Война в мирно време: Как да сложим край на жертвите на пътя?

През последните месеци всеки ден има сериозна катастрофа
2 авг 2018 22:44,
33


Относно предстоящите промени в правилата на пътя, засиления контрол и нужните мерки, които трябва да се предприемат, за да се намали черната статистика на загиващите почти ежедневно на пътя се изказа Христо Радков от Българското обединение на шофьорите в "Денят ON AIR".

"Строим магистрали с 2 активни ленти, а вече трябва да строим такива с 3", заяви Радков в студиото на Bulgaria ON AIR.

Той добави, че през последните два месеца почти всеки ден има катастрофа и забавянето за останалите водачи е с часове.

"Километрите след катастрофата са най-опасни, заради изнервените от чакането и жегите шофьори. Когато забавим с излишни 4-5 часа тежкотоварния трафик, освен с чакането на границата, при тях закъснението се натрупва и те също бързат да наваксват. Огромните камиони с 30 тона маса причиняват много лоши последствия при удар", предупреди още той.

Радков информира още, че до вчера 312 на брой са загиналите от началото на годината, освен починалите след инцидента, които, по думите му, не са влезли в статистиката.

"С новия закон нищо няма да се промени. Трябва да се направи анализ на това, което се случва и въз основа на него да се предприемат мерки. В момента се говори, че от фонд "Пътна безопасност" ще бъдат закупени камери, но те няма да разрешат проблемите на пътищата, а по-добра организация на движението", каза Христо Радков и добави, че "със санкции и камери не става".

Освен по-добрата организация на движението, сред предложенията на специалиста са курсистите да минават полигон (обучение) в реакции при екстремни ситуации и да се купят светещи информационни табла по магистралите с известяващи надписи за предстоящи инциденти на пътя или влошени метеорологични условия.

"Пътният полицай започва работа със 700 лв. заплата, а продавачка в хранителен магазин - с 1200 лв. От "Пътна полиция" сега имат задължение само да санкционират, а не да подпомагат движението", посочи още Радков.

Представителят на Българското обединение на шофьорите изброи внесените към регионалния министър предложения, сред които: да се положи маркировка там където липсва преди да е дошъл сезонът на мъглите.

Останалите предложения, внесени от обединението на шофьорите са: да бъде сложена двуредна мантинела на опасни места и да се изсече ниската растителност за да се осигури по-добра видимост на завоите.

"Жертвите ще паднат със 100 човека на година", убеден бе Радков.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


33
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Българинът кара по балкански единствено в България. В момента в който излезе от Трашария веднага става по-внимателен и от ангелите. Нека се замислим относно този феномен! Със сигурност има изключения но са много малко!
28
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Прав е, че трябват трилентови магистрали, а не двулентови, с които се хвали Бойко Борисов, но това го знае всеки шофьор. Иначе как се шофира по пътищата на коя да е страна по света, зависи на над 90% от контрола за спазването на закона, което за България означава, че зависи от КАТ, а КАТ в България не работи, а само води погрешни статистики след катастрофи.
27
1
 
2
 
! Отговори
To6 преди 5 години
Елементарно, спират се колите и камьоните. А за Пловдив, това е вярно, въпреки че съм от друг град, бях известно време там. ЛИПСВА УВАЖЕНИЕТО НА ПЪТЯ, ВЗАИМОПОМОЩТА, НЕЗАВИСИМО ДАЛИ СИ С КОЛЕЛО, БАЛКАНЧЕ, ТРАБАНТ, МОСКВИЧ, МЕРЦЕДЕС ИЛИ ДЖИП. НО КЪДЕ ТИ, ПЪРВЕНЮЩИНА ....
26
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Как ли? С пътища и адекватно обучение при взимането на книжа. Сложете в крайна сметка камери отчитащи време пътуването от т. А до т Б. ако се направи така всичките тези шумкари висящи с камери по пътищата могат да се влеят в охранителна полиция и да има някаква полза от тях. В момента стотици полицай се правят на фотографи по пътищата, а от това полза няма никаква и доказателствата са на лице.
25
0
 
