До края на мандата "Борисов" 3 – за 3 часа с влака София - Бургас

БДЖ купува за 420 млн. лв. нови влакове с климатик и Wi-Fi
Обновена: 11 апр 2018 14:12 | 10 апр 2018 20:00, Камелия Цветанова
171
До края на мандата "Борисов" 3 –  за 3 часа с влака София - Бургас
Снимка: Булфото, архив

Мотрисните влакове, които БДЖ възнамерява да купува, ще могат да вземат разстоянието от София до Бургас за 3 часа, а до Варна - за 4-5 часа.

За новите влакове ще бъде обявена обществена поръчка в края на април. Това каза пред "24 часа" шефът на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров.

Още по темата
Новите 41 мотрисни влака ще могат да развиват скорост от 200 км в час.

По българските релси, дори и модернизираните, скоростите ще са до 160 км.

Те ще се движат по обновените жп линии на юг - от София до Пловдив и Бургас и до турската граница. Ще пътуват и от София до Варна, тъй като се предвижда Национална компания "Железопътна инфраструктура" да вдигне скоростите по тази линия до 110 км в час, каза Владимиров.

Така най-после ще може да се опровергае твърдението на един китаец, който наскоро казал, че България сигурно е по-голяма от Китай, щом от единия до другия ѝ край трябва да се пътува 9 часа.

Търгът ще бъде с прогнозна стойност 420 млн. лв. Ако няма съдебни обжалвания, производител може да бъде избран до декември.

Оттам нормалното време за производство на един влак е 24 месеца, каза Владимиров, който допълни, че до края на мандата на това правителство първите влакове ще бъдат пуснати в движение.

Електромотрисните влакове ще са 36, а 5 ще са дизелови, тъй като у нас все още има участъци, които не са електрифицирани. В доклада на работната група, в който участваха учени от 3 университета, е записано, че на БДЖ им трябват 86 нови влака. Първият етап от обновяването на държавния железопътен превозвач е тази поръчки за 41 мотриси. Вторият етап е за 44 влака, но остава за следващ кабинет.

Сред първите влакове, които БДЖ ще искат да бъдат изработени от фирмата, която ще спечели, са шест електромотриси за пътуване на дълги разстояния, до Бургас и Свиленград, тъй като до няколко години модернизацията на релсите там ще приключи. Тези мотриси ще бъдат с шест секции, или 6 вагона като някогашните експреси.

Едната секция ще бъде първа класа.

Сред условията за доставка на новите мотриси ще е и гаранция от 5 години и следгаранционна поддръжка. Сегашните локомотиви на БДЖ са на над 30 години и поддръжката им е скъпа и трудна.

Луксозен ресторант, с обслужване и с меню за ястия и напитки. Такива вагони в превозвача в момента няма. Ще е комфортно, но и по-скъпо.

Ще има влакове за регионални превози, които ще бъдат с 4 секции, както и за крайградско пътуване.

Другата новост е, че електронен дисплей ще показва дали мястото е резервирано. Ако пътник е с билет от София до Пловдив, значи мястото ще се освободи в Пловдив и това ще бъде ясно на пътниците. Все още се обмисля дали това да е за всички вагони, или само за местата в първа класа.

Това намерение води автоматично към резервационната система на БДЖ, по която се работи от години и все още не е готова.

Пешаров казва, че са свързани 74% от гарите. Окончателното ѝ завършване ще позволи и онлайн купуване на билети, както и яснота във всеки момент колко пътници има във всеки влак. В тези нови мотриси, естествено, ще има климатици и Wi-Fi.

Другата услуга, която ще се предлага на пътниците, е да могат да се логнат за сайт на БДЖ с филми и музика, които да изтеглят на таблет или на телефон и да ги гледат и слушат от собственото си устройство.

Ще има възможност да се превозват и велосипеди.

Шефът на пътническите превози на БДЖ Пламен Пешаров казва, че новите влакове поетапно ще бъдат доставяни за срок от 2-3 години.

Търговете са съобразени и със сроковете за изграждането на скоростната железопътна инфраструктура.

Има голям интерес към предстоящата процедура както от големите европейски производители, така и от фирми извън ЕС.

