Българите са "За" тол системата: Камионите да плащат повече!

Проучване показа, че сме доволни от новите пътища и от старите цени
62
Българите са "За" тол системата: Камионите да плащат повече!
Снимка: архив, БулФото

Българите закономерно са най-чувствителни към въпросите, свързани с увеличаване на личните разходи, което намира отражение и в отношението към въвеждането на тол система за превозните средства.

Най-широка подкрепа има твърдението, че "Цените на новите електронни винетки за леките автомобили ще останат същите, както досега" (86%).

Данните са от експресен сондаж, проведен от "Галъп интернешънъл" сред 809 души в цялата страна чрез телефонно интервю. Изследването е възложено от Агенция "Пътна инфраструктура" във връзка с предстоящото от Нова година въвеждане на електронната система за таксуване при преминаване по републиканската пътна мрежа.

Мнозинство от 66% смятат за справедливо тежкотоварните превозни средства да плащат не за време, както досега, а за изминат път, въпреки че това ще направи таксите за тях по-високи. 24% са на обратното мнение, а останалите се колебаят.

Това е всъщност основният принцип на новата система за таксуване, която включва електронни винетки за леките автомобили и тол за изминато разстояние за тежкотоварните над 3,5 тона.

Предвижда се от 1 януари 2019 г. да се премине към електронна винетка за леките коли до 3,5 тона, а от август догодина – към тол за изминато разстояние на превозните средства над 3,5 тона. При въвеждането на нова система съществуват закономерни притеснения за възможно повишаване на цени, но българите като цяло по-скоро възприемат спокойно принципа на нововъведението, а именно: цените за леките автомобили да останат същите, а за тежкотоварните да се повишат.

Повечето шофьори вече са запознати с предстоящото въвеждане на електронна система за таксуване при използване на републиканската пътна мрежа. Това е свързано и с очакването на българите да се обръща повече внимание на състоянието на пътната мрежа, посочват социолозите.

При изричен въпрос повече от половината от интервюираните (52%) възприемат опцията "По-добре е да се повишат таксите за тежките автомобили, защото те нанасят повече щети на пътищата". 43% възприемат алтернативната позиция "По-добре е да не се повишават таксите за тежките автомобили, защото това може да доведе до повишаване на други цени". Останалите не могат да изберат между двете опции.

Този компонент представлява и част от сърцевината на новата система за таксуване и данните свидетелстват за сравнително широка обществена възприемчивост, посочват от "Галъп".

69% споделят мнението, че в последните години у нас са се изградили пътища, които улесняват пътуването. 28% са на обратното мнение, а останалите се колебаят.

Обществото или има нужда от допълнителна информация за предвидената уикенд винетка, или просто активно пътуващите продължават да смятат, че най-изгодна е годишната винетка, показват още данните. 33% от запитаните отговарят, че идеята изглежда е по-удобна от винетките за по-дълги периоди, но 58% смятат, че този тип винетка няма да е по-удобна. Останалите се колебаят.

Данните са от експресен сондаж, проведен от "Галъп интернешънъл" сред 809 души в цялата страна чрез телефонно интервю по специална панелна методика, осигуряваща максимална представителност на данните, възложен от Агенция "Пътна инфраструктура". Сондажът е проведен между 9 и 12 ноември. Един процент от извадката е равен на около 55 хиляди души. Стандартно отклонение ±3.5% при 50%-ови дялове.


62
Още от Страната
Черен петък година храни: 410 лева за подаръци. Търговците – ликуват!
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
54
0
 
0
 
! Отговори
iceblast88 преди 3 седмици
Абе няма лошо в данъците, но само ако се вижда къде отиват парите!
Сега имаме акциз на горивата, ДДС на МПС, горива, части, труд и тн., свинетка, сега ТОЛ такса на място на свинетката: а насреща имаме същите пътища като преди 30 години, да не кажа по зле от преди. Хайде първо да имаме пътища преди да започнем да дерем данъци за нещо което евентуално ще бъде направено след може би 100 години (и то с доста съмнително качество). Първо пътища като хората и тогава данъци за тях!
53
0
 
4
 
! Отговори
Кратун преди 3 седмици
До 1

Това отдавна го има. За какво мислиш, че служи акцизът в горивата? Хора, не забравяйте, че повече от 50% от цената на лът гориво БЕЗ ДДС е акциз. Плащаме ДДС и върху акциза - Данък върху данъка!
52
1
 
6
 
! Отговори
Цеко преди 3 седмици
То и сега камионите плащат повече!

Със тол системата ще имаме един огромен биг брадър и опасана държава с камери.

Явно това е целта- да се знае кой къде ходи
51
0
 
11
 
! Отговори
Еми то преди 3 седмици
хубаво, но това което возят камионите,ние го пазаруваме по магазините...сетете се сами кой ще е потърпевш от повишаването,освен превозвачите.
50
0
 
4
 
! Отговори
1 преди 3 седмици
За мен, честния начин е през процент от цената на горивото. За да върви превозно средство му трябва гориво. За транзита през България, такса за 12ч., при пресрочване се доплаща на границата!
49
0
 
4
 
! Отговори
14275 преди 3 седмици
Те поканиха и приеха милион и половина бежанци от Азия и Африка, но проблема им е 20 000 европейски граждани от България и Румъния. Ами две световни войни сме били съюзници с тях, проявете малко признателност и приемате още 20000 наши братя и сестри.
48
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Манипулация! Българите са против тол таксата и винетките. Обаче едни "наши" хора трябва да вземат едни пари и да демонстрират стандарт.
47
4
 
