В асфалта на пътя-убиец: Варовик и други недопустими материали

Ерозират и се полират, не бива да бъдат въобще използвани
Обновена: 29 авг 2018 06:58 | 28 авг 2018 19:30,
142


Лабораторни тестове са показали, че има недопустим материал в асфалта на пътя София-Своге, където тежко катастрофира автобус, съобщи Bulgaria ON AIR.

Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков на пресконференция в централата на ГЕРБ по повод катастрофата, станала на 25 август и взела 17 жертви.

Още по темата

В неделя бяха взети проби от асфалта по опасния участък. Днес регионалният министър разкри, че в този асфалт е открит варовик, което е недопустимо.

"Характерното за тези материали е, че имат склонност да се полират, обясни министърът. Съгласно нормативи и спецификация този материал е недопустим за влагане в асфалтови"я слой, камо ли в неговата износваща част", допълни министърът.

Нанков отбеляза, че според документите, подадени към Агенция "Пътна инфраструтура", пътят отговаря на нормативите.

Ще бъдат направени допълнителни тестове. В момента се водят процесуално-следствени действия.

Гаранцията на ремонтирания път важи от датата на въвеждане в експлоатация - 27 декември 2016 г. и е две години, т.е. до 27 декември 2018 г., посочи Нанков. Тъй като фирмата е отказала да отстрани дефекти на пътя, участъците ще бъдат ремонтиран за сметка на АПИ, отбеляза министърът.

Интересни ще са данните и от трафик камерите по време и след инцидента, каза Нанков, цитиран от БТА. Тези данни ще бъдат предоставени на следствието.

Може за БСП да не е важно коя е фирмата, ремонтирала пътя, но за следствените органи и за хората е важно, отбеляза министърът. Той пое ангажимент всички длъжностни лица, които имат отношение към инцидента с действията или бездействията си, да носят отговорност.

Според министъра БСП не са се посвенили днес да политизират трагедията с катастрофиралия край Своге автобус. От ГЕРБ изказаха отново съболезнования към близките на загиналите в катастрофата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


142
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
116
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Бесепарската избирателна маса пак много яко се е активирала. Говорят се простотии на килограм. Правителството дава пари, някой ги краде и не си върши работата както трябва И веднага решавате че правителството е виновно, така ли? Досега се движехте по перфектни пътища, така ли? Всичко беше цветя и рози? Просто да ви е ясно един път завинаги - някои хора трябва да се отучат да крадат толкова зверски И не става въпрос за правителството.То работи с това, с което разполага. А ако то е нефелно...
115
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Е открихте топлата вода! Страшна работа. Направо направихте велико откритие, че при подобни ремонти, независимо дали на пътища, градски улици или подобни се крадат парите от изпълнителите, най -вече като се купуват по -евтини и некачествени материали.Това е повсеместна практика. да ви поканя в моя град в който скоро се правиха ремонти на улиците да видите в какво състояние са повечето от тях. Още някоя и друга година и съвсем ще са аут. И кой е виновен? Герб? Не. И няма да гласувам за мутри
114
1
 
2
 
! Отговори
"Инерт. м-ли-Ям преди 5 години
Трошен варовикФракции: 0/40 мм; 0/63мм; 12/16 мм; 4/11,2 мм; 5/10 мм; 10/60 мм, 20/60 мм и др.Приложения:трошен варовик до фракция 4-11,2 мм - в пътното строителство5-10;10-60 и 20-60 за сероочистване, пътното строителство
113
2
 
2
 
! Отговори
Питащ преди 5 години
Продължение към долната част:В "Огняново К" АД е въведена система за оценяване и проверка на постоянството на експлоатационните показатели на произвежданите скални добавъчни материали 2+ (две плюс) с нотифициран орган Научноизследователския институт по строителни материали ЕООД."Огняново К" инертни материали се произвеждат и в други стандартни и нестандартни размери - по задание на клиента. За повече информация, моля, свържете се с нашите офиси в страната.
112
0
 
2
 
! Отговори
Питащ преди 5 години
Реклама за: ВАРОВИКОВИ ФРАКЦИИ ЗА ПЪТНО СТРОИТЕЛСТВО Скалните материали за несвързани и хидравлично свързани смеси за използване в строителни съоръжения и пътно строителство, произвеждани в кариерите на "Огняново К" АД отговарят на стандарт БДС EN 13242+А1:2007, допълнен от националното приложение БДС EN 13242:2002+А1:2007/NAМатериалите се произвеждат от натрошени скали, категория С90/3, с размери на фракциите: 0 - 4 мм, 0 - 20 мм, 0 - 40 мм, 0 - 50 мм, 0 - 63 мм, 0 - 75 мм, 4 - 11,2 мм, 11,
111
0
 
3
 
! Отговори
Питащ преди 5 години
Интересно от какъв материал трябва да бъде асфалтовата смес, като почти всички кариери в България са варовикови...!!!?
110
3
 
7
 
! Отговори
Гласувайте за мутри преди 5 години
ГЕРБ е виновен. Бойко Борисов е виновен. Строят евтино за да крадат. Искам ГЕРБ да не съществува. Колко още ще крадете мутри дано умрете. Как не ви е срам ще ви избием. Ейййй! Пазете се.
109
3
 
