Не пирова победа, а прецакване за родните тираджии

Транспортните фирми: В още по-неизгодно положение сме!
6 юни 2018 07:42, Елка Василева
59
Не пирова победа, а прецакване за родните тираджии
Снимка: архив, Булфото

Пирова се оказа шумно рекламираната в понеделник вечерта "абсолютна и безусловна капитулация" на плана "Макрон", срещу който протестираха българските превозвачи.

Часове по-късно засегнатите фирми разясниха, че много от приетите текстове на практика ще затруднят още повече тяхната работа и отново заплашиха с протести.

Така че в случая става дума или за нескопосана пиар акция, или управляващите са били подведени какво е гласувано в европарламента, или изобщо не са разбрали за какво става дума, пише "Сега".

Текстовете, одобрени от евродепутатите, привидно отразяват част от исканията на българските превозвачи, зад които застана и правителството. Към тях обаче са приети множество допълнения, които на практика поставят транспортните ни фирми в още по-неизгодно положение.

"Рано е да бием тъпана", заяви вчера Петър Курумбашев, депутат от партията на европейските социалисти. "Ако става въпрос за пробив в полза на нашите превозвачи, то той е в изключването международния транспорт от директивата за командироване на работници", обясни той.

В същото време обаче тази директива ще се прилага още от първия ден за каботажа (натоварване, превоз и разтоварване в една държава от чуждестранна фирма) и за комбинирания транспорт в частта, в която той е сухопътен. "Едното е добро за нас, а другото - не. Посланието на западните държави е: Каботажът остава за нас, а либерализираме международния транспорт", коментира Курумбашев.

Проблем има и със задължението шофьорите на всеки три седмици да се прибират вкъщи за почивка. "Това изискване отпадна, но беше гласуван един много неприятен текст, при това в голямо противоречие с по-горното решение - на всеки три седмици трябва да има поне едно разтоварване и натоварване на камионите в държавата членка на регистрация. Което означава, че въобще не е избегнато връщането на шофьора, защото на практика трябва да се върне камионът. Изискването за връщането на камиона е още по-странно. Ако шофьорът може да е носталгичен към своето семейство, то на камиона защо му е мъчно и защо той трябва да се върне", иронично пита Курумбашев.

Не е решен и проблемът с това къде ще спят шофьорите, когато пътуват зад граница. Според новите текстове те няма да могат да ползват нито седмичната, нито намалената седмична почивка в кабината на камиона, освен ако не са паркирали в специално сертифицирани зони, които трябва да отговарят на дълъг списък с условия като брой тоалетни, душове, пейки и други санитарни и хигиенни изисквания. Такива зони тепърва ще се изграждат.

Част от българските превозвачи отново заплашиха с протести. "Не сме се борили за това да стане по-лошо, а да изградим нещо по-добро", заяви вчера Красимир Лалов, зам.-председател на Националното сдружение на българските превозвачи. "Някой или не казва истината, или заблуждава общественото мнение", смята той. Лалов посочи пред в. "Сега", че само включването на каботажа и комбинирания превоз в директивата за командированите работници ще извади от пазара 30% от българските транспортни фирми.

"В момента сме в по-лоша ситуация, защото в предишния вариант шофьорите трябваше да се прибират на 3 седмици, а камионите остават. Докато сега камионите трябва да се прибират на 3 седмици с товар до България и да излизат с товар. Това е измислица на чиновниците, недоумяваме какво се случва, тъй като очаквахме, че с приетата декларация ситуацията ще се подобри, а сега излиза, че с новия вариант дори и камионът да се прибере празен, не се признава", обясни превозвачът Петко Ангелов пред агенция "Фокус".

От Камарата на автомобилните превозвачи пресметнаха, че заради това ново изискване може да се окаже, че български камиони ще чакат с месеци зад граница, докато се намери товар за България и от България, или ще се извършват превози под себестойност само и само да отговори на това изискване.

"Не знаем в Европа да има паркинги, които да отговарят на изискванията на пакета "Макрон". Еврокомисарят по транспорта Виолета Булц ни обеща забраната да се спи в кабините на камионите да влезе в сила, след като на всеки 100 км бъдат изградени тези паркинги", недоволства Димитър Димитров, изпълнителен директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България.

Вотът в транспортната комисия е само първа стъпка от дълга процедура за одобрение на правилата. Предстои пакетът "Мобилност" да бъде гласуван от европарламента, а след това да бъде дискутиран с Европейския съвет и Европейската комисия. В т.нар. триалог се търси компромис между тези три институции и едва тогава документът се превръща в закон.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


59
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
46
1
 
2
 
! Отговори
yes преди 5 години
До Анонимев Като чета имам чувството,че насила карат камиони. Иначе слагаме перденца,задължително табелка с името на предният прозорец,радиостанции с големи антени и т.н.,но не можем да връщаме назад,но пък сме най-активни по форумите!
45
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Защо не ги осигуряват шофиори те на 1200лв???Примерно.Само питам.
44
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не им изнася на чорбаджиите. В Испания е пълно е бг шофиори и карат за 1700 Евро а Испанец не се качва за по малко от 2500 станали са за смях от бг шофьорите. *** народ сме проста държава.
43
0
 
