Нови правила на ЕС и нови протести на превозвачи

Щели да спрат от пътищата българските камиони
15
Нови правила на ЕС и нови протести на превозвачи
Снимка: Булфото, архив

Съюзът на превозвачите в България готви мащабен протест в столицата на 16 май.

Причината за недоволството е новият пакет за мобилност, който Европейската комисия внесе в Европарламента и предстои да бъде гласуван от евродепутатите, съобщи БНР.

Според превозвачите новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите, но всъщност целта е да бъдат елиминирани от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони.

Част от изискванията в пакета за мобилност са шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите.

И още едно изискване - промени в правилата за шосейния каботаж като на практика той ще бъде премахнат.

Председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев е категоричен, че всичко това ще повлияе пагубно на оборота - курсовете ще намалеят значително, ще има нови разходи за прибирането на шофьорите , ще се стигне и до масови фалити на фирми.

В момента средната печалба в бранша е 5%.

Българските шофьори в Европа са над 40 000, а тези у нас са близо 70 000.
 


15
Още от
Напиши коментар Коментари
15
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Пет процента смях в залата.Дано да облекчат живота на шофьорите.който не е живял в камьон пет месеца да не си дава мнението.Да видим дали ще фалират.Мисля не, ще печелят пет процента по малко.Но този път няма да избият чивия от шофьорите. Щото и без това железата им седят в базите и ръждясват.Щото и без друго не им стиска да си ги карат,смешници.
14
3
 
2
 
! Отговори
вввввввв преди 2 месеца
това ако се приеме е банкрут за хиляди малки фирми ... прибирам се в бегето и ...жална му майка на всеки французоец който срещна там
13
0
 
3
 
! Отговори
Американ преди 2 месеца
"В момента средната печалба в бранша е 5%." -- това някой да го вярва? *** гьон-суратите бизнерасти да се опитват да пробутват подобни небивалици!?
12
1
 
1
 
! Отговори
Американ преди 2 месеца
До www
Изобщо не са простотии, а запада иска на прецака изтока като убие конкурентноспособността си и същевременно да получи възможността на практика да намали разходит е си по своите шофьори. Със сигурност подобна шмекерия е оборима във всеки нормален съд, да не говорим че мъжкарите на изтока ( не Бг, естествено ) няма да позволят подобно нещо.
11
0
 
6
 
! Отговори
До Йода преди 2 месеца
За 48 часа с камион стигаш най-много до края на Австрия и то с клизма и ако няма опашки по границите. Иначе си на средата на Унгария или Хърватска.
10
8
 
1
 
! Отговори
www преди 2 месеца
ПО ТОЧНО НОВИ ПРОСТОТИИ НА ЕС....
9
1
 
10
 
! Отговори
Куку преди 2 месеца
До Йода
Ако не спазваш забраните и се телепортираш през моста. С кола съм го правил, с камион на Йодено лято :))))
8
6
 
8
 
! Отговори
Йода преди 2 месеца
От България до Швеция се отива за 48часа...за 3 седмици, 3 пъти ще обиколиш Европа...
7
6
 
10
 
! Отговори
шматка преди 2 месеца
Хехе.Абе западните работници командировани в чужбина прибират ли се на всеки три седмици.
Маймунки нИедни.Двойния аршин ще си остане докато ИЕ не тропне здраво по масата.Вземали работата на техните транспортни фирми.А техните вериги магазини като вземат работата на нашите магазини.А.Това не се брои
6
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
т.е Европа се опитва самите шофьори да не са като скотове.
Забележете - на 3 седмици да си видят семейството -това значи че до сега рядко са си виждали децата по рано от 21 дни!
да не спят в кабините - това значи 21 дни+ да спят в кабината на камиона, вероятно и да се хранят в кабината...
И после давали много пари за професията... не е ли същото като да береш ягоди в англия и да живееш с 8 души в бунгало?
5
3
 
13
 
! Отговори
М&М&М преди 2 месеца
Свободно движение на хора стоки и услуги.
Аве източноевропейски *** това важи само за нас.Вие ще си стоите в къщи и ще ядете огризките ни в хубави опаковки.
Демокрация по западен стандарт:)))
Нашето си е наше общото и то е наше
4
0
 
20
 
! Отговори
Митьо преди 2 месеца
Сложен процес. От една страна има много български превозвачи със собственици мутри, бивши комунисти, които са цоцали щедро от СО-МАТ, след което са си купили собствени камиони, както и много обикновени мошеници. Голяма част от тях се отнасят несправедливо с шофьорите и е редно да се въведе някакъв регламент. От друга страна е ясно намерението на "шефовете от ЕС"- същите тези шофьори да отидат да работят в западните компании. Така хем елиминират конкуренцията, хем си осигуряват работна ръка.
3
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
В Бг шофьорите са в групови договори и нямат нищо общо със западните Частни превозвачи, на който им отговарят имената и камионите.
ТУКА един вози друг го пишат.
КОРУПЦИЯТА е на върха
2
3
 
21
 
! Отговори
Смешки преди 2 месеца
А кога ще плащат и за трошенето на БГ пътищата с претоварените камиони. И ние ще протестираме, че не щем да им плащаме масрафа, като ползват да плащат. В БГ шофьорите на леките коли издържат ремонта и строежа на пътищата, а за тировете келепира. И е съвсем нормално да се осигурят нормални условия и хотели на шофьорите.
1
2
 
29
 
! Отговори
Тираджия преди 2 месеца
5% друг път .печалбата им е 30% ,сега ще падне на 15 което е и европейската печалба в бранша