Нарушаваш правилата с дете в колата? Оставаш без книжка!

Липсата на колан може да се третира като вътрешноавтомобилно насилие от шофьора
91
Нарушаваш правилата с дете в колата? Оставаш без книжка!
Снимка: архив "Булфото"

Шофьорите, които извършат пътно нарушение докато возят дете, ще остават без книжка. Това предлага Комисията по безопасност по пътищата към МВР в свой доклад, който предстои да бъде разгледан днес.

Документът предвижда отнените в такива случаи книжки да се връщат едва след изпит. Строгите санкции се налагат заради стряскащата статистика - 205 деца са убити като пътници и пешеходци, а 7500 са тежко ранени с трайни последици за здравето от 2011 г. насам.

Сред новите идеи на МВР е и младите шофьори да минават на двудневен курс за управление при екстремни условия до 9 месеца, след като вземат книжка, както е в Австрия, пише "24 часа". Ако не се явят, свидетелството им ще се отнема.

Още по темата

600 са убитите и над 10 хил. са ранените във възрастовата група 18-24 г. от 2011 до края на 2017 г. според доклада на комисията.

Друг акцент е поставен на загиналите пътници. 85% от убитите 1300 души от 2011 г. до днес са загинали в леки коли и са били без колани. Предлага се повишаване на отговорността на шофьорите, които нарушават правилата на движение при превоз на пътници, включително и за това, че са без колани.

“Може да се приема като вътрешноавтомобилно насилие, подобно на домашното насилие, защото резултатите не са по-леки”, пише в доклада. Експертите предлагат и нещо като публичен линч за виновните шофьори, причинили нараняване на пътници - системно и подробно да се огласяват подобни случаи.

700 са убитите и 10 000 са ранените по пътищата през последните 7 г. и половина при пътуване по служба или при организиран превоз на работници. Затова се предлага министерства и агенции да изискват от работодателите внедрена система за управление на безопасността на движението при превоз на пътници и товари.

5 министерства ще бъдат ангажирани с програма за стимули за обновяване на автомобилния парк. Новите коли са по-безопасни, а средната възраст на автопарка у нас е 16 г.

Според Националната стратегия от 2010 г. жертвите при катастрофи трябва да намалеят двойно до 2020 г., като заложеното за 2017 г. е 504, а реално са със 178 повече. Прогнозният темп за намаляване на ранените по план е 6878, но цифрата е 8680.

От началото на 2018 г. до 30 май убитите при катастрофи са 185 души, а ранените са 2830, показва статистиката на МВР. Тези цифри са приблизително същите като за същия период през 2017 г.
 


91
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
86
0
 
5
 
! Отговори
П.Петров преди 11 месеца
Я се вземете в ръце. То всички си знаем интелектуалното ниво на материала в МВР, но това изказване е от пълна липса на сиво вещество! От нарушение до нарушение има разлика! Само пред произволно училище за ден могат да вземат книжките на 100-200 шофьора, докато родителите оставят детето си на училище, за дреболии.
В същото време, бакшишите карат без светли, мигач дават по изключение, влизат в забранени улици, спират където и когато им падне!
КАТ тотално липсват на пътя!
85
0
 
8
 
! Отговори
Истината преди 11 месеца
"изводите" в доклада на МВР звучат горе-долу така - основната причина за загиналите и ранените е удар по тялото хората от ламарините на МПС.
Откъде МВР да знаят, че за всяко ПТП си има поредица от причини, в които като първопричина превишена скорост няма, както няма и несъществуващата несъобразена скорост. Превишената скорост винаги е следствие на липсата на контрол и сама по себе си не е причина за ПТП-тата. В доклада няма и дума за тази липса на контрол по пътищата на България.
84
0
 
6
 
! Отговори
??? преди 11 месеца
Цитат: Новите коли са по-безопасни, а средната възраст на автопарка у нас е 16 г.
*
Колко са грешните твърдения в това изречение?
а/ 2
б/ 3
в/ повече от три
83
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Комисия по безопасност по пътищата към МВР - тази комисия май не работи. На сайта на МВР последните "новини" от тази комисия са от края на 2017 година, а през 2018 ни дума, но вопъл, ни стон, но устата сгрешила, сама промълвила - доклад.
82
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Всичките промени се базират на погрешната статистика на КАТ, а резултатът ще е какъвто е бил винаги, когато се правят промени по предложение на КАТ - увеличаване на нарушенията, увеличаване на катастрофите, ранените и загиналите, вкл. и деца. Така и не разбраха, че колкото и високи санкции да запишат в закона, все така по-зле ще става, защото проблемът е КАТ, а не размера на санкциите.
81
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Цитат: Тези цифри са приблизително същите като за същия период през 2017 г.
*
Те цифрите са си едни и същи от векове насам - 0,1,2,3,4,5,6,7,8 и 9 и това са цифрите в десетичната бройна система, която масово използваме. Различни са числата, но де акъл в МВР за това?
80
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Цитат: Прогнозният темп за намаляване на ранените по план е 6878, но цифрата е 8680.
8680 е число, а не цифра. Това, че в МВР не разбират каква е разликата между цифра и число, говори много добре колко ниско е нивото в МВР.
79
1
 
