Фаталният автобус – с превишена скорост и без преминат преглед

Шофьорът имал няколко провинения за над 40 годишен стаж
Обновена: 26 авг 2018 16:43 | 26 авг 2018 16:20, Красимир Ангелов
434
Фаталният автобус – с превишена скорост и без преминат преглед
Снимка: БТА

Автобусът, който катастрофира край Своге и отне живота на общо 16 души, е бил без редовен технически преглед, обяви главният прокурор Сотир Цацаров на извънреден брифинг след проведената среща в Министерския съвет на институциите във връзка с трагичната катастрофа край Своге.

Още по темата
Обвинител №1 уточни, че превозното средство е с 37 места и е в експлоатация от 2001 година. За последно той е преминал през технически преглед на 5 февруари тази година, когато всичко е било наред, но с оглед действащата нормативна уредба автобусът подлежи на преглед на всеки шест месеца.

"Следователно трябва да е преминал технически преглед на 5 август 2018 г. Но такъв няма. Към момента на произшествието автобусът е бил без редовен технически преглед", отчете главният прокурор.

Той добави още, че автобусът се е движил с превишена скорост в момента на катастрофата. Според тахографната шайба той е пътувал със скорост от 53 км/ч. при ограничение от 40 км/ч., посочи Цацаров. Така той опроверга първоначалната информация, според която шофьорът е карал с малко над 40 км/ч.

Същевременно стана ясно, че шофьорът на автобуса-ковчег е имал 2 акта и 7 фиша за дългия си опит като водач -  за превишена скорост, за неносене на шофьорска книжка, шофиране без колан и неправилно паркиране.

Шофьорът обаче няма санкции, свързани с употреба на алкохол. При проверка след инцидента е установено, че той не е употребил нито алкохол, нито наркотици. Водачът има дълъг стаж зад волана, като има книжка категория C още от 1977 година, а от 1991 г. има всички възможни други категории.

Цацаров отчете, че действията на фирмата-превозвач са едно от трите основни неща, които прокуратурата ще разследва. Другите две са действията на самия шофьор Григор Григоров, като се очаква до края на деня разследващите органи да решат дали и какво обвинение да му повдигнат.

Третият основен момент от разследването ще бъде състоянието на пътната настилка, уточни главният прокурор.

"Ще се разгледат цялата процедура по приемането и паспортизация на пътя след изпълнението му като такъв с отлично качество и всички последващи действия, свързани със сигнали, действия на АПИ и конкретния изпълнител. Въпросното ограничение от 40 км/час на пътния участък, което не е спазено от
шофьора, е поставено в резултат на лошото качество на пътя и след предписанията на АПИ за нов ремонт. В тази насока също ще бъде изискана цялата документация", каза главният прокурор.

Транспортният министър Ивайло Московски посочи, че фирмата Мобилус 5 ООД, чиято собственост е фаталният автобус, притежава валиден лиценз за извършване на превоз на пътници. Тя е регистрирана в Божурище, като последно на 5 април тази година тя е проверена и експертите на министерството не са открити нарушения.

Фирмата притежава общо 6 автобуса, а фаталният автобус е произведен през 2001 година.

"По задължение и по наредба тези фирми за случаен превоз трябва да дават информация за маршрута и пътуванията си. Такъв при нас от тази фирма няма, включително и за конкретното пътуване", каза Московски. Той потвърди, че до 5 август рейсът е трябвало да премине нов технически преглед, но такъв не е направен в съответния срок.

"Искам да изразя своите съболезнования на роднините и близките на загиналите. Надявам се пострадалите да се възстановят бързо. Благодаря на всички медицински екипи, които работеха денонощно и дадоха всичко от себе си", заяви след срещата министърът на здравеопазването Кирил Ананиев. Той отново даде информация за ранените.

Шест души са в Пирогов, 4 от тях са в тежко състояние, а 2 жени са в изключително тежко състояние. В Света Анна са 6 души - 5 жени и един мъж, като най-тежко е състоянието на жена на 62 години. Тя е интубирана и е в критично състояние след операцията. Във ВМА има двама души, които са в стабилно състояние, но 30-годишния мъж е в по-тежко състояние с черепно-мозъчни наранявания. В Царица Йоана има настанен един човек - на 59 години, като няма опасност за живота.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


434
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
342
0
 
2
 
! Отговори
Бг.реалност преди 5 години
И пак държавичката абсурдистан излезе суха от водата.Никой не говори за тоталната липса на елементарна пътна инфраструктура и с това нямам предвид бочовите фантазии наречени ,,магистрали" или по-точно асфалтираните детелини край града държава софия.Никой не говори,как за 30-ет год. в толкова малка държава като чалгария пътищата са в състояние-индийски филм от 50-те.Само гледам охранените му*три на разни доказани престъпници които използват възможноста за пореден път да блеснат по медиите.
341
0
 
