петя Славова
39

Трябва да говорим постоянно за войната по пътищата, защото промяната трябва да започне от самите нас. Катастрофите стават в рамките на града, а това е така, защото няма контрол над човешкия фактор.

В същото време за пешехoдните пътеки и пътищата в града има отговорност общината, която също не си е свършила работата. Така директорът на Института за политика Калина Крумова коментира войната по пътищата в студиото на "България сутрин".

Припомняме, че в началото на седмицата тежкотоварен камион прегази на пешеходна пътека и уби на място 19-годишна студентка в Благоевград.

Още по темата

По думите на Крумова трябва всеки трябва да търси вината в себе си, а не веднага да търси сметка на институциите, защото "90% от катастрофите са факт заради човешка грешка".

"Никога не смятаме, че ние сме виновни, а винаги гледаме да изкараме друг виновен. В България по-голямата част от инцидентите на пътя се случват заради човешки грешки. Проблемите всички ги знаем. Затова едно от решенията е Министерството на образованието да погледне към децата в училищата и да започне да ги образова от малки, защото те са бъдещите шофьори. Трябва да се погледне към промяна на хората, а след това на системата", уточни директорът на Института за политика.

Според Богдан Милчев - бивш шеф на КАТ-София, проблемът е системен, защото е напълно нормално хората да грешат.

"Ние се въртим в един омагьосан кръг. Ще е много полезно ако погледнем как са се справили другите държави, първенци в това отношение. Необходимо е формирането на държавна политика и стратегия за справяне с войната по пътищата. Институциите, които се грижат за безопасността на пътната система, трябва да помислят повече за хората", каза Милчев пред Bulgaria ON AIR.

Гостът отбеляза, че някой се опитва да вмени на хората в България, че допускат много повече грешки от хората в Швеция, но това не е така, защото пътната среда определя грешките на хората.

"Управлението на пътните условия в страната ни е импровизация. Не е на базата на анализ или експертиза", завърши Милчев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


39
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
1
 
2
 
! Отговори
До 37 преди 6 години
Кажи за поне една държава по света, където възпитанието в първите 18 години на децата да е накарало хората да спазват правилата. Няма такава държава. Правилата - не само тези за движение, а и всички останали правила, които са описани в законите. Много добре се знае кога правилата се спазват, но тези, които не искат правилата да се спазват, все говорят за култура, възпитание, манталитет, чип и т.н.
32
2
 
1
 
! Отговори
До 77777 преди 6 години
Имаше едно време един скеч (на Шкумбата или Весо Парцала) за пушача във влака, дето се чудеше що в купето му са турили знак, че не се пуши, като знаели, че той бил пушач...Та и ти, не смесвай проблемите! КАТ няма как да замести родителите през първите години от живота на едно дете, когато то копира модела на поведение от най-близките си. КАТ няма да отучи Иванчо от келешлъка през пубертета. КАТ трябва да възпитава Иван, които вече се е пълнолетен и оформен тарикат с изградени навици...
31
0
 
5
 
! Отговори
77777 преди 6 години
На пешеходна пътека пешеходецът е с предимство, вкл. и на зебра, вкл. и когато пешеходната пътека не е очертана и е продължение на тротоара. Разбира се никой тук не говори за внезапно изскачане пред автомобила, както тъпo и упорито се опитва да ни внуши един тук. Масовият случай е друг - стои се пешеходецът не може да премине, защото всички като този тук, вместо да спрат, ускоряват, за да не би случайно той да пресече по пътеката. Има места, където може с часове да си стоиш пред пеш.пътека и да
30
2
 
3
 
! Отговори
77777 преди 6 години
Никога манталитета, възпитанието и културата, не са имали влияние как се шофира. Как се шофира зависи единствено от работата на КАТ. Всичко останало са лъжи, за отвличане на вниманието от единственият проблем - неработещият КАТ.
29
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тази Калинка къде беше изчезнала? Тя била кацнала на соросоидния клон.
28
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Войната по пътищата винаги е била въпрос на манталитет и възпитание. Няма как при масова подмяна на ценностите да се очаква положителна промяна в разбиранията и нагласата на пешеходци и шофьори. Всички бързат и действат с убеждението, че са сами на света и само те единствени имат правото. Не се мисли и не се съобразява, че всяка ситуация на пътя/улицата изисква цялото ни внимание и за миг може да се превърне в кошмар, а нечии родител или дете може никога повече да не се прибере вкъщи...
27
2
 