5
 
! Отговори
Щерю преди 5 години
Да помолим на държавно ниво немските концерни да разработят гумени коли за България...
24
0
 
11
 
! Отговори
IYI преди 5 години
Абе хора, в Пловдив 95 от 100 водача на МПС, не подават сигнал при изпреварване или смяна на лентата за движение, а Вие искате да намалеят катастрофите. Започва се с малко, за да се достигне надалеч. Въпросът е, кой ги пуска на пътя такива и защо никой не ги санкционира?
23
1
 
7
 
! Отговори
какво чака БДЖ преди 5 години
Тировете -на влакови композиции от граница до граница ,както правят румънците .Поне катастрофите със заспали тираджии ще намалея. И Бедежето няма да се оплаква от загуби.
22
0
 
5
 
! Отговори
орган на КАТ преди 5 години
Мдааа, сега какво ще правим? Трябва да пишем акт! Ти какво работиш?
21
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Че нали караме с фарове под блещящото слънце бе!Според някакви си лобисти на магазините за крушки катастрофите уж щяха драстично да намалеят!
20
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Отвратителни пътища, слаб контрол, много неграмотни шофьори с купени книжки, пияни, дрогирани. Безотговорно, невежо и самонадеяно каране. А санкциите са просто смешни. Ако знаеш,че те грози конфискация, затвор и непосилна глоба,и че няма кой да те измъкне, ще караш по друг начин. Само ревем, но нищо не правим.
19
2
 
9
 
! Отговори
Кратун преди 5 години
Пак ли ще сменят закона, бе? Нали само преди няколко месеца го нацепиха на 3 отделни закона. Резултати никакви, само дето вече никой не знае какви са правилата този месец. И още нещо, няма държава без катастрофи по пътищата. Само в Албания по времето на Енвер Ходжа може би, когато хората нямаха право да притежават автомобил. ГЕРБ явно се опитва да ни докара до там.
18
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ГА банкянския ърли пешкира нещата ще се оправят - преди 10 години имаше ли толкова катастрофи?
17
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
С такъв кофти матетял както балканския няма какво друго да се очаква. Всеки е голям състезател всеки се прави много нервен и пътя негов и други няма. Комплексарщина.
16
0
 
39
 
! Отговори
:D преди 5 години
1200 лв заплата за продавачка в магазин!? Хей, човече, за България ли говорим? Къде е тази заплата от 1200 за продавачка? Я върви в Силистра, Хасково, Стара Загора, Видин... Върви там да обясняваш кой получава 1200 лв заплата. Ще те линчуват! Обещавам ти!А това, че кьораво и сакато в България е полицай, това е друга тема. Не знам как млад човек с корем и наднормено тегло покрива физическите тестове в МВР, но за това си има друго обяснение (навярно). Стига сте се правили на клоуни в ефира!
15
6
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И как със 700 лева заплата карат мерцедеси и купуват апартаменти?И да продавачката е отговорна за стока за хиляди левове.Пътният полицай за какво е отговорен?
14
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дайте процент от глобата на нарушителя на този който заснеме и докладва нарушението. Така всеки ще внимава.
13
3
 
17
 
! Отговори
ко не преди 5 години
им акатастрофи заради тъ.пи хора лоши пътища ...държавата не си изпълнява функциите де факто я нема има я само на жълтите павета и на трети март !
12
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Куцо, кьораво и сакато - шофьоре. Ке се собудите, ама не знам кой ден ке е.
11
9
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
повечето жени карат коли неподготвени с подарени по милост книжкивтренчили се в телефона пред воланакакво очакватетова са камикадзета
10
1
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нищо не работи. Ако имаше поименна гражданска с боунс-малус - определено щяха да намалеят нарушенията.Ако имаше стриктни санкции за всички - пак щяха да намалеят.Ако ГТП не се минаваше про-форма - пак щяха да намалеят.Ако КАТ работеше и то не само на "акции" - пак щяха да намалеят.Ако нямаше корупция - пак щяха да намалеят.Ако обжалването на актове не се печелеше толкова лесно - пак щяха да намалеят.То в системата повече вратички и дупки, отколкото стена... С една дума - България!