"Бонус-малус" едва ли от 1 януари 2019-а, ще се забави!

В талона ще се вписва кой има право да управлява колата
105

5449 гледания   |  Още видео
Има вероятност въвеждането на системата "бонус-малус" да се забави с няколко месеца и тя да не влезе в сила от 1 януари 2019 г. Това съобщи при дискусиите по новия режим шефката на финансовия надзор Карина Караиванова.

"Със сигурност ще има нужда от законови промени, които да решат основния проблем, свързан с продажбата на коли, които имат лоша застрахователна история", мотивира се Караиванова, цитирана от "24 часа".

В застраховката ще бъдат вписани всички, които имат право да управляват колата. Това ще стане с промени в Кодекса за застраховането и в Закона за движение по пътищата.

Още по темата

Връзката между КАТ и Гаранционния фонд също не била готова, което ще затрудни съставянето на досиетата на всеки водач.

Според Владимир Савов, член на УС на КФН, въвеждането на системата "бонус-малус" няма да повиши общата сума, събирана от застрахователите за задължителната "Гражданска отговорност".

"При регистрирани в страната 3 143 568 автомобила, по данни на КАТ за 2016 година, компаниите събират годишно 943 млн. лв. само по тази застраховка, при средна премия от 300 лв. на кола. При въвеждането на системата, парите няма да се увеличат, а само справедливо ще се разпределят сред лошите и примерните шофьори", пресметна той.

Савов цитира данни на МВР за 2017 г. според които обект на санкциониране са били собствениците на 1 134 718 автомобила, тоест 64% от колите не са били обект на санкции.

След първата година на въвеждане на системата "бонус-малус" се очаква 87,7% от собствениците на колите или 2 млн. да плащат с 10% по-евтина полица, 7,6% или 238 742 души, да плащат застраховка с оскъпяване от 10 до 30%, и само 0,4% от собствениците, т.е. 11 028 души, да плащат с 400% по-скъпо.
 


105
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
101
0
 
1
 
! Отговори
Иво преди 4 месеца
И ще видите как след 3 години всички шофьори ще са в МАЛУСА..... и после 12 години нямало да може да се поправи..... Това е Лудост... И по приказките го няма.
100
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Бонус фа.лус ли аз не знаех че вече държавата брой за бонус и това че редовно ни го начу.ква с тъпотията си.
99
0
 
4
 
! Отговори
ГО на боклука преди 4 месеца
Частната собственост е България е неприкосновена. Няма как да ме карат да им казвам кой има право да ми кара колата, защото тя е МОЯ. Няма как да ме принуждават да правя споделена застраховка, защото в България отговорността е ЛИЧНА, а не споделена. ГО ДА ОТПАДА, а МВР да спре да се крие зад храстите и да започне да си върши работата по безопасността на движението. Вън всякакви застрахователни босове от България. ЗА ЧИСТА И СВЯТА РЕПУБЛИКА!
98
0
 
3
 
! Отговори
Рекет преди 4 месеца
ГО-държавна. Иначе е рекет към ВИС и СИК.
97
0
 
4
 
! Отговори
ГО-МП преди 4 месеца
ГО да не е по-скъпа от 1/4 минимална пенсия годишно. Не може да лишават всички пенсионери от правото да имат кола. Те трябва да платят и винетка, данък, преглед, синя зона, да купят гуми и т.н. Да не говорим за храна отопление.... От там да си определят размера на обезщетенията. Който го е страх, да си прави Каско и т.н, а не да кара цяла България да му плаща. МВР е органа, който трябва да се грижи за пътната безопасност и джигитите, а не частни фирми да се правят на превъзпитатели.
96
0
 
3
 
! Отговори
Mira46 преди 4 месеца
Има нещо много сбъркано и с досегашната Гражданска отговорност. Обвързването на тази застраховка към автомобила е нелогично, тъй като сам по себе си автомобилът не е гражданин и не причинява ПТП. Тази застраховка трябва да бъде отнесена към водачите, но да не бъде задължителна, тъй като голям брой притежатели на шофьорска книжка с години не сядат на волана. Така , ако те не си заплатят застраховката, няма да имат право да шофират и малко вероятно е на пътя да излизат неопитни водачи.
95
0
 