Сред тях е и "Хитачи", каза Пешаров. Възможно е и китайски компании да се включат в консорциуми, които ще кандидатстват.

По време на служебния кабинет през март 2017 г. се появи оферта на държавния китайски концерн China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) да се рефинансират 130 млн. лв. задължения на "Холдинг БДЖ", да се финансира доставката на нови електрически и дизелови мотрисни за 170 млн. евро.

Третото предложение беше да се инвестира в нов завод за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България, което вече не е актуално.

Новите влакове ще бъдат с пет години гаранция.

Освен това се обмисля дали да не се включи и извънгаранционно обслужване и поддръжка, за да не се повтори ситуацията с мотрисите на “Сименс” “Дезиро”, които нямаха опция за поддържане. Произведени през 2005 г., те вече са амортизирани, казва шефът на пътническите превози.

Изискването за поддръжка на тези влакове е още едно условие, което ще привлече производители. Мотрисите са с живот 30 години и за това време ще им трябва поддържане, производство на резервни части.

Първа копка на модернизацията на жп линията София - Елин Пелин ще бъде направена във вторник. Тя е на стойност 68 млн. евро, от които 58 млн. евро (85%) са осигурени от механизма за свързана Европа. Проектът включва модернизация на 23-километровата железопътна линия, на системите за сигнализация и телекомуникации и контактната мрежа, както и изграждане на нови надлези на жп гарите Верила и Казичене за безопасно пресичане на две нива със съществуващата пътна мрежа.

Тази отсечка е част от модернизацията на жп направлението София - Пловдив - турска граница. На 1 февруари ЕК одобри финансирането на проекта за модернизация на жп линията Елин Пелин - Костенец за над 1 млрд. лева.

Това е най-мащабният железопътен проект в ОП “Транспорт и транспортна инфраструктура”, тъй като трасето преминава през сложен планински терен. За да бъдат постигнати проектните скорости от 160 км в час за товарните влакове и 120 км в час за пътническите, ще бъдат изградени над 20 км тунели, най-дългият от които е 6 км. Предвидено е още строителството на над 23 мостове и виадукти с обща дължина приблизително 3 км.

Участъкът е част от железопътния коридор Ориент/Източно-Средиземноморски, който преминава през страната.

Изграждането на трасето е разделено на 3 участъка: Елин Пелин - Вакарел, Вакарел - Ихтиман и Ихтиман - Костенец. Крайният срок е 2023 г. Така че най-трудните участъци по този коридор през настоящия програмен период ще бъдат завършени.

Подвижният състав на БДЖ е изключително остарял и амортизиран. За последно нови вагони са купувани през 1987-1988 г., а в периода 2005- 2008 г. бяха купени мотрисите “Дезиро”. Така в момента средната възраст на пътническите вагони е между 25 и 30 години, а на локомотивите - 31-32 години.

Предстои обявяване на обществена поръчка за капитални ремонти на 30 локомотива - нещо, което не е правено повече от 15 години.

До седмица ще бъде стартирана поръчка за ремонт на 227 вагона - среден и капитален.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


171
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
101
1
 
8
 
! Отговори
ни са знай преди 6 години
ЩЕ,ЩЕ,ЩЕ...............................
100
4
 
11
 
! Отговори
Тъпанар преди 6 години
"...за 44 влака, но остава за следващ кабинет."До тук стигнах! Яснооо! Търсим пак едни пари! Ако вземем и другия кабинет, ще ги усвоим всичките! Гласувай народе!
99
1
 
13
 
! Отговори
Барон Мюнхаузен преди 6 години
Нема умора. Нас скапа, той не кандисва да цепи мрака с измишльотини.
98
4
 
12
 
! Отговори
Лаф да става преди 6 години
Локуми и мента, релсите са сдали и не държат, продадоха БДЖ, клатят се вагони на 100 години, тоя пропагнда гърми. Как не се навика?
97
1
 
9
 
! Отговори
Руснака преди 6 години
Да бе, ако има само една спирка (Бургас) може би ще стигне тамън те толкова за 4 часа ))
96
0
 