1
 
! Отговори
Фалш преди 5 години
Не ми се вярва какво чета всеки ден, катстрофи и загинали всеки божи ден. Неразбирам едно как винаги е виновен водача, но в крайна сметка сме виновни всички че имаме книжки коли плащаме прегледи граждански винетки данъци и в крайна сметка пак виновни.как така тези които плащат за нещо са виновни винаги.всички органи в дърбавата ни спят и събират само пари а ние народа си плащаме като бунаци на терикатите. Никога няма да имаме качествени пътища никога няма да имаме нормални закони.
340
2
 
2
 
! Отговори
Една99 преди 5 години
До НякойЧе то това изобщо мантинела ли е? Псевдо, да замаже окото. Вижте снимките!
339
1
 
3
 
! Отговори
месара преди 5 години
абе другарката "истина" нинова няма ли да вземе отношение вече, или няма козички за които да плаче пред камерите?
338
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тоя от сън дълбок се събуди най-после !
337
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Цацаратурата имитира дейност да оправдае незаслужено всикоките си заплати!!!
336
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Шофьорите на автобуси не бяха ли втора категория труд?!Този шофьор не трябваше ли да е пенсионер?
335
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не е работа на цацата да се занимава с такива случаи още повече когато разследването тепърва предстои. Как така първо бе оповестено, че скоростта е 41 км., после се появиха едни 45 км. и накрая я натаманиха на 53 км. кой от подчинените му разследващи ще смее да не се съобрази с думите му ???
334
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Заглавието на тази новина е, че автобусът е бил с превишена скорост. До нея стои новина, от която четем: "шофьорът не е карал бързо". Пускате ги тези новини ей така, да запълвате празно пространство.
333
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
TOZI PAT TREBVA DA SE ZATVORI,A NE DA SE DAVAT PREDPISANIA OT API.
332
0
 
5
 
! Отговори
истина преди 5 години
няма управия в Бьлгария и няма да има още 100 г.
331
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ковчежникът на ДПС Христо Бисеров..................за него ще има ли съд някога?Или защото ДПС е турска партия, него ще си го пазим като наш човек?Така ли разпореди Ердоган-турския султан???
330
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Какво стана с големите мафиоти като Христо Бисеров и Цветан ВАСИЛЕВ??Аферата с КТБ??Цацаров да не се занимава с катастрофи(за това има други органи),ами да види корупцията и престъпността в държавицата!Защо му плащаме заплата???
329
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Цацаров кога ще вкара един мафиот или корумпиран политик в затвора???Кога???На 36 май ли???
328
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Гордостта на България - винаги след събитията.
327
2
 
1
 
! Отговори
lq lq преди 5 години
mnogo dobre si miqt rycete vsichki kato cheta! i bre che mnogo eksperti imame ..... vyv vsqka instityciq - dozina! smeshnici!
326
1
 
23
 
! Отговори
отCиднеиAвcтралияя преди 5 години
Главния прокурор на държавата се занимава с катастрофи на междуселски пътища?? Това е работа на пътните или квартални чченгета. Така е в белите държави. Мен ме интересува кога главния прокурор ще почне да работи по сигналите на Интерпол за депутата Бисеров от ДПС които пере 10 милиона през Австрия, кога ще сложи санкции на Сърбия за не екстрадирване на източилия КТБ бос, Батко и Братко, Гинка тока и др. смислени неща
325
0
 
16
 
! Отговори
Кон преди 5 години
***, стига сте клеветили шофьора. И да е виновен, тове не оправдава автоматично чиновниците, не свършили работа, окрали средства и т.н. Защото не само шофьорите имат задължени по движението по пътищата. Още службите поддържащи пътя, местните чиновници, катаджиите, строителите. Техните отговорности шофьроът не може да поеме. Затова е тази истерия, да се забрави, че има и други хора, длъжни да предотвратяват неблагоприятни последствия, дори и по невнимание на шофьора.
324
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ауу-Главния прокурор с превишени кила и без акъл.
323
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Последната част - за отговорностите около ремонта на настилката и инсталацията на загражденията - е най-значимата. В какви срокове прокуратурата очаква резултати от проучванията и възнамерява да излезе със становище? Какви са наказателните процедури спрямо отговорните лица, ако се окаже, че катастрофата е следствие от немарливостта на държавата и фирмата извършител? Кой следва да понесе наказание?