Война на пътя: Ще помогне ли Институтът по пътна безопасност?

Държавата се опитва да намали ПТП-тата, но засега не успява
13 яну 2018 08:37, Боряна Павлова
77

3492 гледания   |  Още видео

България е на първо място по жертви на пътя, а в последните 4-5 години сме свидетели как държавата се опитва да намали ПТП-тата, но не се получава. Създаването на Института по пътна безопасност цели да помогне на държавните институции в борбата с войната по пътищата.

Така бившият директор на КАТ-София Богдан Милчев коментира войната по пътищата и причината за новосъздадения Институт по пътна безопасност пред Bulgaria ON AIR.

Според него за подобряване на безопасността по пътищата трябва да се работи в различни аспекти - в образованието, по-добра организация на пътното движение, подобряване на пътната инфраструктура, контрола, законодателството и дори да се предприемат промени в спешната помощ.

Още по темата

"Има множество институции, които имат отношение за пътната безопасност. Те трябва да комуникират колкото се може по-добре помежду си, но това не винаги се получава. Това е и една от целите на Института по пътна безопасност", каза още Милчев.

По думите му съвсем скоро ще се обяви обществено обсъждане на това, което трябва да се промени в организацията на движението по пътищата.

Мнението на Румяна Чобанова, друг член на Института по пътна безопасност, е, че един от големите проблеми на Закона за движението по пътищата е липсата на специални наказания за т.нар. системен нарушител.

"Има хора, които непрекъснато нарушават правилата и не ги интересува. На тях дори и да им се наложи глоба, те пак правят глупости. Това са джигитите на пътя. Тези хора трябва да бъдат наказвани по-строго от закона", категорична е Чобанова пред Bulgaria ON AIR.

Тя смята, че образованието по тази тема е много слабо развито и недостатъчно, а МОН така и не прави програми, по които да бъдат обучавани на пътна култура.

Гостите на "Денят ON AIR" призоваха всички, които по един или друг начин са свързани с тази тема или просто искат да спомогнат за справянето с войната по пътищата, да станат членове на Института по пътна безопасност. Повече информация може да намерите на сайта на организацията.


77
Още от
Напиши коментар Коментари
31
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
ще има катастрофи и преди нас и след нас ..... освен да спрете земята да се върти което поповете не успяха и живеят ......
30
1
 
5
 
! Отговори
Факт преди 5 месеца
Никога няма да се оправим, докато има хора, които си вярват, че катастрофите и нарушенията ще намалеят, ако се удължи обучението на шофьорите или че всичко се дължало на възпитание, култура и манталитет, както и че свръхвисоките санкции като се запишат в закона ще спрат нарушителите. Тези хора даже не осъзнават, че отвличат вниманието от същността на проблема и така правят да има повече нарушения и катастрофи. Както се казва - пътят към ада е постлан с дообри намерения.
29
0
 
7
 
! Отговори
Реален преди 5 месеца
До Истината
А защо КАТ не работи ? КОЙ измисли, законите за да не работи КАТ ? КОЙ приема тези закони ? КЪДЕ са приети тези закони ? В ЦК на БКП или в Демократичният парламент в Демакратична България ?
28
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Пак ли има пари за усвояване? :-)
27
0
 
11
 
! Отговори
ДА ВИ КАЖА преди 5 месеца
Има една ИНСТИТУЦИЯ в България , която е Натоварена с Безопасност на Автомобилното Движение , ииииииииии нарича се КАТ .
Другото е Корупция .
26
0
 
10
 
! Отговори
Чоко и Боко преди 5 месеца
По тази логика да създадем:
Институт по корупционна безопасност
Институт по здравна безопаснот
.
.
.
и т.н. Институти в които ще назначим всички мишоци.
Може пък тогава да се оправим..........!!!!!!!!!!!
25
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Докато милицияна си затваря очите за ония с големите джипове за които законите не важат и за неграмотниците от ма алите дето не могат да четат и пишаг ама си купуват дипломи за 8 клас и след това книжки,така ще е!КАТ е опасно за нормалните хора!Светещите крушки посред жарко лято нищо не помагат!Останалото е дрън-дрън ярина!
24
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Нищо няма да се промени,до като не се наблегне на обучението.Да се увеличат учебните часове от 1 месец на 3 месеца,и се запази същата тарифа.Тя достатъчно е раздута.Защото не всичко е шофиране,има също така и учене на теория.Така беше преди 89г. и нямаше толкова катастрофи.
23
1
 