22
 
! Отговори
Престъпника от Банкя преди 5 години
Най-накрая 100% от народа разбра как се строят пътищата в България!Обръчи от фирми усвояват милиарди, благодарение на една мутра режеща лентички!
108
1
 
14
 
! Отговори
ташаклия преди 5 години
да не се окаже при по- дълбоко разследване, че Ленторезец Храбър е отрязал лентата на участъка?
107
2
 
25
 
! Отговори
абе преди 5 години
как така имало недопустими матряли? Кой подписа и прие пътя? Тая агенцийка защо сега установява отклонения? По време на строежа чий е държала? Лицата подписали - на дръвника! Има подписи и имена! Конкретни! У кауша! За подкуп, за подправяне документи, безстопанственост, неизпълнение на задължения и умишлено предизвикване на масова смърт! 20 годинки минимум. да видим дали повече ще взимат следващите подкупи?
106
0
 
21
 
! Отговори
NoName преди 5 години
А защо не разследвате мантинелите от ХАРТИЯ, или поставянето им в земята като Колци за домати!!! Ако мантинела си бе свършила работата по предназначение, е имало огромен шанс да се предотврати тази ужасна трагедия! Мантинелите ги снимаха по ТВ, аз ЛИЧНО ГИ ПРОВЕРИХ клатят се, всичките до една са на един ритник работа!! А представете си като ги настъпи няколко десетки тона машина движеща се с над 50км/ч...
105
2
 
16
 
! Отговори
до гражданин преди 5 години
Не знам на кого викаш жалка душица,но в продължение на 9 години властва една и съща шайка. Първите 4 години бяха виновни "ония", предишните.Последните 4 години виновни за гибелта на България са онези 1,5 години на Орешарски(2013-2014). Колко жалка душица трябва да си, за да вярваш на това "гражданино"?
104
1
 
9
 
! Отговори
ognyanz преди 5 години
До Анонимен 115: Пътя ремонтиран точно по бремето на Орешарски? А коя година сме се га? Какво е направено след 10 писмени предупреждения че пътят е опасен. От фирмата- изпълнител много добре знаят как работи АПИ - пише писма и те ги хвърлят в кошчето. И когато някой напомни на управляващите гербаджии за това безхаберие следва "Ау, използва се трагедията за получаване на политически дивиденти". А днес жители на Своге излязоха на протест заради пътя - убиец. И те ли търсят политически дивиденти
103
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
асфалта на този път ще се окаже като бетона на падналия мост в италия- и двете са строени с участието на мафията
102
2
 
30
 
! Отговори
kiro преди 5 години
Реално Трейс Груп, любима фирма на тази власт, остава с 50% от сумата за обществена поръчка.Отделят си чисти 30% от сумата, след това наемат местни фирми под-изпълнители за изпълнение на поръчката.Такъв е случаят и с този участък, изпълнението е на фирма от Дупница.Качеството на инфраструктура и обществено поръчки строителство е катострофално. Основно поради корупция.Тази власт така се е окопала, има такъв апарат, че въпреки всички го виждаме, всички знаем, но нищо не можем да направим.
101
3
 
35
 
! Отговори
Крие се преди 5 години
И къде е Бойчето? Вече трети ден не се е плезил по нито една телевизия. Скри се. Когато хора загиват, заради тотално неработещата администрация ( в това число и МВР ), никакъв го няма, а когато трябва да отреже някоя лентичка е пръв пред камери и микрофони.
100
2
 
28
 
! Отговори
kiro преди 5 години
В БГ останахме под 5 милиона, в общи линии население на едно село в Китай или малко градче в Мексико или Бразилия. Всичко се знае, повечето се познаваме.Която и да е фирма, за да вземе обществена поръчка, трябва да внесе 25% от сумата на поръчката в касата на управляващата каста. Тези пари са точно разпределени и раздадени - 10% отиват за Вожда, други 10% се разпределят между шайката на вожда, 5% отиват за черната каса на организацията.Още 10-20% фирмата раздава след това на местни велможи.
99
1
 
25
 
! Отговори
реалист преди 5 години
А като си помисля, че тази фирма е участвала при строежа на част от АМ Тракия и е използвала сгурта на една близка мина при строежа й.... Важно е да си до властта, и да печелиш от некачествен строеж и след това от ремонта. РАЗБИРА СЕ СЕГА ВЛАСТТА , КОЯТО ОРГАНИЗИРА ПОРЪЧКИТЕ ЗА СТРОИТЕЛСТВА, НЯМА ВИНА. ПАК НИЩО НЕ ЗНАЕ.
98
15
 
4
 
! Отговори
Янко преди 5 години
Ей смешници сте всичките тролчета, оставки за щяло и нещяло! И това го има само в България!
97
19
 
4
 
! Отговори
Нинова преди 5 години
При БКП няма да има никакви проблеми с катастрофи и пътища - ние просто няма да строим нищо. И ако все пак се случи нещо, ще обвиним ГЕРБ, защото ние отговорност не носим за нищо