До края на мандата "Борисов" 3 – за 3 часа с влака София - Бургас

БДЖ купува за 420 млн. лв. нови влакове с климатик и Wi-Fi
Обновена: 11 апр 2018 14:12 | 10 апр 2018 20:00, Камелия Цветанова
171
До края на мандата "Борисов" 3 –  за 3 часа с влака София - Бургас
Снимка: Булфото, архив

Мотрисните влакове, които БДЖ възнамерява да купува, ще могат да вземат разстоянието от София до Бургас за 3 часа, а до Варна - за 4-5 часа.

За новите влакове ще бъде обявена обществена поръчка в края на април. Това каза пред "24 часа" шефът на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров.

Още по темата
Новите 41 мотрисни влака ще могат да развиват скорост от 200 км в час.

По българските релси, дори и модернизираните, скоростите ще са до 160 км.

Те ще се движат по обновените жп линии на юг - от София до Пловдив и Бургас и до турската граница. Ще пътуват и от София до Варна, тъй като се предвижда Национална компания "Железопътна инфраструктура" да вдигне скоростите по тази линия до 110 км в час, каза Владимиров.

Така най-после ще може да се опровергае твърдението на един китаец, който наскоро казал, че България сигурно е по-голяма от Китай, щом от единия до другия ѝ край трябва да се пътува 9 часа.

Търгът ще бъде с прогнозна стойност 420 млн. лв. Ако няма съдебни обжалвания, производител може да бъде избран до декември.

Оттам нормалното време за производство на един влак е 24 месеца, каза Владимиров, който допълни, че до края на мандата на това правителство първите влакове ще бъдат пуснати в движение.

Електромотрисните влакове ще са 36, а 5 ще са дизелови, тъй като у нас все още има участъци, които не са електрифицирани. В доклада на работната група, в който участваха учени от 3 университета, е записано, че на БДЖ им трябват 86 нови влака. Първият етап от обновяването на държавния железопътен превозвач е тази поръчки за 41 мотриси. Вторият етап е за 44 влака, но остава за следващ кабинет.

Сред първите влакове, които БДЖ ще искат да бъдат изработени от фирмата, която ще спечели, са шест електромотриси за пътуване на дълги разстояния, до Бургас и Свиленград, тъй като до няколко години модернизацията на релсите там ще приключи. Тези мотриси ще бъдат с шест секции, или 6 вагона като някогашните експреси.

Едната секция ще бъде първа класа.

Сред условията за доставка на новите мотриси ще е и гаранция от 5 години и следгаранционна поддръжка. Сегашните локомотиви на БДЖ са на над 30 години и поддръжката им е скъпа и трудна.

Луксозен ресторант, с обслужване и с меню за ястия и напитки. Такива вагони в превозвача в момента няма. Ще е комфортно, но и по-скъпо.

Ще има влакове за регионални превози, които ще бъдат с 4 секции, както и за крайградско пътуване.

Другата новост е, че електронен дисплей ще показва дали мястото е резервирано. Ако пътник е с билет от София до Пловдив, значи мястото ще се освободи в Пловдив и това ще бъде ясно на пътниците. Все още се обмисля дали това да е за всички вагони, или само за местата в първа класа.

Това намерение води автоматично към резервационната система на БДЖ, по която се работи от години и все още не е готова.

Пешаров казва, че са свързани 74% от гарите. Окончателното ѝ завършване ще позволи и онлайн купуване на билети, както и яснота във всеки момент колко пътници има във всеки влак. В тези нови мотриси, естествено, ще има климатици и Wi-Fi.

Другата услуга, която ще се предлага на пътниците, е да могат да се логнат за сайт на БДЖ с филми и музика, които да изтеглят на таблет или на телефон и да ги гледат и слушат от собственото си устройство.

Ще има възможност да се превозват и велосипеди.

Шефът на пътническите превози на БДЖ Пламен Пешаров казва, че новите влакове поетапно ще бъдат доставяни за срок от 2-3 години.

Търговете са съобразени и със сроковете за изграждането на скоростната железопътна инфраструктура.

Има голям интерес към предстоящата процедура както от големите европейски производители, така и от фирми извън ЕС.

Сред тях е и "Хитачи", каза Пешаров. Възможно е и китайски компании да се включат в консорциуми, които ще кандидатстват.

По време на служебния кабинет през март 2017 г. се появи оферта на държавния китайски концерн China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) да се рефинансират 130 млн. лв. задължения на "Холдинг БДЖ", да се финансира доставката на нови електрически и дизелови мотрисни за 170 млн. евро.

