Война на пътя: Ще помогне ли Институтът по пътна безопасност?

Държавата се опитва да намали ПТП-тата, но засега не успява
13 яну 2018 08:37, Боряна Павлова
77

3777 гледания   |  Още видео

България е на първо място по жертви на пътя, а в последните 4-5 години сме свидетели как държавата се опитва да намали ПТП-тата, но не се получава. Създаването на Института по пътна безопасност цели да помогне на държавните институции в борбата с войната по пътищата.

Така бившият директор на КАТ-София Богдан Милчев коментира войната по пътищата и причината за новосъздадения Институт по пътна безопасност пред Bulgaria ON AIR.

Според него за подобряване на безопасността по пътищата трябва да се работи в различни аспекти - в образованието, по-добра организация на пътното движение, подобряване на пътната инфраструктура, контрола, законодателството и дори да се предприемат промени в спешната помощ.

Още по темата

"Има множество институции, които имат отношение за пътната безопасност. Те трябва да комуникират колкото се може по-добре помежду си, но това не винаги се получава. Това е и една от целите на Института по пътна безопасност", каза още Милчев.

По думите му съвсем скоро ще се обяви обществено обсъждане на това, което трябва да се промени в организацията на движението по пътищата.

Мнението на Румяна Чобанова, друг член на Института по пътна безопасност, е, че един от големите проблеми на Закона за движението по пътищата е липсата на специални наказания за т.нар. системен нарушител.

"Има хора, които непрекъснато нарушават правилата и не ги интересува. На тях дори и да им се наложи глоба, те пак правят глупости. Това са джигитите на пътя. Тези хора трябва да бъдат наказвани по-строго от закона", категорична е Чобанова пред Bulgaria ON AIR.

Тя смята, че образованието по тази тема е много слабо развито и недостатъчно, а МОН така и не прави програми, по които да бъдат обучавани на пътна култура.

Гостите на "Денят ON AIR" призоваха всички, които по един или друг начин са свързани с тази тема или просто искат да спомогнат за справянето с войната по пътищата, да станат членове на Института по пътна безопасност. Повече информация може да намерите на сайта на организацията.


77
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
71
0
 
3
 
! Отговори
Истината преди 9 месеца
Никъде по света "войната на пътя" не е била и не е заради човешката простотия и липса на възпитание. По-скоро тези, които говорят за липса на възпитание, самите те, страдат от такава липса на възпитание и смятат, че всички са като тях.
70
3
 
2
 
! Отговори
анонимен преди 9 месеца
два института и още безброй други институти не може да спре ЧОВЕШКАТА ПРОСТОТИЯ и липса на възпитание
69
0
 
2
 
! Отговори
ТТТ преди 9 месеца
По дяволите!!! При тази „ВОЙНА ПО ПЪТИЩАТА“ , и такъв „ИНСТИТУТ“ ли има!!! Да не би да БРОЯТ САМО ТРУПОВЕТЕ!!! Явно и за ТОВА са нужни „ХАБИЛИТИРАНИ ЛИЦА“!!!...... или само лица!!! Гадничко е!!!!!
68
0
 
5
 
! Отговори
Незнайко преди 9 месеца
Никъде и никога по света зверските глоби не са спряли нарушителите.
Друго ги спира и много добре се знае какво е то.
67
4
 
3
 
! Отговори
Пътувам много преди 9 месеца
и след като си оправят бакиите тогава да правят зверски глобите. Но не само за превишена скорост. 2000лв за каране в бус лента и аварийна лента. 3000лв за неправилно престрояване завиване от грешна лента и спране зад стоп линията на кръстовище, изпреварване от дясно. неправилно движение.. Каране без книжка затвор...пиян затвор...неплатени глоби в срок ...в двоен размер...не можеш да платиш изработваш си глобите в затвор...затвора каторга -отиваш да строиш магистрали.Българина само от бой разбира
66
2
 
4
 
! Отговори
Пътувам много преди 9 месеца
ежедневно. Такава сбъркана сигнализация и маркировка няма. Гора от безмислени знаци на едно място и хората пропускат най-важното което трябва да отсеят. Безумни ограничения. Светофари на кило под път и над път. Объркана маркировка с разрешено изпреварване там където няма видимост.Всичко това изнервя а понякога и обърква шофьорите. Отидете в Гърция и вижте колко е просто там колко по-малко знаци има. Тук виждаш пратрулка и почваш да се чудиш с колко трябва да караш и да не би да си пропуснал знак
65
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
в Америка, за да те спре полицай, трява да има обективна причина, за джобене без причина и дума не може да става, а тук, отиваш сутрин на работа, спират те без обяснение, претърсват те като престъпник и те пускат да им изкарваш заплатите... безобразие
64
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
и да има пътна култура, когато няма пътна инфраструктура, но пък има бързи автомобили, защото не сме в миналия век все пак, пак ще има ПТП-та
63
1
 