29
 
! Отговори
Хахахах преди 6 години
Само който е работил с БДЖ и им познава личния състав ще знае за какво говоря.Хората са още в комунизма, като започнеш от кабинета с бюрото със закования балатум отгоре, до манталитета, мисленето и типичното социалистическо трудолюбие! Хахахх
95
6
 
8
 
! Отговори
Хахахахахах преди 6 години
Аз със Ауди А8 рядко си позволявам да карам с 200+ на магистрала, а ще се доверя на БДЖ да ме возят мен и семейството ми с такава скорост по бдж-ейската инфраструктура, с БДЖейския чичак дето мeсти стрелката...Така съм се смял! С глас! Още се смея на тая новина хахахаха
94
6
 
11
 
! Отговори
123 преди 6 години
Само дето целия персонал на бдж знае,че релсите вече не издържат повече от 80км... те ми говорят за 160.... или 200км.... АКо изградят ново трасе е напълно възможно или реминтират тези. Ако ли не ни чакат само дералирали влакове...
93
3
 
2
 
! Отговори
ХА,ХА,ХААА...РЕЗИЛ ! преди 6 години
СОФИЯ-МЕЗДРА....Е СЪС *** ВЛАК , КАТО "КОМУНИСТИЧЕСКА ГРОБНИЦА"!ШЕ ГО ПАЛЯТ СКОРО...ХА,ХА,ХААААААААААААААА
92
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Колкото стигаме за 3 часа морето ,толкова и с влака .Кьофишек .
91
1
 
9
 
! Отговори
ужас преди 6 години
в западна европа имат високоскоростни влакове още от 80 90 те години , в япония шинкансен още 60 те когато бащи ми е бил бебе на смимаките в албума сега см на 25 а влаковете са скапани бачкам за 900 ле и карам ауди на гас сметейте
90
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
а преди 2 години в мадрид над магистралата за толедо профуча нещо а то беше ренфе високоскоростен влак а тук още влакче десиро и палещи се претъпкани вагони ...а вече см на 40 ужас
89
5
 
4
 
! Отговори
ЧУДЕСНО ,БЕ... преди 6 години
САМО ЗА 3-ЧАСА ДО БУРГАС ....А , ОТ ТАМ ДИРЕКТНО У МОСКВА!АЙДЕ , ДРУГАРИИИИ СТЕГАЙТЕ ЧАМОДАНИТЕ...ХА,ХА,ХААААААААААА...!
88
0
 
21
 
! Отговори
fg преди 6 години
По "Модернизираните" релси между Стара Загора и Чирпан вагоните се клатят супер много и влака се движи с 30-40 км/ч. Толкова за "ремонта".
87
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
То хубаво, ама ротвайлери ядат децата ни живи насред училищните дворове! Какъв бургас, какъв влак, какъв борисов, какви 3ч, какви 5лв?!
86
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Направо влакове стрели.... Затягайте пак коланите, че и това ( като магистралите и всички останали разходи ), ще е пак за сметка на изнемогващия български народ....
85
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Хубаво ама каква е тази мания всичко да се прави до Бургас? Заради границата с Турция ли са толкова специални ? Защо не Варна ? По-голям град и т.н.
84
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Аха, ще пълним хотелите на колегите крадци , оп грешка съпартийци. Те такива проекти са реализирали на морето. Не здравната ни каса, а пенсионната каса на Германия скоро ще източат. Проекти да видиш, красота. Никакви данъци и винетки на север, първо да видим за какво плащахме, че досега плащахме за обещания само.
83
0
 
8
 
! Отговори
До 83 преди 6 години
Ако ние сме пубери,ти си нещастен пенсионер с 200 лв.пенсия,затова сега заработваш допълнително.Е,при 30 милиона субсидия,колко им се откъсна от сърцето на ГЕРБ за такива като теб?
82
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Борисов направи криво-ляво някакви магистрали и докато режеше лентичките вдигна скоростта на 140 км.и ни обещаваше за 3 часа да стигаме до морето.Някои приеха думите му буквално и вместо до морето стигнаха до едно друго,по-добро място,затривайки и собствения си живот и този на близките си.Настръхвам от новите му обещания,като знам какво се случва с влаковете ни.