Третото предложение беше да се инвестира в нов завод за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България, което вече не е актуално.

Новите влакове ще бъдат с пет години гаранция.

Освен това се обмисля дали да не се включи и извънгаранционно обслужване и поддръжка, за да не се повтори ситуацията с мотрисите на “Сименс” “Дезиро”, които нямаха опция за поддържане. Произведени през 2005 г., те вече са амортизирани, казва шефът на пътническите превози.

Изискването за поддръжка на тези влакове е още едно условие, което ще привлече производители. Мотрисите са с живот 30 години и за това време ще им трябва поддържане, производство на резервни части.

Първа копка на модернизацията на жп линията София - Елин Пелин ще бъде направена във вторник. Тя е на стойност 68 млн. евро, от които 58 млн. евро (85%) са осигурени от механизма за свързана Европа. Проектът включва модернизация на 23-километровата железопътна линия, на системите за сигнализация и телекомуникации и контактната мрежа, както и изграждане на нови надлези на жп гарите Верила и Казичене за безопасно пресичане на две нива със съществуващата пътна мрежа.

Тази отсечка е част от модернизацията на жп направлението София - Пловдив - турска граница. На 1 февруари ЕК одобри финансирането на проекта за модернизация на жп линията Елин Пелин - Костенец за над 1 млрд. лева.

Това е най-мащабният железопътен проект в ОП “Транспорт и транспортна инфраструктура”, тъй като трасето преминава през сложен планински терен. За да бъдат постигнати проектните скорости от 160 км в час за товарните влакове и 120 км в час за пътническите, ще бъдат изградени над 20 км тунели, най-дългият от които е 6 км. Предвидено е още строителството на над 23 мостове и виадукти с обща дължина приблизително 3 км.

Участъкът е част от железопътния коридор Ориент/Източно-Средиземноморски, който преминава през страната.

Изграждането на трасето е разделено на 3 участъка: Елин Пелин - Вакарел, Вакарел - Ихтиман и Ихтиман - Костенец. Крайният срок е 2023 г. Така че най-трудните участъци по този коридор през настоящия програмен период ще бъдат завършени.

Подвижният състав на БДЖ е изключително остарял и амортизиран. За последно нови вагони са купувани през 1987-1988 г., а в периода 2005- 2008 г. бяха купени мотрисите “Дезиро”. Така в момента средната възраст на пътническите вагони е между 25 и 30 години, а на локомотивите - 31-32 години.

Предстои обявяване на обществена поръчка за капитални ремонти на 30 локомотива - нещо, което не е правено повече от 15 години.

До седмица ще бъде стартирана поръчка за ремонт на 227 вагона - среден и капитален.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


171
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
161
0
 
1
 
! Отговори
Виолета Величкова преди 3 години
Този ремонт е за обикновените влакове а не за скоростните който се движат до 500 км. Колкото и скъпо да струва трябва нови линий за скоростните влакове. Има много неизползваеми релси който могат да се ползват или претопят за ползване. Обикновените влакове трябва да се движат до 150 км.скоростните с над 300 км. Това е по важно за държавата отколкото въоръжаването ни.
160
0
 
1
 
! Отговори
Ахмед Юрган преди 3 години
България е съпричастна с ЕС и винаги е приемала африкански бежанци. Натовския ЕС трябва и той да бъде съпричастен с България. Затова трябва да защитават черноморската граница на ЕС и да ни въоръжават. България вместо да купува изтребители,кораби и военна техника, трябва да се движат скоростни влакове с над 300 км. Дали сме безплатно територията си и военните ни бази на НАТО и САЩ за да ни пазят. Златодобивната промишленност е подарена от корумпираните. Политиците не трябва да крадат.
159
1
 
1
 
! Отговори
Тиквата Винету суджу преди 3 години
По добре скоростните влакове да се движат с над 300 км. отколкото 110 или 160км. Така хора от варна или Бургас ще могат всеки ден да пътуват по работа в София, или обратно. Затова тези 30 милиарда заем трябва да бъдат за построяването на нови скоростни ж.п. линий, мостове и тунели за скоростни влакове който да се движат с над 300 км. Не трябва да се губи време. Нека сключат сделка с Китайски фирми да придобият БДЖ но да построят линийте и доставят скоростни влакове.
158
0
 
