Нарушаваш правилата с дете в колата? Оставаш без книжка!

Липсата на колан може да се третира като вътрешноавтомобилно насилие от шофьора
31 май 2018 07:00,
91
Нарушаваш правилата с дете в колата? Оставаш без книжка!
Снимка: архив "Булфото"

Шофьорите, които извършат пътно нарушение докато возят дете, ще остават без книжка. Това предлага Комисията по безопасност по пътищата към МВР в свой доклад, който предстои да бъде разгледан днес.

Документът предвижда отнените в такива случаи книжки да се връщат едва след изпит. Строгите санкции се налагат заради стряскащата статистика - 205 деца са убити като пътници и пешеходци, а 7500 са тежко ранени с трайни последици за здравето от 2011 г. насам.

Сред новите идеи на МВР е и младите шофьори да минават на двудневен курс за управление при екстремни условия до 9 месеца, след като вземат книжка, както е в Австрия, пише "24 часа". Ако не се явят, свидетелството им ще се отнема.

Още по темата

600 са убитите и над 10 хил. са ранените във възрастовата група 18-24 г. от 2011 до края на 2017 г. според доклада на комисията.

Друг акцент е поставен на загиналите пътници. 85% от убитите 1300 души от 2011 г. до днес са загинали в леки коли и са били без колани. Предлага се повишаване на отговорността на шофьорите, които нарушават правилата на движение при превоз на пътници, включително и за това, че са без колани.

“Може да се приема като вътрешноавтомобилно насилие, подобно на домашното насилие, защото резултатите не са по-леки”, пише в доклада. Експертите предлагат и нещо като публичен линч за виновните шофьори, причинили нараняване на пътници - системно и подробно да се огласяват подобни случаи.

700 са убитите и 10 000 са ранените по пътищата през последните 7 г. и половина при пътуване по служба или при организиран превоз на работници. Затова се предлага министерства и агенции да изискват от работодателите внедрена система за управление на безопасността на движението при превоз на пътници и товари.

5 министерства ще бъдат ангажирани с програма за стимули за обновяване на автомобилния парк. Новите коли са по-безопасни, а средната възраст на автопарка у нас е 16 г.

Според Националната стратегия от 2010 г. жертвите при катастрофи трябва да намалеят двойно до 2020 г., като заложеното за 2017 г. е 504, а реално са със 178 повече. Прогнозният темп за намаляване на ранените по план е 6878, но цифрата е 8680.

От началото на 2018 г. до 30 май убитите при катастрофи са 185 души, а ранените са 2830, показва статистиката на МВР. Тези цифри са приблизително същите като за същия период през 2017 г.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


91
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
60
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
не знам какво мислят в МВР, но в последно време само чувам "не правоспособен водач изгуби контрол на".Та какво си говорим? Хората кара БЕЗ книжки, без задължителни ГО и куп други неща и няма никакви последици за тях!
59
5
 
9
 
! Отговори
sante_dog преди 5 години
Един *** въпрос - защо българите карат като по учебник в страните от Западна европа, а в БГ са като отвързани. Учени са по един и същ начин. Какви са причините:а) високите глобиб) Катаджията не пита 'ще пишем ли, или...'в) и дветеот там идва. Когато знаеш че и с 200 да караш ще бутнеш на фуражката 20-50лв и ще си продължиш е лесно. Когато няма корупция няма да посмееш. Сега са достатъчно строги наказанията със свалянето на номерата
58
2
 
12
 
! Отговори
Истината преди 5 години
Никакви наказания няма да имат ефект, докато не започнат да се санкционират всички нарушители. Да се наказва някой с отнемане на книжка или обществено полезен труд, няма как да не доведе до още по-голями нарушения от същия шофьор, заради простия факт, че той ще се чувства несправедливо наказан - как така само него го наказват, а десетките хиляди други шофьори около него, извършващи по-тежки нарушения от него, остават ненаказани.
57
0
 
10
 
! Отговори
КАТ е проблемът преди 5 години
След всяко подобно увеличаване на наказанията по предложение на КАТ, нарушенията се увеличават. В последните години в България се правят средно по над 200 милиона нарушения на ден, а КАТ санкционира при 1 на 100 хиляди нарушения. Е, в размера на санкциите ли е проблема или проблема е КАТ?
56
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"нещо като публичен линч за виновните шофьори, причинили нараняване на пътници - системно и подробно да се огласяват подобни случаи" според мен е нещо напълно излишно и откровена глупост. Полагането на обществено полезен труд, като например разчистване след катастрофи, помощ на пострадали при инциденти по време на тяхното възстановяване например и подобни мерки ще са доста по-полезни, а и със сериозен превъзпитателен ефект за нарушителите.
55
0
 