3
 
! Отговори
dtrump преди 6 години
долен народ
26
2
 
4
 
! Отговори
100% преди 6 години
Просто като си *** и необразован няма как да си промениш сядайки в автомобила!
25
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Най големият проблем е манталитета и културата като цяло на българина и чувството за величие и безнаказаност.Аз живея във Великобритания всеки ден по път за работа аз засичам едно ферари управлява го момче на не повече от 25 години,всеки път го застигам той никога не си е позволил да превиши 70 моли което е максималната скорост на магистралите във Великобритания.
24
11
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Аз мисля, че пешеходеца трябва да има абсолютно право на пътя-така е навсякъде, само в Абсурдистан не е. Този, които е в ковчега не е шофьорa а пешеходеца-винаги. И това може да е всеки от нас. А това дали се е огледал, как се е огледал и дали е пресякъл без да определи безумната скорост на превозното средство или дали е пиян шофьора няма никакво значение.
23
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Айде бе, пак пътищата и Държавата ви е виновна, че не знаете да карате, не спазвате правилата, не зачитате предимство, не спазвате дистанция ...Не може пътя да е виновен, защото пътя не кара колата, а вие!Но всички се правите на голееми шофери, нали ;)Вечно някой друг ви е виновен, че нямата мозьък вглавите
22
3
 
13
 
! Отговори
и да продължа... преди 6 години
Защо има жълта светлина на светофара? За да се изтеглят навлезлите вече в кръстовището, преди да се пусне новия поток. Защото никой автомобил не може да се закове веднага на стоп линията, ако му песнат червено. Същото е и на пешеходната пътека, 3-5 секунди оглеждане на ситуацията спасява живот, повярвайте! Какво като сте били с предимство, не е ли по-важно да живеете???
21
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
По човешка грешка, защото КАТ пише винаги "несъобразена скорост". Кой съм аз да се съобразявам с нещо което е на пътя далеч пред мен, а аз карам по правилата. Пътищата ни са в окаяно състояние, знаците неадекватни, стоят с години знаци останали след ремонт, а зад тях ни дебнат.Има КАТ, има АП, като има проблем да сигнализират. Всичко е изкривено в България.Че има диваци и грешки - има, но основния проблем са пътищата, безпаричието, липсата на държавност и оттам психичното състояние на нацият
20
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
У нас всичко е направено да се вменява вина на водача. За пешеходеца почти нищо. Процеса сигурност зависи и от двете категории. Много от знаците, забранителните и указателните са лошо сложени, пътищата са пълна трагедия, включително магистралите. КАТ не са слънце да огреят навсякъде. Трябва камери и знаци, които да помагат а не да бъдат нарушавани. Колко книжки се продадоха при Б 1, над 200 000 !!! Колко от купилите имат нагласата за отговорност, особено русите хубавици с джиповете? А миганите?
19
4
 
18
 
! Отговори
До 9 преди 6 години
Пешеходците са с предимство, но нямат АБСОЛЮТНО ПРАВО! Набийте си го в главите. Преди да пресечеш си ДЛЪЖЕН да се огледаш, и ако прецениш ситуацията като безопасна, тогава можеш да стъпиш на пътното платно, нищо че си на пешеходна пътека /дори и в закона са ви го написали, прочетете го/. Не да стъпиш веднага. Забранено е пешеходците да навлизат внезапно на платното за движение! Забранено е да пресичат при условията на намалена видмост! Защо в училищата не се изучават вече тези неща? Важно е!
18
9
 
6
 
! Отговори
До 15 преди 6 години
Ти като си толкова отворен качи някой пешеходец на капакът на пешеходна пътека и после ще си още по-отворен в пандиза. Аман от джигити като теб.
17
2
 
9
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Ред по пътищата ще има само когато след всяко нарушение, неизбежно следва наказание, като размерът на наказанието е несъществен. Тогава няма да има толкова много чивешки грешки.
16
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До КрайДа много са смотани тия дето мигат по магистралите, пуста комплексарщина.
15
4
 
12
 
! Отговори
Логика преди 6 години
Има елементарна логическа последователност. Няма контрол от страна на КАТ и останалите държавни органи и това задължително води до десетки милиони нарушения всеки ден. Няма шофьор в България, който на 100% да спазва правилата и това е защото няма контрол. Многото нарушения закономерно водят до много човешки грешки и катастрофи. Това е факт. Първопричината е, че няма контрол.
14
7
 
1
 
! Отговори
CAR преди 6 години
След минусите на коментар 1 се разбира,че нищо няма да се промени и ще се трепем още дълги години!!