16
 
! Отговори
Елемаг преди 5 месеца
В затвора ли е отрочето на транспортния бос ,дето убия пиян и надрусан 4-ма?Не.Властта иска ли да пуска видеорегистратори,да изгорят всички мутри на 1-ви месец с джиповете?НЕ!!!Пак ли ще ме упрекнете ,че иронизирам за ФАРОВЕТЕ?Да обяснявам ли още или от първите 2 примера ви светна ФАРА?
22
1
 
7
 
! Отговори
бАЙ Шили преди 5 месеца
Докато българския водач на ППС не бъде изправен пред невъзможността да не бъде санкциониран или осъден ЕФЕКТИВНО ще е само преливане от пусто в празно!
21
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
KAT - казват че съществува, ама никой не ги е виждал щото са само в храсталаците
20
2
 
10
 
! Отговори
+++ преди 5 месеца
Тук нещета обикновено опират до едно - колкото са повече нарушенията, толкова повече са ПТП-тата. Занчи, ако искаме да намалим ПТП-тата, трябва да намалим нарушенията, а нарушени не се намаляват като се вдигат санкциите за тях записани в закона, които после да не се прилагат, както е в България. Нарушенията се намаляват, само когато санкциите се прилагат.
19
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
От години сме сидетели, че държавата имитира дейност за намаляване на ПТП-тата, а те се увеличават, както и нарушенията. Имитацията на дейност се състои обикновено в искания за вдигане на санкциите в закона, а е световноизвестен факт, че голямите санкции записани в закона никога и никъде не са спряли нарушителите. Сега пак има имитация на дейност - създават този институт.
18
0
 
17
 
! Отговори
Реалист преди 5 месеца
В другите държави, шофорите (българи и граждани на други държави) са убедени, че ако направят нарушение, НЕИЗБЕЖНО ще бъдат наказани за него и затова спазват правилата. В България същите шофьори (българи и чужденци) са убедени, че и могат да правят нарушения без да има наказание за тях. Този институт какво ще направи по въпроса? Май единсвеното, което ще направи е да ни отклонява вниманието в друга посока - образовнаие на шофьорите и т.н. простотии.
17
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Ясно е какво няма в България - няма контрол за спазването на Закона за движение по пътищата. То и други неща липсват като добри пътище и т.н., но липсата на контрол е с толкова по-голяма тежест, че другите неща стават маловажни.
16
3
 
8
 
! Отговори
Истината преди 5 месеца
Истината е, че българските шофьори не се различават от шофьорите от другите държави по култура, манталитет, възпитание, подготовка за шофиране. Това много ясно се вижда, когато се сравнят как шофират шофьори от различни държави в една държава. Примерно български с австрийски шофьори да се сравнявт как шофират в Аастрия, после може да се сравнят и как шофират в България. Оказва се,че чужденците като шофират в България са най-опасните шофьори на пътя,а българите са най-примерните шофьори в чужбина
15
2
 
7
 
! Отговори
Божееее преди 5 месеца
Ако ние шофьорите не си помогнем няма кой друг да ни помогне. Бъдете разумни мили хора.
14
1
 
13
 
! Отговори
Истината преди 5 месеца
Експерти по пътна безопасност в КАТ няма, нито сред сегашните, нито сред бившите служители на КАТ. В България основният проблем е КАТ, който от 28 години не работи. Заради неработещият КАТ се извършват над 95% от нарушенията в България, а тези нарушения са много - вероятно над 200 милиона нарушения средно на ден. КАТ санкционира за 1 на 100 хиляди нарушения и то често след ПТП, т.е. нищо не прави и това е проблем. Такива важни неща като състоянието на пътя и организацията на движението на фона н
13
2
 
22
 
! Отговори
Гьобелсова политика преди 5 месеца
Поредния ,,Институт,,създаден от ГЕРБ за манипулиране на общественото мнение !!!За пример -,,Института,,за дясна политика на Георги Харизанов!!
12
1
 
22
 
! Отговори
Ганчо преди 5 месеца
Институт направен от бивши величия, които искат да папкат от държавната софра. Слушайки какви цели си поставят може да се установи, че това е мъртво родена паразитна институция.