Българските превозвачи твърди: Ще напуснем ЕС!?

Според тях след "Мобилност 1" няма да оцелеят
159
Българските превозвачи твърди: Ще напуснем ЕС!?
pixabay

На 10 януари ще се вземе съдбовно решение за българските превозвачи - дали ще напуснем завинаги ЕС, или ще работим там. Това каза председателят на АЕБТРИ Георги Петърнейчев във връзка с готвения протест от страна на българските превозвачи на 10 януари в Брюксел.

Още по темата

Относно разпределението на многократните разрешителни (СЕМТ-ове) за международни превози в Европа, той обясни, че по този въпрос се е постигнало съгласие с Министерството на транспорта. 

"Нашият най-голям проблем към момента, за който даже и днес правим голяма пресконференция с всички евродепутати, лидери на партии и представени в парламента, депутати от комисията по транспорта, министъра на транспорта, министър-председателя и вицепремиерите. Те са поканени, кой ще се отзове е друг въпрос. Това може да го коментираме след срещата. Най-големият проблем за нас е, че на 10 януари ще се вземе съдбовното решение за българските превозвачи. Дали ще напуснем завинаги Европейския съюз, или ще останем там да работим", посочи Петърнейчев.

Според него клаузите, заложени в пакет "Мобилност 1", приет от министрите на Европейския съюз, напълно показват, че България и всички крайни държави по периферията няма да оцелеят, предава "Фокус".

"Литва, Латвия, Естония, Румъния, Унгария се присъединяват към нас и на 10 януари от 09:00 часа започва протестът пред Европейския парламент. От тук ще пътуваме най-вероятно около 500 човека, 2 чартъра сме наели, имаме и наши, които ще отидат предварително. Към нас ще се присъединят и хора от държавите, които ви изброих - Румъния, Унгария, Литва, Латвия, Полша", коментира още той.

По думите му ако не бъдат чути в Брюксел, протестиращите ще се пренесат в България, защото нямали друг избор.

"Получихме разрешение за 10 януари за 600 човека, ще извадим 10 автомобила на площад "Люксембург", който се намира пред Европейския парламент. Там ще има и един автомобил, който ще се използва за сцена, за озвучаване и говорене. Ще връчим и декларация на председателя на Европейската комисия с нашите искания, подкрепени от всички държави, които ги изредихме - Литва, Латвия, Естония, Румъния, Унгария, Полша".


159
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
136
1
 
1
 
! Отговори
darko преди 1 месец
ееееииии, доживяхме и наш шофьор-ганьо бял човек вече няма да спи по три месеца в кабината а само 25 дена в месеца и това било фалит за робовладелците пардон бизнесмените .искам да им напомна на господа бизнесмените че америка става велика след премахването на робството до тогава е била суровинен придатък на Европа и главно англия като е изнасяла главно памук от робските плантации а ние изнасяме евтин робски труд.нека си спомним интернационала ,,парии презрени ,роби на труда....,,
135
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Европааааааа.Не ни излагайте с тези протести.После където и да отидем ви берем срамът.Печалбата е изчислена от по-грамотни от мен и предполагам вас.Никой няма да фалира просто ще печели по-малко.
134
0
 
2
 
! Отговори
Пешо преди 1 месец
Вие правете каквото щете ние оставаме.
133
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Не мога да разбера.Решили сте да напускате Европа,за какво тогава ще протестирате?Дори не можете да се прикриете това не е протест а жалба.Никой не ви спира да напуснете.
132
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
За Русия няма нужда от тирове. Само кораби. Купуват от ЕС и на Варна товарят за Новоросийск и хайде по жп пътя на коприната през Русия за 2 дни са в Китай, Индия, Корея и Япония. Чиста работа и без граници и винетки и ЕС на Макарон. Пазар от 4 милиарда души.
131
15
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Смело напускайте ЕС и се хващайте да работите за руското Министерство на отбраната, предлагат много изгодни курсове с "груз 200" по линията Сирия-Масква.
130
9
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Най-добре ще е превозвачите да палнат камионите и да отиват в Сибир. Там ще карат дървен материал за Китай и обратно китайско карго за Русия. Ще спят където искат и колкото искат по пътя в кабината, пред камиона зад камиона където им харесва.
129
8
 
19
 
! Отговори
Стар тираджия преди 1 месец
Недейте така бе , момчета младички. Имате право да стачкувате, но не заплашвайте, че ще излизате от ЕС.От Европа по-хубаво няма.Два пъти съм ходил 1985г. в Афганистан.Цял живот ще го помня.Кървища, трупове на русначета от мини на ,,пътя".Живея май трети живот...Мислете с главите си, а не с долните си части.....Някой ви лъже....
128
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Е нали ГЕРБавите обяеиха победа над Макрон по време на прецедателството? Какво стана? Пак ли грешка или отново "бъг" в ситемата?
127
5
 
