Пазаруваш онлайн - връщаш, ако не ти харесва!

Димитър Маргаритов: Потребителите все повече търсят правата си
Обновена: 4 юли 2018 06:11 | 3 юли 2018 23:07, Надежда Йосифова
12

2844 гледания   |  Още видео

Нови правила за търговията в интернет ще регулират отношенията между търговците и потребителите. Целта е да бъдат защитени правата на купувачите и на продавачите.

Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов каза в студиото на "Денят ON AIR", че продажбите онлайн стават все повече. По думите му най-честите проблеми при купуването нещо по интернет според клиентите са, че не винаги търговците са склонни да уважат правото на отказ. Това право пък от своя страна е безусловно.

Още по темата

"Стоката може да бъде изпробвана, но не трябва да бъде използвана", подчерта Димитър Маргаритов.

Според него този въпрос ще бъде решен още по-добре чрез представените нови правила за оптимизиране на търговското законодателство. Те предвиждат да има по-ясни дефиниции на понятията "изпробване" и "използване".

"Правото на отказ е възможно да бъде упражнено дори и тогава, когато идва точно това, което сте си поръчали, но просто вие решавате, че то не ви харесва и можете да го върнете обратно", допълни председателят на Комисията за защита на потребителите пред Bulgaria ON AIR.

Той припомни, че търговците трябва да върнат парите в 14 дневен срок, който според новите правила започва да тече, след като стоката стигне обратно до търговеца.

"При нас постъпват над 20 хиляди жалби и сигнали на потребители годишно и това е трайна тенденция", каза Димитър Маргаритов.

Според него това не означава обаче, че пазарът е лош, а по-скоро, че потребителите са станали по-чувствителни и са склонни да си търсят правата. По думите му онлайн пазаруването също влиза в тази статистика.


 


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Това ще оскъпи стоките в интернет магазините, тъй като продавачът трябва да си избие загубите от множеството тарикати, които ще връщат стоките.
10
1
 
2
 
! Отговори
666 преди 1 година
Това добре - клиентът може да върне стоката, но парите не трябва да се връщат на клиента! В повечето случаи става въпрос за измама от страна на клиента, или просто е някой хахо!
9
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Парите ти ги задържа банката още при одобрението на покупката, но реално на продавача му ги превеждат когато му дойде времето, имал съм случаи седмица по-късно , в сметката ми да стои запорирана сумата , но да не е отпътувала . такаче е в реда на нещата да не ти ги върнат на секундата
8
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Какво връщане
Не купувам от мошеници с 400% надценки
7
5
 
7
 
! Отговори
егахти закона преди 1 година
Какъв е този 14 дневен срок за връщане на парите? - Да ги връщат Веднага на купувача !
за 1 секунда ги теглят от картата ,а после връщат след 20 дни !
6
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Сега ли го разбраха в България "това"

В нормалните страни е от десетки години........
5
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"Според Димитър Маргаритов потребителите у нас все повече търсят правата си"
А според повечето българи в България - уиий тате сирене!
4
6
 
23
 
! Отговори
У БГто преди 1 година
В БГ това нерабори. Тук всички са тарикати и мошенници.
3
1
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Това с връщането го има навсякъде по света и не е само онлайн а и офлайн.
2
1
 
12
 
! Отговори
вуйчо преди 1 година
А сега как е не е ли така!?
1
26
 
8
 
! Отговори
Алов преди 1 година
Взимам ползвам, върша си работата с къртача и казвам, не ми харесва. Връщам го и до 14 дена трябва да ми го върнат парите в най-лошия случай плащам транспорта и т'ва е