2
 
! Отговори
BB преди 9 месеца
До КАТЬО КАТАДЖИЕВ
Oгледай се хубаво как е организирано движението и тогава си пиши бисерите то по-скоро е деорганизирано и заедно с липсата на адекватни пътища е причина за повечето ПТП
62
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Някой от квичащите за зверски глоби ще ми каже ли как е по-добре? Една глоба от 10000 лева при 1 милион нарушения от даден вид или 1 милион глоби по 10 лева. Би трябвало на всеки с поне малко ум в главата да е ясно, че колкото са по-високи глобите, толкова по-рядко КАТ ги налага, а сега ги налага след ПТП най-вече.
61
2
 
7
 
! Отговори
Факт преди 9 месеца
За да има по-малко нарушения, едно от нещата, които трябва да се направи е да се намалят сегашните несъразмерно високи наказания по Закона за движение по пътищата.
60
0
 
8
 
! Отговори
Факт преди 9 месеца
Единствената причина са милионите нарушения и многото катастрофи и жертви е неработещият КАТ, Като няма кой да налга спазването на закона, законът не се спазва - така е навсякъде по света и така е било винаги.
59
5
 
9
 
! Отговори
Христо преди 9 месеца
Българинът в кола е АРОГАНТЕН ***.Това е единствената причина за многото катастрофи и жертви по пътищата..
58
0
 
6
 
! Отговори
Питам преди 9 месеца
От този институт ли дойде някога идеята шофьорите да се глобяват за *** кола? И като се нодигна вой , обърнаха лопатата. Ама вие не сте разбрали. Става въпрос за чисти стъкла и фарове. Ех вашта м...а.
57
0
 
6
 
! Отговори
Я па ти... преди 9 месеца
До Анонимен 57 Прав си. Ако трябва инструктора да го обучава година , две, докато се научи. А и повече парички ще има. Нали така ? Така е ..
56
0
 
17
 
! Отговори
Я гледай.... преди 9 месеца
Ма и такъв институт ли има? Жална ни майка.Ето зощо парите не стигат.
55
5
 
12
 
! Отговори
КАТЬО КАТАДЖИЕВ преди 9 месеца
КАМЕРИ"НА ВСЕКИ КИЛОМЕТЪР" И ЗВЕРСКИ НАКАЗАНИЯ И ПРИНУД.АДМ. МЕРКИ,ВКЛ.СПИРАНЕ НА КОЛАТА ОТ ДВИЖЕНИЕ И ПРЕМЕСТВАНЕТО И В НАКАЗАТЕЛЕН ПАРКИНГ,НЕЗАВИСИМО ЧИЯ СОБСТВЕНОСТ Е.СТОИ ТАМ ДО ПЛАЩАНЕ НА ЗВЕРСКАТА ГЛОБА + МАСРАФА ПО ПРЕСТОЯ.В МОМЕНТА В ПЛОВДИВ И ПЛОВДИВСКО КАРАТ КАТО ***-ВСЕКИ ДЕН ГИ ГЛЕДАМ...
54
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Институт пои пътна безопасност?Айде,бе!Още едно звено за източване на обществени средства.А нещата са много прости.Най-напред курсовете за шофьори да бъдат по-сериозни и докато инструктура не се убеди,че курсиста е готов за шофьор,да не му дава книжка.После-една година с придружител.И ако не се е научил да спазва правилата-солени глоби,отнемане на книжката и дори автомобила,а ако има ПТП с пострадали-затвор.А сега е анархия навсякъде-дори за убийство дават миним.присъди или условни дори.
53
0
 
2
 
! Отговори
Арести за виновните преди 9 месеца
ДА помоля редакцията на ДНЕС коментарите да ги предаде срещу подпис на прокуратурата/

ИМА ги в СПециални доклади /засекретени / надлежно изпратени
52
3
 
2
 
! Отговори
За Красимир Сребров преди 9 месеца
ЗАКОНА ЗАБРАНЯВА движението на автомобили с включени фарове денем освен в случайте на намалена видимост.

ЗАКОНА ЗАБРАНЯВА движението с включени скенери против мъгла /вкл HALOGEN ,XENON..

ОСНОВНИЯ ЗАКОН Изрично ЗАБРАНЯВА КАМЕРИТЕ чл32 чл 29 чл 28