18
 
! Отговори
КАТ да се закрие преди 5 години
Пародия на загриженост за пътна ебзопасност, но какво друго да чоакваме от КАТ и промититите от КАТ мозъци. Всеки експерт знае, че свръхстрогите наказания никога и никъде не са спряли нарушителите и какво трябва да се направи, за да намалеят драстично нарушенията, но за тази цел трябва да се работи, а КАТ не могат и не искат да работят.
54
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Грешка! Правилното е: Нарушаваш правилата на пътя и оставаш без книжка! Може детето да е в другата кола!
53
0
 
14
 
! Отговори
Компиро преди 5 години
Добре дошли в Самоков, градът на картофите и най-добрият кмет за всички времена:))Тук може да видите изтърбушени улици и много каруци, но може да видите и шофьори с деца в скута си. Няма значение цветът на кожата на шофьора или детето. Разбира се има и полиция, но тя не обръща внимание на тези неща. Сигурно си казват: "Кои сме ние че пречим на кефа на хората". Важно е раята да е щастлива и ние да не и правим проблеми за да гласува весела и доволна за най-успешния кмет на света:)Проверете сами:)
52
2
 
7
 
! Отговори
Мда преди 5 години
Поредния *** закон! По тази логика, ако в другия автомобил има дете, а първия нарушава правилата, не би ли трябвало и той да остава без книжка? Сумати промени направиха, но като няма кой да налага глоби и после да се събират нищо и нищо не се получава! Става все по-зле!
51
3
 
15
 
! Отговори
Горд Българин преди 5 години
Ако българина има дете от женски пол много внимава. Строг е пази девственоста на чедото си. Но ако има момчеее. Още от малък го слага в скута докато шофира. Да види света какъв левент му се е родил. Децата са любопитни и това им харесва. След време същите тези деца се качват малки да шофират сами, правят катастрофи. За съжаление някои от тях загиват и кой е виновен? Гордия татко разбира се. Примера който даваме докато шофираме леко пийнали или не спазваме правилата, защото те не важат за нас!
50
0
 
9
 
! Отговори
кокиче преди 5 години
До до 42Да, едно време са ни возили без столчета, но при един инцидент опасността за детето е много по- голяма ако е без столче. А и то ще пореве и ще спре. Моите деца пораснаха в колата и когато се е случвало да не са в столчетата пътуването е кошмарно - стават, закачат се и не знам в кой момент като ми изскочи някой и набия спирачки някое ще дойде отпред. Когато за закопчани аз съм по- спокойна и знам че е по- сигурно.
49
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А на депутатите!?
48
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Как се взима шофьорски изпит? - С подкуп за ДАИ. При отнемане на книжката има ли проверовъчен практичеки изпит? - НЕ, само проформа теоретичен пак с подкуп. Какъв процент от пътните нарушенния се санкционират? - 0.012%. При колко процента от спрените за нарушение се дава подкуп? - 60%. Какво се учудвате тогава на статистиката?
47
3
 
14
 
! Отговори
Жо преди 5 години
КАРАЧИТЕ, които не мога да нарека шофьори, винаги са с голямо самочувствие и ограничен мозъчен потенциал. Те имат свое мнение за ЗДвП и го прилагат, както на тях им изнася. Тези, които не спазват мерките за безопасност, са същите, които правят рисковите изпреварвания, превишават скоростта, не спазват дистанция, спират и паркират в нарушение и т.н. Според тях, Законът е за баламите, а те имат свое мнение, кое как да бъде.Затова в държавата ни е такъв хаос по пътищата, защото липсва дисциплина.
46
2
 
6
 
! Отговори
Мнение преди 5 години
Не е нужен публичен линч - една седмица да копаеш градинки и всеки знак от тук натам ще ти се струва смислен...
45
0
 
15
 
! Отговори
Петко преди 5 години
А ако си с тъщата в колата и направиш нарушение - без глоба ! Що за глупост е този закон ?!
44
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Увеличават наказанията - увеличават се смъртните случаи, пак увеличават наказанията - пак се увеличават катастрофите и т.н. Никой не анализира причините за катастрофите. Не може да правиш едно и също ( да увеличаваш наказанията ) и да получаваш различен резултат. Тези трябва да си размърдат мозъците и да направят дълбок анализ на причините. А не само да се чудят как да измислят все по-*** закони без никакъв реален ефект.
43
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
първо катаджиите да спрат да взимат рушвети
42
12
 
7
 
! Отговори
до 42 преди 5 години
Жо :) ти возил ли си малко дете ? Аз защото имам дъщеря на 1 годинка, купил съм и за 300лв. столче, но 10мин като стои на него и започва да реве. Не знам кое е по-безопасно - детето ти да стои зад теб и да се дере от рев, а ти да караш или да го сложиш на седалката и да мълчи... Едно време все със столчетата са ви возили. Хубаво е да всеки да си спазва правилата, но най-хубаво ще е да няма *** по пътищата.
41
2
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма проблем, обаче въведете аналогично наказание, когато пешеходец пресече на червено, а на тротоара има дете и вижда всичко. Десетки пъти ми се е налагало да обяснявам на малкия, че бабушкерата, пресичаща на червено пред нас ще стигне много скоро там, за където се е разбързала.