Българските превозвачи твърди: Ще напуснем ЕС!?

Според тях след "Мобилност 1" няма да оцелеят
4 яну 2019 20:05,
159
Българските превозвачи твърди: Ще напуснем ЕС!?
pixabay

На 10 януари ще се вземе съдбовно решение за българските превозвачи - дали ще напуснем завинаги ЕС, или ще работим там. Това каза председателят на АЕБТРИ Георги Петърнейчев във връзка с готвения протест от страна на българските превозвачи на 10 януари в Брюксел.

Още по темата

Относно разпределението на многократните разрешителни (СЕМТ-ове) за международни превози в Европа, той обясни, че по този въпрос се е постигнало съгласие с Министерството на транспорта. 

"Нашият най-голям проблем към момента, за който даже и днес правим голяма пресконференция с всички евродепутати, лидери на партии и представени в парламента, депутати от комисията по транспорта, министъра на транспорта, министър-председателя и вицепремиерите. Те са поканени, кой ще се отзове е друг въпрос. Това може да го коментираме след срещата. Най-големият проблем за нас е, че на 10 януари ще се вземе съдбовното решение за българските превозвачи. Дали ще напуснем завинаги Европейския съюз, или ще останем там да работим", посочи Петърнейчев.

Според него клаузите, заложени в пакет "Мобилност 1", приет от министрите на Европейския съюз, напълно показват, че България и всички крайни държави по периферията няма да оцелеят, предава "Фокус".

"Литва, Латвия, Естония, Румъния, Унгария се присъединяват към нас и на 10 януари от 09:00 часа започва протестът пред Европейския парламент. От тук ще пътуваме най-вероятно около 500 човека, 2 чартъра сме наели, имаме и наши, които ще отидат предварително. Към нас ще се присъединят и хора от държавите, които ви изброих - Румъния, Унгария, Литва, Латвия, Полша", коментира още той.

По думите му ако не бъдат чути в Брюксел, протестиращите ще се пренесат в България, защото нямали друг избор.

"Получихме разрешение за 10 януари за 600 човека, ще извадим 10 автомобила на площад "Люксембург", който се намира пред Европейския парламент. Там ще има и един автомобил, който ще се използва за сцена, за озвучаване и говорене. Ще връчим и декларация на председателя на Европейската комисия с нашите искания, подкрепени от всички държави, които ги изредихме - Литва, Латвия, Естония, Румъния, Унгария, Полша".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


159
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
110
11
 
10
 
! Отговори
Път на коприната преди 5 години
до "На 180 градуса":На там отиват нещата, бъдещето е на новия Път на Кпорината, който се строи ускорително и ще свързва 65 държави. Стара Европа си изпя песента и залязва.
109
11
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И как пък ще го задължат френския търговец? Френският търговец има право свободно да избира коя фирма да наеме, българският шофьор НЯМА право да си търси свободно товар. Това е разликата. А относно германския шофьор, да, връща се празен от България. Днес той ще се върне от България, но утре ще се върне от Дания. Българският шофьор е в периферията и винаги ще бие повече км от германския. Това е проблемът - фирмите от периферията са поставени в неконкурентни условия за сметка на тези в центъра.
108
6
 
5
 
! Отговори
Браво! преди 5 години
На 10 януари ще се вземе съдбовно решение за българските превозвачи - дали ще напуснем завинаги ЕС, или ще работим там. Това каза председателят на АЕБТРИ Георги Петърнейчев във връзка с готвения протест от страна на българските превозвачи на 10 януари в Брюксел.
107
2
 
21
 
! Отговори
На 180 градуса преди 5 години
Да се пререгистрират в Турция и да возят до Иран, Русия, а ако искат-чак до Китай. Там няма "Мобилност1". Ще си паднат на...г.ъза!
106
7
 
