Пазаруваш онлайн - връщаш, ако не ти харесва!

Димитър Маргаритов: Потребителите все повече търсят правата си
Обновена: 4 юли 2018 06:11 | 3 юли 2018 23:07, Надежда Йосифова
12

2812 гледания   |  Още видео

Нови правила за търговията в интернет ще регулират отношенията между търговците и потребителите. Целта е да бъдат защитени правата на купувачите и на продавачите.

Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов каза в студиото на "Денят ON AIR", че продажбите онлайн стават все повече. По думите му най-честите проблеми при купуването нещо по интернет според клиентите са, че не винаги търговците са склонни да уважат правото на отказ. Това право пък от своя страна е безусловно.

Още по темата

"Стоката може да бъде изпробвана, но не трябва да бъде използвана", подчерта Димитър Маргаритов.

Според него този въпрос ще бъде решен още по-добре чрез представените нови правила за оптимизиране на търговското законодателство. Те предвиждат да има по-ясни дефиниции на понятията "изпробване" и "използване".

"Правото на отказ е възможно да бъде упражнено дори и тогава, когато идва точно това, което сте си поръчали, но просто вие решавате, че то не ви харесва и можете да го върнете обратно", допълни председателят на Комисията за защита на потребителите пред Bulgaria ON AIR.

Той припомни, че търговците трябва да върнат парите в 14 дневен срок, който според новите правила започва да тече, след като стоката стигне обратно до търговеца.

"При нас постъпват над 20 хиляди жалби и сигнали на потребители годишно и това е трайна тенденция", каза Димитър Маргаритов.

Според него това не означава обаче, че пазарът е лош, а по-скоро, че потребителите са станали по-чувствителни и са склонни да си търсят правата. По думите му онлайн пазаруването също влиза в тази статистика.


 


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Това ще оскъпи стоките в интернет магазините, тъй като продавачът трябва да си избие загубите от множеството тарикати, които ще връщат стоките.
10
1
 
2
 
! Отговори
666 преди 11 месеца
Това добре - клиентът може да върне стоката, но парите не трябва да се връщат на клиента! В повечето случаи става въпрос за измама от страна на клиента, или просто е някой хахо!
9
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Парите ти ги задържа банката още при одобрението на покупката, но реално на продавача му ги превеждат когато му дойде времето, имал съм случаи седмица по-късно , в сметката ми да стои запорирана сумата , но да не е отпътувала . такаче е в реда на нещата да не ти ги върнат на секундата
8
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Какво връщане
Не купувам от мошеници с 400% надценки
7
5
 
7
 
! Отговори
егахти закона преди 11 месеца
Какъв е този 14 дневен срок за връщане на парите? - Да ги връщат Веднага на купувача !
за 1 секунда ги теглят от картата ,а после връщат след 20 дни !
6
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Сега ли го разбраха в България "това"

В нормалните страни е от десетки години........
5
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
"Според Димитър Маргаритов потребителите у нас все повече търсят правата си"
А според повечето българи в България - уиий тате сирене!
4
6
 
23
 
! Отговори
У БГто преди 11 месеца
В БГ това нерабори. Тук всички са тарикати и мошенници.
3
1
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Това с връщането го има навсякъде по света и не е само онлайн а и офлайн.
2
1
 
12
 
! Отговори
вуйчо преди 11 месеца
А сега как е не е ли така!?
1
26
 
8
 
! Отговори
Алов преди 11 месеца
Взимам ползвам, върша си работата с къртача и казвам, не ми харесва. Връщам го и до 14 дена трябва да ми го върнат парите в най-лошия случай плащам транспорта и т'ва е