Българските превозвачи твърди: Ще напуснем ЕС!?

Според тях след "Мобилност 1" няма да оцелеят
4 яну 2019 20:05,
159
Българските превозвачи твърди: Ще напуснем ЕС!?
pixabay

На 10 януари ще се вземе съдбовно решение за българските превозвачи - дали ще напуснем завинаги ЕС, или ще работим там. Това каза председателят на АЕБТРИ Георги Петърнейчев във връзка с готвения протест от страна на българските превозвачи на 10 януари в Брюксел.

Още по темата

Относно разпределението на многократните разрешителни (СЕМТ-ове) за международни превози в Европа, той обясни, че по този въпрос се е постигнало съгласие с Министерството на транспорта. 

"Нашият най-голям проблем към момента, за който даже и днес правим голяма пресконференция с всички евродепутати, лидери на партии и представени в парламента, депутати от комисията по транспорта, министъра на транспорта, министър-председателя и вицепремиерите. Те са поканени, кой ще се отзове е друг въпрос. Това може да го коментираме след срещата. Най-големият проблем за нас е, че на 10 януари ще се вземе съдбовното решение за българските превозвачи. Дали ще напуснем завинаги Европейския съюз, или ще останем там да работим", посочи Петърнейчев.

Според него клаузите, заложени в пакет "Мобилност 1", приет от министрите на Европейския съюз, напълно показват, че България и всички крайни държави по периферията няма да оцелеят, предава "Фокус".

"Литва, Латвия, Естония, Румъния, Унгария се присъединяват към нас и на 10 януари от 09:00 часа започва протестът пред Европейския парламент. От тук ще пътуваме най-вероятно около 500 човека, 2 чартъра сме наели, имаме и наши, които ще отидат предварително. Към нас ще се присъединят и хора от държавите, които ви изброих - Румъния, Унгария, Литва, Латвия, Полша", коментира още той.

По думите му ако не бъдат чути в Брюксел, протестиращите ще се пренесат в България, защото нямали друг избор.

"Получихме разрешение за 10 януари за 600 човека, ще извадим 10 автомобила на площад "Люксембург", който се намира пред Европейския парламент. Там ще има и един автомобил, който ще се използва за сцена, за озвучаване и говорене. Ще връчим и декларация на председателя на Европейската комисия с нашите искания, подкрепени от всички държави, които ги изредихме - Литва, Латвия, Естония, Румъния, Унгария, Полша".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


159
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
130
0
 
1
 
! Отговори
истина преди 2 години
Българските транспортни фирми пак се жалват в европейския съд за плана МОБИЛНОСТ 1. Българските ШОФЬОРИ предлагат на европейската комисия камионите да се прибират на всяка четвърта седмица ,,Която фирма не спазва глобата да започва от 50 000 евро и да е без таван ...АМИН АМИН АМИН
129
1
 
2
 
! Отговори
darko преди 5 години
ееееииии, доживяхме и наш шофьор-*** бял човек вече няма да спи по три месеца в кабината а само 25 дена в месеца и това било фалит за робовладелците пардон бизнесмените .искам да им напомна на господа бизнесмените че америка става велика след премахването на робството до тогава е била суровинен придатък на Европа и главно англия като е изнасяла главно памук от робските плантации а ние изнасяме евтин робски труд.нека си спомним интернационала ,,парии презрени ,роби на труда....,,
128
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Европааааааа.Не ни излагайте с тези протести.После където и да отидем ви берем срамът.Печалбата е изчислена от по-грамотни от мен и предполагам вас.Никой няма да фалира просто ще печели по-малко.
127
1
 
2
 
! Отговори
Пешо преди 5 години
Вие правете каквото щете ние оставаме.
126
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не мога да разбера.Решили сте да напускате Европа,за какво тогава ще протестирате?Дори не можете да се прикриете това не е протест а жалба.Никой не ви спира да напуснете.
125
16
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Смело напускайте ЕС и се хващайте да работите за руското Министерство на отбраната, предлагат много изгодни курсове с "груз 200" по линията Сирия-Масква.
124
8
 
20
 
! Отговори
Стар тираджия преди 5 години
Недейте така бе , момчета младички. Имате право да стачкувате, но не заплашвайте, че ще излизате от ЕС.От Европа по-хубаво няма.Два пъти съм ходил 1985г. в Афганистан.Цял живот ще го помня.Кървища, трупове на русначета от мини на ,,пътя".Живея май трети живот...Мислете с главите си, а не с долните си части.....Някой ви лъже....
123
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Е нали ГЕРБавите обяеиха победа над Макрон по време на прецедателството? Какво стана? Пак ли грешка или отново "бъг" в ситемата?
122
5
 