33
 
! Отговори
Dido преди 1 месец
Когато влязохме в ЕС. нашите превозвачи взеха бизнеса на много западни такива като подбиха цената заради по ниските заплати на служителите и заобикалянето на закона! Не може собственик на транспортна фирма в БГ да парадита с Бугати Широн и в същото време представители на същия бизнес да реват как искат да ги убият. Намаляте печалбите, вдигате заплатите, спазвате законите, т.с. влизате в директна, чиста конкуренция и който го може - работи, който не - отпада!!!
126
17
 
17
 
! Отговори
До 140 Читател преди 1 месец
Има протестиращи и от Естония, и от Литва, и от Латвия, и от Полша, и от Малта, и от Португалия, и от много други периферни държави. Ако само за миг преодолеете омразата си към българския бизнес, която е напълно нобяснима за мен, и видите голямата картина, ще видите, че тези промени имат само една цел, бизнесът на централните държави да е в по-добро положение от бизнеса на периферните. Такива са и блоковете "за" и "против" в Европейския парламент.
125
8
 
35
 
! Отговори
От бранша преди 1 месец
Тук не говорим за фалит. Тук говорим за по-ниска печалба. Няма да се печели по 2000евро на седмица от камион а по 1500.......Аз съм малък превозвач и съм за. Големите фирми са против. Сега ще се отвори пазар за малките превозвачи.
124
5
 
20
 
! Отговори
читател преди 1 месец
От къде е това число 10% от БВП? И 450000 живеели от техни заплати.Останалите не работим. Смешници.
И защо българските шофьори плачат най-много? Защото искат да работят на черно.
А от Естония, или Литва няма протестиращи? И от други страни?
Защо загубиха целия Изток - защото Ердоган го прибара. Къде бяха тогава?
Ако не искат в ЕС, да ходят при Ердоган, той ще им покаже как се работи.
123
21
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Що за безумно племе сме! Един от малкото сектори, в които бъларският бизнес е реално конкурентен на европейския е транспортът. И когато западновропйските фирми видяха, че трудно издържат на конкурнцията натиснаха Макроновците със силни лобита и излезе пакета "Мобилност". Вместо ние да направим същото и да защитим свободната конкуренция, тук някакви дървени философи се обясняват колко лоши били българските превозвачи, как единствената цел на Макрон била да защити българския работник и пр. глупост
122
14
 
17
 
! Отговори
преди 1 месец
Изчезвайте, идете в Евразийския съюз. *** ще ви плаща по 30 000 рубли/месец колкото да си купите пет хляба и три бутилки водка.
121
7
 
28
 
! Отговори
Друг от Германия преди 1 месец
Бойкот на Лидл и Кауфланд ! Така и така стоките за Източна Европа са отделно пройзводство с качесто различно от това на същите марки продавани в Западна Европа.
Това установявамв всеки път когато пазаруваме в България, напр. Ариел прах за пране, паста за зъби, шоколади и много други продукти.
120
17
 
15
 
! Отговори
Я, па Я преди 1 месец
Имам познат тираджия. Вечно мрънка и недоволства, един ден му викам да се премести в немска или френска фирма. А, той ме гледа опулен и ми вика, че съм луд, германците взимали по малко, а за франция въобще не ще да чува. Така, че не е зле там, 2000 евра не ги харесват. Това е единствения БГ бизнес с европейски размах. Но "началниците" не харесват конкуренция от изток, печеленето на пари го имат за свое рождено право и ще се опитат да смачкат всеки конкурент с всички средства.
119
17
 
9
 
! Отговори
до 132 от Германия преди 1 месец
да не би да стане по-добре в България, ако се диктаторския Брюксел, не търпящ конкуренти от Изтока, унищожи един традиционен силен отрасъл на брутния продукт на България (около 10 процента от БВП, колкото приходите от туризма ). Наш НАЦИОНАЛЕН ИНТЕРЕС е да подкрепим превозвачите срещу драстичните мерки наложени най-вече от Германия
(задължително преспиване в хотели, а не по паркинги и др.).
118
7
 
15
 
! Отговори
До привет из Грмании преди 1 месец
Това на теб кое ти се струва справедливо е без значение в случая. Има си договори за ЕС, в които се казва, че придвижването на стоки, услуги, хора и пари е свободно. Защо немска фирма ДА НЕ МОЖЕ да наеме български шофьор ако й е изгодно? И докато нихилисти като теб мислят по-скоро какво да правят нмските и френските шефове, които плащали 5000 евро заплата, а не мислят, че 15% от БВП на Бълария ще изчзне и 120 000 души ще останат без работа, няма какво да искаме да се промени в България
117
9
 
9
 
! Отговори
Я, па Я преди 1 месец
Няма лошо. Франция и Германия имат бизнес у нас. Била е френска, Кауфланд и Лидъл немски. Те ни удрят там ние тях тука. И за капак се саботира ЕС чрез гласуванията. Гласува се Брекзит, БГ е против. После пак ще си говорим.