Война на пътя: Ще помогне ли Институтът по пътна безопасност?

Държавата се опитва да намали ПТП-тата, но засега не успява
13 яну 2018 08:37, Боряна Павлова
77

3778 гледания   |  Още видео

България е на първо място по жертви на пътя, а в последните 4-5 години сме свидетели как държавата се опитва да намали ПТП-тата, но не се получава. Създаването на Института по пътна безопасност цели да помогне на държавните институции в борбата с войната по пътищата.

Така бившият директор на КАТ-София Богдан Милчев коментира войната по пътищата и причината за новосъздадения Институт по пътна безопасност пред Bulgaria ON AIR.

Според него за подобряване на безопасността по пътищата трябва да се работи в различни аспекти - в образованието, по-добра организация на пътното движение, подобряване на пътната инфраструктура, контрола, законодателството и дори да се предприемат промени в спешната помощ.

Още по темата

"Има множество институции, които имат отношение за пътната безопасност. Те трябва да комуникират колкото се може по-добре помежду си, но това не винаги се получава. Това е и една от целите на Института по пътна безопасност", каза още Милчев.

По думите му съвсем скоро ще се обяви обществено обсъждане на това, което трябва да се промени в организацията на движението по пътищата.

Мнението на Румяна Чобанова, друг член на Института по пътна безопасност, е, че един от големите проблеми на Закона за движението по пътищата е липсата на специални наказания за т.нар. системен нарушител.

"Има хора, които непрекъснато нарушават правилата и не ги интересува. На тях дори и да им се наложи глоба, те пак правят глупости. Това са джигитите на пътя. Тези хора трябва да бъдат наказвани по-строго от закона", категорична е Чобанова пред Bulgaria ON AIR.

Тя смята, че образованието по тази тема е много слабо развито и недостатъчно, а МОН така и не прави програми, по които да бъдат обучавани на пътна култура.

Гостите на "Денят ON AIR" призоваха всички, които по един или друг начин са свързани с тази тема или просто искат да спомогнат за справянето с войната по пътищата, да станат членове на Института по пътна безопасност. Повече информация може да намерите на сайта на организацията.


77
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
51
0
 
4
 
! Отговори
СПАЗВАЙТЕ ЗАКОНА преди 9 месеца
ЗАКОНА ЗАБРАНЯВА лепенето на предни стъкла на отвли4ащи вниманието лепенки

.Терористi на власт принуждават милиони водачи на МПС да купуват и лепят тежко терористични анти природни и античовешки хологрaмни скенери .
Полzват ги за декодиране и трайно повреждане на КЛИМАТА И Атмосферния океан.
50
1
 
1
 
! Отговори
СПАЗВАЙТЕ закона преди 9 месеца
ПОлзвайте ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА издаден законно като книга.

Там Всичко записано със ЗАБРАНЕНО Е е записано с кръв.
Терористи на НАРКОМАНИ НА ВЛаст принудиха КАТ и МВР да изпълняват НАГЛО ПРЕСТЪПНИ ПРоекто наредби прокарани с измама през парламента.Тези проекти са НЕЗАКОННИ <Противоречат на ЗАКОНА>
АРЕСТИ за виновните длъжностни лица и жестоки санкции за всеки убит ,ранен или осакатен се искат .МИНистерски съвет да плаща компенсации на убити,ранени и осакатени до 100 000 000 euro
49
0
 
1
 
! Отговори
Ликвидация на КАТ преди 9 месеца
Досега НЯМА ДОКАЗАН СЛУЧАЙ КАТ ДА ПОМАГА ЗА БЕЗОПАСНОСТА НА ПЪТЯ
ОБРАТНО
Увредили са над един милион граждани с нагло престъпни НЕЗАКОННИ АКТОВЕ.
Застрашиха ни ЯДРЕНАТА БЕЗОПАСНОСТ С АКТИВИРАНЕ НА черни масови убиици през талони на автомобили и лични документи..
НАД 4 000 000 граждани са погълнали терористични холограмни отпадъци получени при разпад на винетки и холограмни стикери за масово поразяване продавани с полицейски рекет.
48
0
 
1
 
! Отговори
АМАН От ТЕРОРИСТИ преди 9 месеца
НАГЛИ ПРЕСТЪПНИЦИ НА ВЛАСТ продават лични карти и талони на автомобили с вградени тежко терористични античовешки СЪОРЪЖЕНИЯ обезпечаващи ЗОМБИРАНЕ И БЛОКИРАНЕ НА ВОДАЧИТЕ НА МПС.
ОБсебените водачи се познават отлично на записи и он лайн от нагло престъпни камери на МВР КАТ И ДРУГИ които са ЗАБРАНЕНИ ОТ ОСНОВНИЯ ЗАКОН.Имат видим белезникав обем около водача и автомобила
47
1
 
2
 
! Отговори
ЛИКвидация на КАТ преди 9 месеца
НАгли престъпници на власт принуждават милиони водачи да лепят НЕЗАКОННИ НАгло престъпни тежко терористични холограмни оръжия на предни стъкла.
ПОДОБНИ СА ЗАБРАНЕНИ ОТ ЗАКОНА Отвличат ВНИМАНИЕТО НА ВОДАЧА.
ВИжте
ХОЛОГРАМНИ СКЕНЕРИ Продавани чрез рекет от МВР като:
"Винетки"
Стикери за тех прегледи
Стикери за застраховки
При Всяка Катастрофа има ОТВЛИЧАНЕ НА ВНИМАНИЕТО НА ВОДАЧА ВКЛ БЛОК СЪЗНАНИЕ и ЗАСЛЕПЯВАНЕ С РАДИОАКТИВНИ СКЕНЕРИ ИНСТАЛИРАНИ ВМЕСТО БЕЗвредни жълти фарове.
46
1
 