3
 
! Отговори
До Пешо преди 11 месеца
До Пешо
Вече се приемат, стига да има и реален свидетел заснел видеото!
78
0
 
6
 
! Отговори
bbbbb преди 11 месеца
схема за събиране на рушвети друго не виждам
77
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Тези "експерти" от коя лудница ги пуснахте?

Линч,вътрешно -блябля насилие.

Абре в тази държава само бюрократи куковци ли развъждаме???


Безопасност на пътищата ,то няма адекватни пътища ,те екстремни курсове и насилие ще ми въвеждат.
76
0
 
4
 
! Отговори
БЕЛ преди 11 месеца
Александрова, научи думите преди да пишеш статии.
Линчуване - Линчуването (на английски: Lynching) е наказание, наложено от неформална група, а не от редовен съд. Най-често става дума за публична екзекуция, обикновено чрез обесване, извършена от тълпа, целяща да накаже предполагаем престъпник или да сплаши малцинствена група.
Дали това предлагат експертите?
75
3
 
3
 
! Отговори
до user преди 11 месеца
Защо трябва да има оставки, в ЕС и Щатите е имено така!

Вярно е, че колкото по-бедна е една държава, толкова по-стар е автомобилния ѝ парк, но да не забравяме, че старите автомобили са основните замърсители на въздуха и смога в големите градове.

Що се касае за пътните произшествия - всичко зависи от опита и културата на шофьора.
74
4
 
8
 
! Отговори
user преди 11 месеца
Ето го допълнителният данък за старите автомобили, който е минал на първо четене
Данъчни ставки:
Автомобил от 6 до 10 години – 250лв
Автомобил от 11 до 15 години – 500лв
Автомобил от 16 до 20 години – 750лв
Автомобил над 20 години – 1000лв

Ако го приемат ще има оставки :)
73
7
 
3
 
! Отговори
до:65 преди 11 месеца
На чуждо място си, което не познаваш, затова внимаваш повече. Тук сме наясно с организацията на системата и знаем слабостите и затова си позволяваме повече...елементарно е...през Сърбия, Хърватска и Словения под 180 км/ч рядко падам...в Австрия и Германия гледам да съм около 150км/ч...явно не съм глътнал бастуна и там, но пътувам често и познавам тамошните условия също...
72
2
 
9
 
! Отговори
Пешо преди 11 месеца
Стига само да направят задължителни видеорегистраторите и да ги приемат без проблем като доказателство в съда. Останалото, каквито сме проклети, ще го довършим сами ;)
71
3
 
2
 
! Отговори
do 65 преди 11 месеца
отговор В

И двете в г з. :)
70
2
 
11
 
! Отговори
123 преди 11 месеца
Това као го приложат, що жени ще останат без книжка. Напълно съм съгласен де, нека е така, само че като знам какви ги прилагат законите и ми е ясно, че нищо няма да излезе. Само още поводи за рекет.
69
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Бла, бла, бла, бла ... един куп закони на хартия. Няма кой да ги прилага, а и да се намери един на 100 държавни служители да го приложи, в съда всичко отпада. Радвайте се на анархията, малко държави в ЕС могат да си я позволят.
68
0
 
10
 
! Отговори
До sante_dog преди 11 месеца
Пропуснал си най-важната причина, заради която се извършват над 95% от нарушенията в България, при това няма значение дали шофьора е чужденец или българин.
67
1
 
21
 
! Отговори
До 60 sante_dog преди 11 месеца
Един прост въпрос - защо чужденците карат като по учебник в страните от Западна Европа, а в България са като отвързани и са най-опасните шофьори по пътищата на България? Отговорът е очевиден и има съвсем малко общо с високите глоби или с корупцията в КАТ. Там шофьорите са убедени, че неизбежно ще бъдат санкционирани, ако направят нарушение, а в България са убедени, че каквото и нарушение да направят, няма да бъдат санкционирани.