Властта обеща: По-малко бюрокрация с 1500 мерки

Целта е гражданите и бизнесът да бъдат улеснени
13
Властта обеща: По-малко бюрокрация с 1500 мерки
Снимка: архив, Ройтерс

Правителството одобри пакет от общо 1528 мерки за подобряване на административното обслужване за гражданите и бизнеса.

Промените идват след наблюдения на администрацията "отвън" и са базирани на данни от посещения в 3700 точки за предоставяне на услуги от всички централни администрации и техните териториални звена.

За първи път във фокуса попадат и т.нар. доставчици на обществени услуги - болници, детски градини, училища, университети, библиотеки, музеи, пощи, електроразпределителни дружества, ВиК, топлофикационни дружества и др., съобщиха от правителствената пресслужба.

До края на годината министрите трябва да организират заличаване или вписване в Административния регистър на предоставяните административни услуги, а в срок до 31 март 2019 г. да изготвят и внесат за одобрение от Министерския съвет проектите за изменения на закони и подзаконови нормативни актове във връзка с предприетите промени.

Вицепремиерът, отговорен за административната реформа, ще внася отчет за изпълнението на мерките на всеки три месеца. Прилагането им ще бъде проследявано и чрез проучване по метода "Таен клиент".

Така например администрацията ще набавя по служебен път редица удостоверения и справки -  за наличие или липса на задължения към общините, удостоверението за характеристики на земеделски земи, разрешения за строеж, удостоверения за въвеждане в експлоатация и др.

Предвиждат се мерки за обслужване на едно гише, намаляване на изискваните от администрацията удостоверения, комплексно административно обслужване. При изповядване на сделка нотариусът ще вписва сделката в Имотния регистър, а общините ще бъдат уведомявани служебно. За издаването на удостоверение за раждане ръководителите на лечебните заведения ще уведомяват по електронен път общините, а те ще издават удостоверението на базата на уведомлението, без да се заявява услугата отново.

Ще се разгледа и опция удостоверение за раждане и препис-извлечение от акт за смърт да могат да се получават директно от лечебното заведение, а не да се ходи в общината. Ще се създаде възможност за издаване на удостоверение за наследници, в което не се вписват всички наследници, а само едно отделно лице, за което се удостоверява, че е наследник. По този начин това удостоверение ще важи безсрочно.

Ще отпадне необходимостта от смяна на регистрационните табели на автомобили при смяна на постоянния адрес на собственика и при закупуване на автомобил с регистрация в друга област.

Над 300 услуги са предложени за заличаване от регистъра на услугите. Част от тях ще продължат да бъдат извършвани като дейности от съответните администрации.

Също така администрациите ще стандартизират и синхронизират сходни услуги, които предлагат.

Пълният списък с мерки е публикуван на Портала за обществени консултации.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


13
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
1
 
7
 
! Отговори
? преди 5 години
Може ли някаква система за контрол и уволнение на грубите простакеси, арогантни чиновници без базово домашно възпитание и пълна липса на човешко отношение; те обикновенно се срещат на възлови гишета, от сорта - министерство на правосъдието, за чужди граждани, общини, полиция, въобще важни за хората места с дълги опашки откъдето те безнаказано се гаврят понеже могат?
10
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
държавата с най-голяма администрация обещава -без бюрокрация,и какво тогава ще работи тас администрация.Досега една служба създаваше работа на друга служба,като искаше удостоверения от нея,те пък такса от нас,даваха си и комфортен едно или двуседмичен срок да ни издадат бланката(да не се преуморят,щот много искаме,макар да не сме ние а друга службичка)И след като се убедят,че няма да бутнем за да я издадат по-рано,с нежелание я предоставят в края на срока с изражение на досада от нашата упоритос
9
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По-добро обещание - по-малко бюрокрация и 1500 марки средна заплата
8
2
 
8
 
! Отговори
КОЛОЕЗДАЧ преди 5 години
И АЗ ЧАКАМ ТАТИ ДА МИ КУПИ КОЛЕЛО ОТПРЕДИ 30 ГОДИНИ И ОЩЕ ХОДЯ ПЕША ВРЕМЕ Е ЗА---РЕВОЛЮЦИЯ---СВЕТОВНИ ВОЙНИТЕ ВИНАГИ СА ЗАПОЧВАЛИ ОТ--ЕВРОПА
7
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
по-малко бюрокрация ,повече платена администрация -е какво е това -дръжте крадеца ли
6
2
 
19
 
! Отговори
Така е преди 5 години
Каквито и мерки да вземат, не започне ли българската администрация, да работи както западната, нищо няма да се промени. В западните държави, в работно време служителите нямат право да пушат, да пият кафе, да ползват личните си телефони, а българските служители правят точно обратното. Във всяка българска държавна и общинска администрация и в МВР, служителите пушат, пият кафета, говорят по личните телефони и държанието им към хората е отвратително.
5
1
 
14
 
! Отговори
USA преди 5 години
Те все обещават
4
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И БРОЯТ НА БЮРОКРАТИТЕ ЩЕ СЕ УВЕЛИЧИ ОЩЕ.
3
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Какво стана със срещата с майки на деца с увреждания?
2
4
 
24
 
! Отговори
Иванов преди 5 години
Ще, ще ..........ще. Ама не ще. Невероятна по размери бюрокрация! И всичките и "услуги" са платени. Ние, гражданите я издържаме тая бюрокрация с данъците. На нея и се плаща от данъците. Тя трябва да работи без пари. Срещу нашите данъци тя ни обслужва. А тия ни скубят и със такси за всичко.Защо ни натовариха първо с 1500 мерки, та сега да си намират работа да ни облекчават с 1500 мерки. Лъжа, ама безочлива лъжа.
1
3
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Че то останаха ли граждани бе? А бизнес? За кого ги правите тия промени? И за кога?