34
 
! Отговори
Dido преди 5 години
Когато влязохме в ЕС. нашите превозвачи взеха бизнеса на много западни такива като подбиха цената заради по ниските заплати на служителите и заобикалянето на закона! Не може собственик на транспортна фирма в БГ да парадита с Бугати Широн и в същото време представители на същия бизнес да реват как искат да ги убият. Намаляте печалбите, вдигате заплатите, спазвате законите, т.с. влизате в директна, чиста конкуренция и който го може - работи, който не - отпада!!!
121
18
 
17
 
! Отговори
До 140 Читател преди 5 години
Има протестиращи и от Естония, и от Литва, и от Латвия, и от Полша, и от Малта, и от Португалия, и от много други периферни държави. Ако само за миг преодолеете омразата си към българския бизнес, която е напълно нобяснима за мен, и видите голямата картина, ще видите, че тези промени имат само една цел, бизнесът на централните държави да е в по-добро положение от бизнеса на периферните. Такива са и блоковете "за" и "против" в Европейския парламент.
120
8
 
35
 
! Отговори
От бранша преди 5 години
Тук не говорим за фалит. Тук говорим за по-ниска печалба. Няма да се печели по 2000евро на седмица от камион а по 1500.......Аз съм малък превозвач и съм за. Големите фирми са против. Сега ще се отвори пазар за малките превозвачи.
119
5
 
21
 
! Отговори
читател преди 5 години
От къде е това число 10% от БВП? И 450000 живеели от техни заплати.Останалите не работим. Смешници.И защо българските шофьори плачат най-много? Защото искат да работят на черно.А от Естония, или Литва няма протестиращи? И от други страни?Защо загубиха целия Изток - защото Ердоган го прибара. Къде бяха тогава?Ако не искат в ЕС, да ходят при Ердоган, той ще им покаже как се работи.
118
22
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Що за безумно племе сме! Един от малкото сектори, в които бъларският бизнес е реално конкурентен на европейския е транспортът. И когато западновропйските фирми видяха, че трудно издържат на конкурнцията натиснаха Макроновците със силни лобита и излезе пакета "Мобилност". Вместо ние да направим същото и да защитим свободната конкуренция, тук някакви дървени философи се обясняват колко лоши били българските превозвачи, как единствената цел на Макрон била да защити българския работник и пр. глупост
117
14
 
17
 
! Отговори
преди 5 години
Изчезвайте, идете в Евразийския съюз. *** ще ви плаща по 30 000 рубли/месец колкото да си купите пет хляба и три бутилки водка.
116
7
 
28
 
! Отговори
Друг от Германия преди 5 години
Бойкот на Лидл и Кауфланд ! Така и така стоките за Източна Европа са отделно пройзводство с качесто различно от това на същите марки продавани в Западна Европа. Това установявамв всеки път когато пазаруваме в България, напр. Ариел прах за пране, паста за зъби, шоколади и много други продукти.
115
18
 
15
 
! Отговори
Я, па Я преди 5 години
Имам познат тираджия. Вечно мрънка и недоволства, един ден му викам да се премести в немска или френска фирма. А, той ме гледа опулен и ми вика, че съм луд, германците взимали по малко, а за франция въобще не ще да чува. Така, че не е зле там, 2000 евра не ги харесват. Това е единствения БГ бизнес с европейски размах. Но "началниците" не харесват конкуренция от изток, печеленето на пари го имат за свое рождено право и ще се опитат да смачкат всеки конкурент с всички средства.
114
17
 
9
 
! Отговори
до 132 от Германия преди 5 години
да не би да стане по-добре в България, ако се диктаторския Брюксел, не търпящ конкуренти от Изтока, унищожи един традиционен силен отрасъл на брутния продукт на България (около 10 процента от БВП, колкото приходите от туризма ). Наш НАЦИОНАЛЕН ИНТЕРЕС е да подкрепим превозвачите срещу драстичните мерки наложени най-вече от Германия(задължително преспиване в хотели, а не по паркинги и др.).
113
7
 
15
 
! Отговори
До привет из Грмании преди 5 години
Това на теб кое ти се струва справедливо е без значение в случая. Има си договори за ЕС, в които се казва, че придвижването на стоки, услуги, хора и пари е свободно. Защо немска фирма ДА НЕ МОЖЕ да наеме български шофьор ако й е изгодно? И докато нихилисти като теб мислят по-скоро какво да правят нмските и френските шефове, които плащали 5000 евро заплата, а не мислят, че 15% от БВП на Бълария ще изчзне и 120 000 души ще останат без работа, няма какво да искаме да се промени в България
112
9
 
9
 
! Отговори
Я, па Я преди 5 години
Няма лошо. Франция и Германия имат бизнес у нас. Била е френска, Кауфланд и Лидъл немски. Те ни удрят там ние тях тука. И за капак се саботира ЕС чрез гласуванията. Гласува се Брекзит, БГ е против. После пак ще си говорим.
111
8
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Робовладелци, а не работодатели. И всичките алчници от бившите соцстрани.Колко милиона ще похарчат за "протестите" си? Бившите комунисти - най-върли капиталисти!