Горанов отваря дискусия за данъка за колите "втора ръка"

Превърнахме се в гробницата на Европа, рече министърът
242
Горанов отваря дискусия за данъка за колите "втора ръка"
Снимка: БТА

Превърнахме се в гробницата на Европа. Купуваме "втора ръка" коли със съмнително качество. Това каза от парламентарната трибуна финансовият министър Владислав Горанов, цитиран от "24 часа".

Той коментира въпроса за данъчните облекчения за собствениците на по-екологични автомобили. Според него ще е много трудно да се намери баланс, тъй като хората с по-ниски доходи притежават по-стари коли. Горанов добави, че се работи по промяна на Закона за местните данъци и такси.

"Пребалансирането на системата би довело до увеличаване на тежестта върху по-евтините и намаляване на тежестта за по-скъпите коли", каза министърът.

Според него има възможност да се увеличи данъкът на превозните средства, които замърсяват повече.

"Това неминуемо ще доведе до увеличение на данъка за нискодоходните групи. Баланса трябва да търсим заедно", каза министърът.

Все пак той припомни, че и в момента автомобили от три категории се ползват с различни облекчения: за тези, отговарящи на екологична норма от Евро 2,3,4,5,6, редуциран е данъкът за коли с катализатори - с 20 до 40%, което се решава от общинския съвет. Освен това притежателите на електромобили не дължат местен данък за тях.

"Възнамерявам съвместно с комисията по бюджет и финанси да предложим в следващите няколко месеца промени в Закона за местните данъци и такси (ЗМДТ), свързани не само с моторните превозни средства, а изцяло с концепцията относно облагането на движимите и недвижими имущества, предмет на облагане по ЗМДТ", обясни Горанов.

Според него облагането, което е в полза на местните бюджети, има нужда от усъвършенстване, тъй като е изостанало и остаряло.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


242
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
147
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Оправете доходите, ако искате да решите проблема. Останало е прибиране на едни пари от хората без ясна представа какво ще се постигне.
146
2
 
28
 
! Отговори
Тошибиян преди 6 години
Инвеститорите от запада да прават бизнес тука хахаха..моят съвет към всички е на кои къде му видят очите да емигрира и тук деца на трябва да се раждат че ще са обречени да са роби на номенклатурчиците
145
0
 
29
 
! Отговори
Тошибиян преди 6 години
Побърканата псевдо държава българия хахахах овцете докарани до лудост от мизерия и после управленческата шайка пищи що хората карали 20 годишни дараци и се греяли на въглища и било мръсно?хахахха тва е резултата от прехода пълен абсурд във всяка точка от където и да погледнеш ...с 600лв заплата толкоз *** нали тва рекламират че тука е ефтин труда и данъците ниски хаха а комисионните на крадливата шайка са големи и за тях си за да допуснат конкистадорите до пазара на роби такаде инвеститорите от
144
2
 
35
 
! Отговори
Факт преди 6 години
След края на Втората световна война, в Италия осъзнаха, че колата не е лукс, а необходимост и проведоха политика :всяко семсйство с кола", вкл. и най-бедните и успяха. Сега 70 години по-късно, някои твърдят, че "колата не била рожденно право", скривайки по този начин истинското си твърдение, че колата е лукс, а не необходимост, което очевидно е лъжа. Да, колата и в България е необходимост поне от 50 години, а не лукс, вкл. и за най-бедните. Резултатът за България е мизерни заплати = стари коли
143
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Нищо ново не е довело до по-добро. Всичките експерименти от началото на прехода ни вкараха в дупка, чието дъно продължаваме да търсим.
142
0
 
29
 
! Отговори
Андрешко преди 6 години
Прекаляват вече.
141
1
 
24
 
! Отговори
овчар преди 6 години
До АнонименПредлагам мляко по 15лв./л., месо по 50лв./кг. сирене и кашкавал по 40лв./кг.. Нали и аз, трябва да си докарвам доход, който не миосигурява министъра!
140
22
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До AzbeazАко работиш в неговото министерство можеш да поискаш да ти вдигне заплатата, ако не то тази ти молба е към твоят работодател. Ако си му ценен невиждам защо да не ти я вдигне.
139
0
 
