Народът vs "Топлофикация": Жалби и дела срещу надписани сметки

214 дела срещу дружеството са спечелени от абонати
Обновена: 12 яну 2019 07:31 | 12 яну 2019 07:30, Александър Попов
35
Народът vs "Топлофикация": Жалби и дела срещу надписани сметки
Снимка: Булфото, архив

Близо 10 жалби на ден за надписани сметки за парно и вода са получили през изминалата година във Федерацията на потребителите. От началото на тази година до 11 януари от "Топлофикация" във федерацията са се жалвали още 23-ма души, съобщи пред "Монитор" експертът в организацията Константин Павлов.

"От тези 623-ма души 480 са със заведени дела или ние завеждаме дела срещу "Топлофикация". Има доста начисления за максимален обем. От топлофикационното дружество твърдят, че не е бил осигурен достъп до жилището на конкретния абонат, а в същото време хората са чакали по цял ден на посочените дати.

Още по темата
Така се начислява максимален обем, без някой да е отчел. 54 от случаите ни са точно такива", коментира Павлов.

Такъв е случаят с клиент, на когото обикновено е начислявано доплащане в размер на 50 лева. При последната изравнителна сметка за миналия отоплителен сезон обаче се оказало, че абонатът дължи още 1219 лева.

"Сами виждате, че това е нелогично. Затова завеждаме контраискове срещу съдия-изпълнители и тогава дължимите суми отпадат. Имаме около 70 папки с по 200 дела досега. Само за миналата година са заведени 214 дела, благодарение на които са отпаднали дължимите суми на клиенти. Но бих казал, че вече хората са много по-информирани в това отношение. Наясно са, че когато ги осъдят, трябва да изчакат съдия-изпълнителят да приключи изпълнителното производство. А само преди пет години потребителите се плашеха, ако им се обадят по телефона и някой им заяви, че ще ги съди", каза Павлов. Според него това се дължи на преекспонирането на различни случаи в публичното пространство и затова хората едва ли не са смятали, че ще им вземат жилището.

"Мога да ви уверя, че за 17 години от дейността ни нямаме нито един такъв случай. Няма как за задължения към "Топлофикация" да ти конфискуват имота. А "силата" на дружеството е точно в това - да плаши. Имали сме единствено случаи за взет апартамент при задължение към банки, и то при положение че това е второ жилище на човека", коментира още експертът. Той напомни и че има списък на Министерския съвет, в който ясно са описани несеквестируемите вещи – т.е. тези, които не могат да бъдат взети и при принудително изпълнение.

"А имайте предвид, че обикновено хората със задължения не притежават нищо, което може да бъде отнето. Затова потребителите чакат да мине давността и дори понякога не търсят съдействие", допълни Павлов.

Традиционно и при нас преобладават най-вече оплакванията от надписани сметки за парно и вода. Напоследък обаче много често потребители ни питат как да върнат закупени подаръци, обясни пред изданието и председателят на "Активни потребители" Богомил Николов. Според него хората все още бъркат правото да върнеш стока при онлайн пазаруване с това от магазина.

"Много често се спори при връщането на продукта в 14-дневен срок, ако е поръчан от онлайн магазин. Правото за това е безусловно, но понякога търговци поставят ограничителни условия. Това е често срещан казус при нас", обясни Николов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


35
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Щото го е яд, затова. Просто обича възвратно-поступателни движения.
10
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
от 5 до 10 Ти наистина си мислиш, че те лъжа ли че водомера ми за топла вода върти наобратно по малко? За кво да те лъжа?
9
5
 
16
 
! Отговори
честен ром преди 5 години
Аз пък зареждам колата на Лукойл само на определена колонка ,,която върти на обратно .Пълня резервоара до горе, отивам да плащам и ми връщат 100лв. ,с подарък бутилка вино !
8
11
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не ни интересуват драмите на разглезените софиянци! Направете си един софийски сайт и си пускайте там глупостите. И като сте толкова недоволни от Топлофикация спрете я ! Минавате на дърва и въглища или на ток и ще бъдете доволни и щастливи...Или пък не? Май обичате да се топлите и някой друг да плаща сметката.
7
16
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Истината е че *** не обича да плаща и само гледа кво може да гепи - я ток, я вода, я парно. Затова сме така.
6
1
 
10
 
! Отговори
до абсурд преди 5 години
Ако живееш в Бургас може и с осака да се топлиш!!До сега -7С , не е имало !!
5
6
 
10
 
! Отговори
? преди 5 години
Топлофикация и жалби на народа - София Останалото не е България
4
7
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Преди 2 години ми монтираха водомер за топла вода с дистанционно отчитане. 5години гаранция...но интересното е че още веднага щом го монтираха въртеше по малко на обратно. Примерно ако вляза да се къпя и изразходвам 50 литра, след това ми връща 10-15 литра назад. Сега обаче трябва даже този месец нарочно да пускам топлата вода без причина за да не се усъмнят смoтаняците, че съм с 150 литра назад от написаните у техните протоколи.)))
3
17
 
10
 
! Отговори
Гугутка Заспалова преди 5 години
До селта.кАко скове за две седмици на минус 20 градуса, ще започнеш да палиш паркета в средата на стаята с тези климатици.
2
3
 
18
 
! Отговори
Чудя се...... преди 5 години
Много отдавна се чудя как не е възможно да бъде измислен уред подобен на водомер,който монтиран преди радиатора да отчита реалното потребление,защото сегашните топломери са ала-бала!?
1
9
 
22
 
! Отговори
селтак преди 5 години
Oт 15 год. съм разведен с топлофикация ,и от тогава съм на климатици ,че ми и остават пари да си правя и по 100.литра мерло !!