Българинът "за" ограничения за новите шофьори, но не вярва в ефекта им

Анкета: Цели 35% от хората не смятат, че мерките ще имат необходимия ефект
19 фев 2019 14:50, Красимир Ангелов
60
Българинът "за" ограничения за новите шофьори, но не вярва в ефекта им
Снимка: Булфото, архив

Нов шофьор, взел книжка за категория В или В1, през първите шест месеца ще има право самостоятелно да кара кола с мощност до 50 kW (67 к.с.). А по-мощен автомобил – само с придружител, притежаващ съответното свидетелство от най-малко 5 години.

Още по темата
Придружителят трябва да не е пил и да не се е дрогирал, както и да не му е отнемана книжката през последните 5 години. Освен това новият шофьор няма право да вози пътници, освен придружителя, между 22 ч. и 6 ч. Това предвиждат проектите за нов Закон за движение по пътищата и Закон за водачите на моторни превозни средства, публикувани за обществено обсъждане.

Одобрява ли обаче българинът ограничителните мерки за младите шофьори, заложени в проектозакона? С този въпрос екипът на Dnes.bg се обърна към своите читатели в традиционната ни анкета, в която участие взеха 2001 души.

А според резултатите 35% от анкетираните подкрепят предложените ограничителни мерки, за да може новите водачи да натрупат по-голям опит на пътя. Други 13% не само одобряват мерките, но и считат, че новите шофьори трябва да карат с придружител дори повече от 6 месеца, ако карат мощни коли.

За отбелязване е, че 35% от анкетираните обаче смятат, че и от тези промени няма да има кой знае каква полза и инцидентите на пътя ще продължат.

12% от запитаните пък смятат ограниченията за прекалени и считат, че новите водачи просто трябва да бъдат по-внимателни, докато натрупат по-солиден опит.

За 5% пък ограничението тези шофьори да карат самостоятелно коли само до 67 конски сили е прекалено странно, защото малцина имат такива автомобили и това може да наложи закупуването на нов автомобил.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


60
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
4
 
9
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
маалата да нас ромеите карат коли не знае да чете е пише сами го казват нямат граждански нямат винетки полицията си затварят очите спират ги и ти пускат незнам може така да им е наредено даже до нас има един ромеин иска ми 20 лв на заем децата гладни ама кара две коли
6
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Пълен смях.Представете си, че сте млад шофьор. И какво - трябва или семейната ви кола да е до 67 к.с. (което е смешно, колко точно такива коли има?), или постоянно да имате придружител, или специално да си купите кола до 67 к.с.Много по-лесно е шест месеца просто да не карате.И всичко това на фона на хилядите роми, дето си карат без книжки, ГТП, винетки и какво ли още не, срещу които нищо не се прави :)
5
2
 
13
 
! Отговори
кола преди 5 години
някой депутатин явно е вкарал доста коли в българия до 67 коня и му застояват и хайде едно бързо законче за да има кой да ги изкупи, после ние сме бизнесмени кви бизнесмени сте като се криете зад фустата на държавата и постигате нещата само с задължения и глоби
4
3
 
5
 
! Отговори
бмс преди 5 години
Глоби и пандиз - това му е майката. Всичко останало е имитация че на някой му пука.
3
2
 
16
 
! Отговори
ss преди 5 години
от *** законотворци какво може да очакваш, тъпанарщина и пак тъпанарщина, само парите от глоби са им в чутурите, не им пука за хората важно е да има нрушения за щяло и нещяло за да може да се глобяява здраво народа а дупките по изтръмбушените улици няма кой да оправи аа всъщност има и от там се усвояват едни пари за нашите хора и след няколко месеца ремонт на ремонта пак за лапане на пари, това е от ГЕРБ просто толкова си могат не могат да боядисат даже построеното от БКП...и не съм ***!
2
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Може да има ефект от такава мярка ако автомола е с ограничена скорост до 70 км. Даже тази скорост е висока но все пак има шанс да оцелее при катастрофа.
1
2
 
37
 
! Отговори
Жоро преди 5 години
Мярката е неприложима, което я прави безсмислена. Коли до 50 kW вече са рядкост. Това, което ще се случи на практика: Младият шофьор няма да кара никаква кола шест месеца, а на седмия месец ще кара, каквото си иска - пак без никакъв опит, но вече забравил и това, което е научил на курса.