14
 
! Отговори
1 преди 6 години
До До OzzyДобре де, не е учил и е станал "овчар", ако ти вдигне цените на млекото,месото и др. животински продукти, за да си докарва добри доходи ще го изкарат "спекулант"!
138
3
 
16
 
! Отговори
До Azbeaz преди 6 години
Човек ти с този доход и стара кола не можеш да поддържаш. Ако си мислиш че старите и здрави не се чупат си в грешка, един носач чупиш в движение и си до там.
137
2
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
От финансов министър няма, какво друго да се очаква, освен вдигане на данъците. Само че за да започне едно такова "балансиране" е много важен личния пример. Сигурен съм, че ако Горанов започне да ходи на работа с метро или трамвай, ще е едно добро начало. От опит обаче знам, че това няма как да се случи, защото сития на гладния не вярва. Заиграването с месни данъци и такси, както и налога върху старите МПС, обаче са една прекрасна възможност да изметем самозабравилите се ГЕРБ .
136
1
 
35
 
! Отговори
Azbeaz преди 6 години
първо да ми вдигне заплатата и тогава да мисли за данъци и нови коли!!! Как със 780 лв да си позволя нова кола като на година имаш гражданска 200лв,винетка 100 лв, данък в общината 85 лв, преглед 45 лв.....430 лв за простотии на година, за тия разбити тесни пътища, осеяни с трупове!!!! Мерси!
135
2
 
8
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Кола до 100 к.с.Ако е над 14 годишна и няма катализатор, примерно плаща 100 лева данък. Ако е нова до 5 години, то тя е по ЕВРО 5 или 6 и има отстъпка от данъка, 60%, но коефициент 2,8, което означава, че ще платят 112 лева, т.е. малко повече от тези с по-стари коли.Ако е между 5 и 14 годишна, има два варианта - с катализатор и отстъпка 30 до 40% и плаща от 90 до 105 лева или е по ЕВРО 3 или 4, ползва 50% отстъпка и плаща 75 лева данък.
134
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До До 140Признавам "нормален доход" е доста разтегливо понятие. За някои по 5-6К доход на член от семейството може и да е малко, но това са за 4 членно сем доход от 20-24к месечно.Според мен това е по скоро висок доход и не само за България.
133
4
 
12
 
! Отговори
До 141 преди 6 години
Момче мисли с главата си, крадат тези с колите за по 500хил+ евро а не тези с колите за по 20хил евро. Всеки се мисли за най-великия , най-умния а всички останали около него са или равни или по зле :). Смях, много от вас ги мързи да гледат, да учат или да ходят на работа, ноооо иначе знаем всичко. Роби на матерялното, егоисти и завистливци
132
1
 
6
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Единственото смислено нещо, което може да се промени в сеганият данък МПС, е да се вдигне мощността на колите, за които има данъчни облекчения за екологичност. Сегашните 100 к.с. са много малко, така беше преди много години, но сега почти няма толкова маломощни нови коли. Добре е мощността да се вдигне на 150 к.с. При сегашното облагане коли с еднаква мощност, но произведени през различни години и по различни екостандарти, се облагат почти еднакво, като най-малък е данъка при колите на 5-14 годи
131
2
 
18
 
! Отговори
До 140 преди 6 години
"да живееш нормално", означава и да имаш нормален доход, а нормален доход е около 5-6 хиляди лева на член от семейството. Тези, за които пишеш едва ли имат повече от 1000-2000 левас доход на член от семейството. За да имаш нормален доход в България, трябва да крадеш.
130
12
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 137Е не на всяка работа се краде. Доста е крайно да казваш, че ако искаш да живееш нормално трябва да крадеш задължително. Никой от моите познати не краде пък не стоят гладни. Ако при теб така стоят нещата то трябва да смениш средата
129
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За тези които се оплакват, ще задам няколко лесни въпроса :- Колко от вас прочетоха поне една книжка в последния месец ?- Колко от вас отидоха на курс за последната година ?- Колко от вас излезнаха да протестират срещу корупцията и несправедливоста последната година ?
128
2
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Заради такива като Горанов, караме най-старите коли в Европа.