1
 
! Отговори
Саманта Янкова преди 3 години
Бул. Сливница трябва да се продължи по ''Малашевско шосе'' до магистрала Хемус. Така ще свързва бързо двете икономически зони н София. Освен това ще е близо до северната тангента. Затова там трябва да има нова ж.п. гара и линия за скоростни влакове. От терминал 2 трябва да се продължи метрото към новия бул. Сливница до Кремиковци. Ще се изградят нови квартали и скоростни влакове ще се съедини Кремиковци със София. Тогава ще започват да идват чужди инвеститори.
157
1
 
1
 
! Отговори
Евгени Ковачев преди 3 години
Ремонтите които ги правят партийните фирми на ж. п. линийте, излизат по скъпи, по некачествени и по бавно. По добре да започне ново строителство на ж.п. линий за скоростни влакове който ще се движат с над 300 км. За целта трябва да се започне покрай скоростната тангента изграждането и в двете посоки: едната покрай Кремиковци, другата покрай Бужурище. Едновременно със скоростните влакове който ще се стоят в цялата страна, ще трябва да се прави и метро свързващо се с терминал 2.
156
0
 
1
 
! Отговори
Петър Терзиев преди 3 години
БДЖ непрекъснато ги ограбват и крадат от тях нафта и метал за вторични суровини. Всичко е добре организирано и фирмата е като каца без дъно. Същото е и с цялата държава. Скоростните влакове са по важни от бойни кораби и изтребители. Защото ако са необходими, Борисов ще трябва да настоява ЕС да пази общата граница на ЕС, както и да ни въоръжава. В България трябва да се преправят и ремонтират ж.п. линийте и да се направят много тунели и мостове за да се движат влаковете с над 300 км. както е в ЕС.
155
0
 
1
 
! Отговори
Ваня Ковачева преди 3 години
Подарете БДЖ на китайска фирма и за 10 години навсякъде в България ще има скоростни влакове който ще се движат със поне 300 км.
154
0
 
1
 
! Отговори
Джесика Иванова преди 3 години
Лесно се отбива номера че до Бургас ще се пътува за три часа. Но в централна Европа има по високи планини с пресечена местност, но на навсякъде се движат скоростни влакове със скорост над 300 км. Дори някъде достигат и до 500км. Вместо въоръжаване трябва да се купуват скоростни влакове. ЕС даде пари за ремонт на линийте. Сега ЕС и НАТО трябва да дават пари и да ни въоръжават защото пазим обща граница на ЕС.
153
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Фантазиите,лъжите и простотиите продължават с пълна сила.Нямаш умора бубуйо!10 год.не успя 5 основни града с по една магистрала да ги вържеш.И това на 450км.територия👎Ама иначе града-държава софия като гербер си го изрисувал,а ония в провинцията да пукат.Нали така.Ама така е.НИЕ сме си виновни,че 28 год.търпим като ***.А държавата краде като изоглавена всяка божа секунда от нас пищейки колко е бедна.Сега посягат и към пенсиите на инвалидите вече.Браво на вас гадове престъпни
152
1
 
5
 
! Отговори
rand преди 6 години
Пълен ***, като се има предвид и, че няма пълен мандат!
151
1
 
6
 
! Отговори
ПИТАМ преди 6 години
ТОЗИ С КАКВО СЕ ПОМПИ ТА Е ВСЕ ЕНТУСИАСТ В ЛЪЖИТЕ?
150
1
 
4
 
! Отговори
Не бой се народе преди 6 години
Лъже като за последно
149
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И зао ? Зада може гнусната 80%-ва сгaн, да ги унищожи за година. Сложете яко камери и съдете, ама яко съдете тези, които ги рушят и развалят живота на отаналите пътници.
148
0
 
8
 
! Отговори
ТHE Патриот преди 6 години
Борисов 1,2,3 тва стана като поредица ужаси ,нещо като Хелрейзър и всяка измината серия е по-*** и евтина от останалите!
147
1
 
7
 
! Отговори
Пак че крадеме преди 6 години
Изока се Борисов. Аман бе, едва смогвам. Стига суджук, искам чесън
146
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Унищожиха бг производството и сега ще се чака години за влак.
145
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Така ни лъжеха и по време на социализма - за "светлото бъдеще", за да не мислим за настоящето...
144
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До ПАЗАРДЖИК142 - Ако има нужда, внаги е възможно да се прикачат още вагони. Ако някй планува путуване, то е препоръчително, да си вземе билети от рано.
143
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
София Пловдив Бургас ... Поне в Стара Загора да спираше ...
142
0
 
15
 
! Отговори
Потърпевш преди 6 години
Като му гледам магистралите на бянкянския еднокнижник направо не смея да си помисля за жп-линиите!Готов съм да се хвана с всеки един на бас, че това няма де случи до края на управлението му, не само до края на борисов-з!