21
 
! Отговори
Трандафор Босев преди 5 години
Неграмотни и посредсвени министри и евродепутати я свършиха, като "Кучето на нивата"! Обзалагам се, че проекта за директивата се разнася между европарламента и министерство на траспорта поне от една година, но никой не е разбрал какво готвят за БГ превозвачите! В последния момент някой е попрочел това-онова и изпищяха! Голяма борба, голяма битка! Накрая... "Наш Гюро държи здраво мечката, да не избяга"! Интересно е този Андрей Някойси от транспортната комисия на ЕП, дали изобщо знае ханглийски
42
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Абе ти анонимен както си се писал що не вървиш п....а си маина
41
1
 
15
 
! Отговори
Шофьора преди 5 години
Говорите за 2000 евро че взема българският тираджия но няма такава заплата. Командировките са 60 евро на ден което е1830 евро заплата 400 лв които в много фирми не ги получаваш а има и такива които ти отддържат и осигуровките. Държавата се управлява от тях.
40
5
 
15
 
! Отговори
шибек преди 5 години
Кое буди недоумение в Макроновите постулати ? Причината е ясно-прозаична. - да сме по-бедни от сега и наколене, да мислим само за оцеляване и НИКАКВО развитие нито интелектуално , нито материално.Лично мнение : На мен такъв ЕС не ми е необходим . Неискам да се обезличаваме , като нация.
39
13
 
16
 
! Отговори
Анонимев преди 5 години
Ами като Ви се спи на бели чаршафи всяка вечер разнасяйте банички и боза в БГ така всяка вечер ще се прибирате.*** и Пульо станаха шофьори и сега реват като магарица за ***.Спял в кабината по 3 месеца искал европейска заплата.Ами някой на сила ли ви е накарал да спите в кабините ***.Някой насила ли ви накара да ставате международни шофьори.Що не си седете по селата и да пасете овцете ами само блеете тука.
38
11
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Чета за Кауфланд. Ми там основно са български стоки. Мениджмънта и управата са българи. Стоката е с българско ДДС, та не знам какви претенции имат някои.
37
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
500 лв осигуровка...ако мой и тя да отпадне...Петко още да плюска
36
3
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На им изнася на нашите изедници. Плащат осигуровки на мин заплата, смачкват работника и си тъпчат гушите. Вчера един гений изцепи, че 3 седмици не му стигали за курс до Португалия. Ние , които пътуваме из Европа просто вдигнахме ръце. Лошото е че неграмотните им вярват. До Швейцария се стига за 22-24 часа с почивки по 20-30 мин на всеки 2-3 часа. Тея кого кръщават???
35
3
 
18
 
! Отговори
Един въпрос преди 5 години
Кога и как минават тези камиони технически прегледи?!?! Ха сега да видим къде подскачаме!?!
34
2
 
26
 
! Отговори
Грую преди 5 години
"Няма по-интересна гледка от тази на прецакан тарикат"
33
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Трябваше честно да кажат големите страни, че искат част от този бизнес щото вече имат доста африканци за интегриране. И да се разберем кой какво взима и да е ясно, а сега почнаха подло, по килифарски да сучат- не се къпели шофьорите, не си почивали- дрън дрън ярина. Кога ли ние ще си харесаме да сглобяваме коли, примерно, и ще прокараме регулация, че във всяка държава членка трябва да има завод щото нашето население се изнася като няма технологична работа....
32
6
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Като не разбират от бизнес и не могат да го управляват да фалират!За шофьорите има достатъчно работа в европейските фирми с нормални условия на труд и заплати. Достатъчно е да спре дъмпинга, който нашите далавераджии правят.
31
3
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ей, не наяли се!В западна Европа плащат нормални заплати на шофьорите, вие си прибирате разликата в джоба и сте недоволни. Каква работа има камион 3 седмици извън България. Или искате да сте превозвачи там, но с български лиценз, да не плащате. Бива наглост ама вашата...В същото време автобусните босове искат обратното, да не се допускат превозвачи в БГ без български лиценз. Вземете се разберете.
30
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 26.Я погледни на картата колко е далече Словения от Австрия, Италия и Франция. Погледни колко е далече Чехия от Германия и Австрия. После погледни колко е далече България и ще ти светне колко струва на български превозвач да си прибира камиона в България и колко струва на чешки, словашки, полски или словенски превозвач същото. Да не говорим за Франция или Германия - те са на самите маршрути, така че за тях прибирането в страната има нулева цена. За Българския превозвач не е същото.
29
3
 
34
 
! Отговори
Митко преди 5 години
Българските транспортни фирми се управляват от престъпници. Няма нито един шофьор на ТИР, който да бива осигуряван на реално възнаграждение.Нещо повече,...българските транспортни фирми мамят своите служители. Те не изплащат изработеното възнаграждение на техните служители.Проверете в интернет фирмата "Ем Джи 05" ЕООД и Куултранс ООД. Повечето транспортни фирми в България процедират точно като тези двете.Нормално би било, цивилизована Европа да затвори вратите за фирми от България.
28
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма ли да се загрижат за несправедливото положение на българските работници на Кауфланд, и други западни фирми, които в България плащат на работниците си десетина пъти по-малко отколкото плащат за същата работа на работниците в собствената си страна? Как така се сетиха точно за шофьорите, а за другите през ум не им минава?
27
3
 
34
 
! Отговори
tanas преди 5 години
Хайде вече стига с тези превозвачи. Собствениците им да спазват европейските норми , както го правят и колегите им от Европа. Също така и да осветлят доходите на шофьорите си. Стига с дребни тарикатщини и претенции за големи печалби без спазване на елементарни човешки права и заплащане.Който не му харесва- пазарът е свободен и голям, спасение дебне от всякъде.