Пътна (не)сигурност: Коли-ковчези, шофьори-убийци

Голям процент от автошколите и сервизите - нелегални
Обновена: 20 фев 2019 20:21 | 20 фев 2019 20:16,
37
Пътна (не)сигурност: Коли-ковчези, шофьори-убийци
Снимкa: Reuters, архив

Повече от половината автосервизи у нас са в сивия сектор, а близо 90% от автошколите в страната също се оказват незаконни.  Стряскащите цифри идват на фона на високата смъртност по българските пътища а това провокира синдикатите да започнат усилена битка със сивия сектор.

Според данните вероятността да попаднем на коректен автосервиз е под 50%. Сервизите, които гарантират с името си за извършения ремонт, са не повече от 40 % от всички работещи. Експертите посочат пряка връзка между некачествените авторемонти и убитите на пътя

При автошколите, от които би трябвало да излизат отговорни бъдещи шофьори, нещата са още по-притеснителни. Според цифрите 80% от учебните центрове за автомобилни водачи са част от сивия сектор.

Кой поема отговорност за сигурността по родните пътища - коментар в предаването “Директно” по телевизия Bulgaria ON AIR на Емил Германов  от Съюз на автосервизите  и Красимир Георгиев от АКАБ.

"За съжаление цифрите са приблизително такива. Това се отразява на сигурността, броя на убитите, бюджетът на държавата. Хората, които обучават шофьори, са някъде около 6000. Това са легалните инструктори", коментира Георгиев.

По думите му проблемът идва от схемите с преотстъпване на разрешително, което е нещо напълно незаконно. Държавата смята, че тези хора, които не са данъчни субекти, са малки. Пропуски в закона няма, просто трябва някой да го спазва, коментира още Георгиев.

“В България се движат около 4 млн. превозни средства. Това означава 4 млн. ремонта годишно, което е около 16 хиляди ремонта на ден. Цифрата според мен, обаче, не е вярна. Милион и половина автомобили са над 20 години, а над 3 млн. коли са над 10 години, а на тях им се налагат много повече ремонти”, коментира Германов.

Регистрирани сервизи в страната са 6700, а това означава, че на ден във всеки сервиз минават по минимум 2 автомобила дневно. Проблемът е, че няма регламент за дейността на сервизите, което създава нелоялна конкуренция. По думите му нелоялната конкуренция води до това сервизите да слагат части втора употреба, което прави автомобилите по-опасни.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


37
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
5
 
2
 
! Отговори
Кръгово преди 5 години
До РАЗМИСЛИ и СТРАСТИАми ако на кръговото липсват знаците и ти си му дясностоящ значи предимството е твое. При това положение е възможно "байо" да е прав.
4
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В дълбоката провинция няма автосервизи, 99% са разни пияници които цял ден жулят бира в някой гараж и изчукват катастрофирали 20-годишни корита или лепят спукани гуми.
3
1
 
16
 
! Отговори
Гост преди 5 години
Стига стоя данък, коментиран от 1, данъка го вдигнаха с 6 - 7 лв. за стари таралясници.Проблема е , че се внасят коли на които им се свалят километрите понякога с 200 - 300 хиляди. Това е престъпление и това убива, а не малките гаражни сервизчета, където /не навсякъде/ работят читави хора и си изкарват хляба. Ако си купиш части от най - евтините трябва да се сърдиш на себе си , а не на майстора особено ако те е предупредил, че това е некачествено. Ама ние сме по тънките ремонти!
2
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Представете си играта каква е изпитващ проверява друг изпитващ това какво е пълен смях дори за тоя които нее в системата знае как стоят нещата че и двамата са в играта къде с клиенти къде с пари а може и с акъл просто сами се сетете
1
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма проблем вдигнете пак данъка и засъраховката и хората ще ходят не в сервизи от сивия сектор ами в такива от бенбяния