3
 
! Отговори
ЛИквидация на КАТ преди 9 месеца
НАгли престъпници на власт принуждават милиони водачи да увреждат тежко и завинаги земята и атмосферния океан с НЕЗАКОННО:
ВКлючени заслепяващи водачите скенери и фарове денем и нощем.
Експерти подават тревожно че вече са нанесени непоправими вреди на Земята с контролирани от извънземни нашественици скенери и холограмни оръжия инсталирани на автомобили/вкл светодиодни,ксенонови ,халогенни и лазерни/
Заслепяват десетки хиляди пъти на ден водачите на МПС..Всички водачи имат трайно увредени очи
45
0
 
13
 
! Отговори
няма да помогне преди 9 месеца
Цяло лято по булеварда Панония във Видин се чуваше как мотористи преминават 150 метра за 3 секунди.В същото време храбрите ни полицаи седяха на сянка в храстите покрай града и дебнеха кой кара не с 50 км/ч,а с 52 или 54!И кой в ясен и слънчев ден не си е включил фаровете.Защото така се печелят пари от глоби.Полицаите от пари се интересуват,а не от бързо движещи се мотористи!и не им се стой на слънце-друго си е то в храстите!Сянка,дрямка,рахатлък.....
44
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Защо ли тези дето все наблягат на манталитета на българите не вземат да обяснят защо българските шофьори са възпитани и културни шофьори, спазващи правилата, когато шофират в държави, в които правилата се спазват, а чужденците като шофират в България, са най-невъзпитаните шофьори, с най-малка култура и шофират най-опасно за околните?!
43
0
 
5
 
! Отговори
men преди 9 месеца
ежедневен тест за наркотици на всички дето работят в милицията и народното събрание + 100 процента покриване на големите пътища в страната с камери. в швейцария има камери на всеки километър и елате да видите как навсякаде се кара с 10 по ограничението.
42
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Без да има работещ КАТ, все така ще има много катастрофи, ранени и жертви и тук обучението или възпитанието няма да помогнат.
41
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Никога в България шофьорите няма да се научат на уважение към другите. Това е манталитет на роб , който не знае какво да прави със свободата си и си прави каквото иска .
40
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Няма държава по света, в която правилата да се спазват, ако държавата със силата си не налага спазването им. Това важи и за правилата за движение по пътищата. Дали се спазват правилата или не, зависи само от структурата на държавата, която трябва да следи за спазването на правилата. Всичко останало е второстепенно и има смисъл да се дискутира, само ако държавата е наложила спазването на правилата.
39
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
В държавите, в които парвилата се спазват шофьорите не правят нарушения, защото са убедени, че ако направят нарушения, неизбежно ще бъдат санкционирани за него, а в България шофьорите са убедени в обратното. КАТ и зомбираните от КАТ в тези случаи казват: не може до всеки шофьор да има катаджия, което си е формена глупoст и никой не иска това.
38
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
При средно 200 милиона нарушения на ден в България, как да няма ПТП?! При това чужденците шофиращи в България са по-опасни от българските шофьори, така че тук е повече от ясно, че не става дума за възпитание, маталитет, култура или обучение, както ни манипулират катаджиите.
37
2
 
3
 
! Отговори
Обективен преди 9 месеца
Каквито и промени да се правят по закони, обучение, възпитание и т.н., докато КАТ санкционира само при едно на сто хиляди нарушения, както е от 28 години в България, няма да стане по-добре, по-зле ще става. Не трябва да се чака да стане ПТП, за да се санкционира някого, а много често това е невинния. Трябва да се направи така, че шофьорите да не правят нарушения, а от там и ПТП-та,т.е. ПТП-тата да станат рядкост. Това е огромната разлика между нормалното да няма ПТП-та и катаджийското да има ПТП
36
0
 
5
 
! Отговори
До 25 преди 9 месеца
Много си се объркал, че КАТ си затваря очите за "онези с големите джипове". КАТ изобщо го няма, за да си затваря очите за някого.
35
0
 
3
 
! Отговори
Обективно преди 9 месеца
Е точно тоз беше символ на корупцията в КАТ!
34
0
 
6
 
! Отговори
На първо място преди 9 месеца
На първо място трябва да се убедят шофьорите, че ако извършат нарушение неизбежно ще бъдат наказани за него. Това е, което може да намали нарушенията 90-100 пъти. Чак тогава вече при в пъти по-малко нарушения и катастрофи, можем да мислим за състоянието на пътищата, за знаци и маркировки, които сега не отговарят на пътните условия, за безумната организация на движението и паркирането, за подготовката на шофьорите и т.н.
33
3
 
3
 
! Отговори
23 преди 9 месеца
Според мен трябва самите шофьори да се позамислят! Рядко се прибирам в България, но сега по празниците направо се шокирах. И най-странното е, че видях примерно хора качили жена, малко дете и т.н. и карат като луди - без да се спазва ограничения, маркировка, знаци, рисковани маневри и изпреварвания. Все едно са безсмъртни...То хубаво ама като ти се мре, няма защо да страдат невинни хора заради собствената ти глупост..
32
2
 
8
 
! Отговори
воевода преди 9 месеца
Оляха се от простотия. Ама ние сме за бой, че ги търпим и преизбираме!