5
 
! Отговори
БГ франсе преди 4 месеца
Както винаги , в БГ каквото и да се вземе от европата ,колкото и добро да е все ще го побългарим.Тук във френско ина този бонус малус но той е ЗАСТРАХОВАТЕЛЕН ИНДЕКС, няма нищо общо със полицията или с начина ви на шофиране,стига да не правите произшествия ,за който застрахователя трябва да плаща.Дали ще превишите скороста,дали ще минете на червено или сте без колан,за това ви глобява полицията и ви взема наказателни точки.Но при инцидент в който сте виновен и застрахователя плаща,бонуса е друг
94
1
 
1
 
! Отговори
Иван преди 4 месеца
Край с дринк&драйв!
93
0
 
2
 
! Отговори
Проблема който вечно преди 4 месеца
Решението е да няма застраховка ГО а държавен фонд който да се попълва при нужда от бюджета. Тогава ще се окаже, че обезщетенията струват около 100 млн. а не 1 млрд. и хората ще са спокойни а престъпността намаляла защото престъпниците от застрахователните среди няма да имат средства да корумпират с апартаменти милите ни министри.
92
0
 
4
 
! Отговори
Горанов и кръстника преди 4 месеца
Алооо ГЕРБЕРИ явно само вие не знаете какво е Бонус Малус. Цялата държава знае. Провали се на общественото обсъждане, какво натискате още. Няма да крадете повече от нас, разберете го.
91
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Ново 20! Трябва да се записват всички шофьори на колата в гражданската ...
Та чудя се, на Бойко Методиев Борисов дали ще му се натрупат малус точки, ако го запиша в гражданската и ако ме глобяват ...
90
0
 
6
 
! Отговори
от люлин преди 4 месеца
Разберете, не плащайте, като мен!Тези *** трябва да разберат, че ние сме повече от тях!Протести трябва да има!Тези от КНФ със заплати по 15 000 на месец, вие правете вятър на супата!
89
0
 
2
 
! Отговори
Бай Хой! преди 4 месеца
Целия ЗОР е заради контрола.
Автомобила лесно се проверява по номера.
Ако застраховката е лична, куката трябва да СПРЕ автомобила за проверка!
Така контрола пада щото куката требе да поработи, да чете, да провери автомобила...
И още: всички шофьори на държавна работа трябва да имат застраховки!
Колите са по-малко от шофьорите и така се набутва държавата... требе да плаща!
88
0
 
4
 
! Отговори
НЯКАЙ преди 4 месеца
Поредната фалшива официална новина. Разбрахте ли, че 13% от шофьорите са нарушители и 36% от колите са били санкционирани. Само в България 13 е равно на 36. Това значи, че всеки нередовен шофьор е карал по три различни коли, които са би санкционирани. Епа нема такава Държава. Искам да съм застраховател, може и катаджия след като заработи новата система. Да видим тогава колко хора ще искат да бъдат глобени и колко ще предпочетат да се платят на место ведната. Е те така се създава корупция.
87
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
бонус - фалус - новото прецакване.
86
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
До 67.А бе т ъпан Това са прибрани пари! А как си ги разпределят.Не ни интересува Въпроса е реално да плащаме! Но Не!
85
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
тая комисия явно е на щат към застрахователите.и ако няма масов протест ще ни го забият яко.
84
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Изобщо да не се приема тази глупост. Всички ще получат по един малус и ще плащат рекет на застрахователите. Уж спряха рекета, спряха лепенките. Постоянно измислят нови начини да се гаврят с гражданите. Гражданите постоянно трябва да бдят, разни луди и лобисти из парламента и властта да не им навредят. Няма ден без такива опити. Всеки ден по една луда идея. Луд умора няма. Трябва някой да ги варди да не правят бели. Или разни хитреци да пробутват лобистки закони.
83
0
 
9
 
! Отговори
БОНУС - ФАЛОС преди 4 месеца
Така нарекоха хората новата система на ГО
82
1
 
8
 
! Отговори
ГО преди 4 месеца
ГО е една голяма кражба. КАТ налагат глоби,пишат актове, подвеждат под отговорност и т.н. Те са държавен орган и са с функции за контрол по безопасността на пътя. Ако има проблем, то значи че МВР не си върши работата и не осигурява нормално функциониране на пътното движение. Само че те се крият по храстите за да взимат по 20 лв. на ръка. Защо хората трябва да плащаме за несвършена работа? Как така ще ме глобяват три пъти за едно и също нещо- веднъж с акт, втори път с точки и трети път с ГО?