7
 
! Отговори
До привет из Германи преди 5 години
Ограничава се фундаменталната свобода на придвижване в рамките на ЕС. Един български шофьор, след курс до Франция например, е принуден да се върне в България с празен камион вместо да си почине във Франция и да вземе пълен курс от Франция до България. И няма право на избор, иска или не, брюкселските бюрократи не ги интересува. Очевидно е, че белгийска фирма например е привилигирована - 2500 км празен курс от Париж до София имат много повече разход отколкото 300 от Брюксел до Париж.
105
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До привет из ГерманииПрочети статията и ще разбереш. Има и много информация по темата в интернет, въпросът се обсъжда от месеци.
104
12
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
15% от БВП на Бълария идва от точно тези транспортни фирми. И ако коментиращите са толкова злобни и мразят всеки български бизнес и обясняват колко лоши били транспортните фирми и да си ходели, да се замислят малко, че ако 15% от БВП просто се изтрие те самите ще обеднеят значително. Недопустимо е точно хора като Макрон, които държат толкова пламенни речи за европейските ценности да ги нарушават. Лицемерието е безмерно и трябва да се противопоставим с всички средства
103
7
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Блокиране и вето на всяко решение в ЕС от страна на България трябва докато лицемерът Макрон и протежетата му не се откаже от популистиката си, дискриинационна, протекционистка политика. Това е нарушаване на най-фундаменталната европейска ценност - свободното придвижване. И вместо да ги подкрепим, българомразците и нихилисти в комнтарите пак плюят срещу всичко, а повечето дори не са си направили труда да се информират за какво става въпрос и колко очвидно дискриминационни са промените.
102
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До привет из ГерманииНе става ясно на теб.
101
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
EС както винаги си гледат интереса, за тях сме васали, хора втора категория на които могат да налагат всичко.
100
4
 
5
 
! Отговори
Тинев преди 5 години
Най-после! А да е хаирлия, че и България да ги последва!
99
5
 
13
 
! Отговори
AZ преди 5 години
Белгийците да им конфискуват камионите и да ги натирят пеш да си ходят.
98
8
 
22
 
! Отговори
НЯКОЙ преди 5 години
" ЩЕ НАПУСНЕМ ЕС " то за това го приеха този закон. Нали нашите политици бяха обещали, че всико ще е наред. Ясно е, че ЕС няма дя приеме далаверите на българските бизнесмени. В ЕС българските номера не минават. И като апуснете ЕС къде ще карате, в Южна Америса или на Северния полюс?
97
4
 
34
 
! Отговори
размисъл преди 5 години
1. БГ превозвачите ще търпят огромни загуби, защото : не са свикнали да плащат на работниците, хитруват и мамят; ще бъдат изместени от превоза в Западна Европа; ще фалират голям част от тях. 2. Това ще засили безработицата в БГ; ще увеличи цените и много хора ще се маргинализират. 3. Това е неизбежен процес за който сме закъсняли , поради мафиотско-ченгеджийското управление в БГ. Не може със заплати от 560 лв , да достигнеш Западна Европа--дори и бежанците не искат в БГ. Макрон е прав.
96
4
 
30
 
! Отговори
Тираджия преди 5 години
Тези нашите некоректни превозвачи щели да стачкуват. Ще ви кажа господа, че най вероятно няма да ви чуе никои, както вие не чувате шофьорите си. Ако не ви изнася напускайте ЕС!
95
3
 
40
 
! Отговори
Панталеев преди 5 години
Разбрахме кое е добре и кое зле за превозвачите,а някои попита ли кое е добре и зле за бачкаторите?
94
6
 
0
 
! Отговори
от ЕС преди 5 години
До Топгънър!!!правопис...
93
9
 
22
 
! Отговори
DNS преди 5 години
абе всъщност тази държава т.н "***" не заслужава да бъде член на ЕС..
92
9
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Фалират ако останат в ЕС и ще закрият фирмите. ЕС веднага ще ги заместят с французи и бежанци на 2-3 пъти по-високи заплати в техните камиони.
91
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 100Както преди ЕС