12
 
! Отговори
tonygl преди 3 седмици
Аз съм против ТОЛ системата защото не е осигурен алтернативен маршрут на магитрала Тракия. Пътя от Вакарел до Ихтиман е в невъзможно за каране състояние. Ако няма алтернатива е рекет за пътуване щотото пък се плаща винетка а път няма !!!
46
1
 
11
 
! Отговори
Cartman преди 3 седмици
И когато догодина се повишат цените на всички стоки и редовия прост българин, който не вижда по-далеч от носа си ревне и ще протестира Бойко да му намали цените със заповед!
Ще бъде както и с гражданската отговорност, всички искат да се изплащат високи обезщетения, но никой не иска да плаща по-висока ггражданска. Ето новина всички тези повишения са за сметка на българина и ако той не се ограмоти и не започне да вижда по-далеч от носа си ще си плаща за собствената глупост и да не чака съжаление.
45
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Какъв е проблемът още с влизането си на граничния пункт камионите да бъдат наложени с такса? Тази тол система е ново раздуване на администрацията и лапане от бюджета. И такава система задължава алтернативен път!!! И то в добро състояние!!! Разходите по системата дали ще се компенсират само от камионите и дали печалбата ще ги оправдае? Дали постепенно колите също няма да плащат? Нищо не е сигурно и нищо не се обсъжда честно и открито.
44
3
 
5
 
! Отговори
Cartman преди 3 седмици
До до 31
Като трябва да се обложи транзитния тежкотоварен трафик какво им пречеше да завишат седмичните винетки за камиони няколко пъти?
Относно това, че не може само от леките автомобили да се поддържат пътищата е така, но досега за един влекач винетката беше 2000лв за година. Сега ще завишат таксите най-вече за българските камиони с поне 2-3 пъти. Само за да може на простолюдието да не му вдигнат винетката за таралясника!
И тежкотоварните камиони рушат, защото се краде от парите за пътища!
43
1
 
4
 
! Отговори
1 преди 3 седмици
До ЕВРОПЕЕЦ

То и тука има, но с уговорката, че трябва да се придвижваш с БТР!
Нали си направиха магистралите за мерцедесите, защо пък да не цоцат парички и от тях?!
42
0
 
10
 
! Отговори
Бобчо преди 3 седмици
До 44
Един камион рзхожда грубо 30л/100км. 30л х 2.40лв/л = 72лв./100км.
ТОЛ 0.20лв/км х 100 км = 20лв./100км.
72лв. + 20лв = 92лв./100км. гориво със ТОЛ. А това са само преките разходи.
От 72лв до 92лв само един процент ли има, бе мъдуррко?!!!
И толокова си смотан, че не можеш да осъзнаеш елементарната истина, че аз, ти, ние, всички ще плащаме за Бойкостради чрез по-скъпи стоки в магазина.
41
0
 
17
 
! Отговори
ЕВРОПЕЕЦ преди 3 седмици
ВЪВ ВСЯКА НОРМАЛНА ДЪРЖАВА ДО ПЛАТЕНА МАГИСТРАЛА ИМА УСПОРЕДЕН НАПЪЛНО БЕЗПЛАТЕН ПЪТ КЪДЕ СА ВАШИТЕ МАГИСТРАЛИ И БЕЗПЛАТНИ ПЪТИЩА ????????????БЕЗ ВИНЕТКИ И В ЮЖНИТЕ СТРАНИ КЪДЕТО СЛЪНЧЕВИТЕ ДНИ СА ПОВЕЧЕ ОТ ОБЛАЧНИТЕ СЕ КАРА БЕЗ ФАРОВЕ ...........НОВО ОГРАБВАНЕ НА БЪЛГАРСКИЯ НАРОД/...
40
0
 
7
 
! Отговори
статийка в угода преди 3 седмици
на бойкото и компания престъпници 240 на брой лъжи и промивка на мозъци от български медии и журналисти вече 30 години........БЪЛГАРИЯ ИМА НАЙ ЛОШИТЕ ПЪТИЩА В ЦЯЛА ЕВРОПА ВИЖТЕ СЕВЕРОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ ЕДИН *** ДУПКА ДО ДУПКА !!!!!!!ЩО ЛЪЖЕТЕ БЕ “??????????
39
5
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
До Бобчо

И къде ще се калкулира разликата? Това да не е вашето крадливо правителство на Орешарски?
38
13
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Повишаването касае МПС с тегло над 3,5 т например София - Бургас тол такса 100 лв няма да да има и 1% увеличение на транспортната услуга всичко останало е спекула
37
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Такъв уникален народ като Българския няма в цял свят. Нашенците разбират от всичко и знаят всичко. Всеки един е готов най малкото за министър или Президент. Просто сме уникални и затова сме най бедните в ЕС и НАТО например. Еваларка брато.
36
3
 
2
 
! Отговори
Кьорсуфра преди 3 седмици
Tvardo sam ,protiv TOL" sistemat.Dnes sa kamionte utre sa kolite,na6ti upravnizi niamaha naiajdane...dokoga?Dokoga BG narod 6te spi?
35
5
 
2
 
! Отговори
д- швейка преди 3 седмици
Май ще стане като застраховките-ще плащаме на външните загдето преминават.Нямаме алтернативни пътища по същия този европейски регламент.За чий тогава има концесия като държавата прави нова агенция с хиляда човека персонал.ТРУДА НИ ПРАВИ СВОБОДНИ-явно това е мотото на парламента и къде ли са го прочели