Край на старите коли? В България все още е само мираж

Да не очакваме промени до 10 години, предупреди Цветелина Цанева
10 апр 2019 18:00, Красимир Ангелов
52

България остава една от страните в Европейския съюз с най-много смъртни случаи заради заболявания вследствие на мръсен въздух. Паралелна разбивка на автопарка пък показва, че на всеки 10 автомобила само един е нов. Всички останали са стари коли, често неотговарящи на стандарта Евро 4 , 5 и 6.

България и Румъния обявиха, че ще създадат работна група, чиято основна цел ще бъде намирането на начини за ограничаване вноса на употребявани автомобили, които замърсяват въздуха.

"Тенденциите сочат, че в бъдеще ще се залага все повече на хибридните автомобили, задвижвани както от двигател с вътрешно горене, така и от електроенергия. Не мисля обаче, че в следващите 10 години можем да очакваме каквито и да било промени у нас, тъй като законодателството ни на този етап изостава тотално", коментира пред Bulgaria ON AIR Цветелина Цанева от Асоциацията на вносителите на автомобили.

По думите ѝ това се дължи най-вече на данъчното ни законодателство и покупателната способност на гражданите, за част от които е невъзможно да сменят автомобилите си с онези, които в момента се залагат като производство в Западна Европа.

"В България на първо място имаме и доста по-различен манталитет. Не сме и страна производител и трудно бихме могли да се мерим с останалите по-развити държави. А подмяната на автопарка може да стане само и единствено посредством строги финансови мерки", допълни Цветелина Цанева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


52
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
49
0
 
0
 
! Отговори
Истина ли е преди 5 години
Целта е коли да карат само хората с много пари, а другите кучета ги яли, най-добре да са им слуги. Карайте колата на Флинтстоун, не замърсява въздуха, еко е и е икономична. Мислите на някой журналисти не са толкова чисти.
48
0
 
1
 
! Отговори
въпрос преди 5 години
Ако токова добри бяха новите защо Ингвар Кампрад е карал старо Волво модел от 70-те години на миналият век?Новите коли са тъпкани с калпава електроника ,която служи единствено производителят да печели повече от подръжката и отколкото от продажбите на колата!
47
0
 
1
 
! Отговори
до 35 преди 5 години
Разбери,че като гледам с какво качество са служебните ни коли които ги сменят през няколко години направо страх ме хваща.Ей богу новите коли ги правят от стари вестници.Ужасно калпави са повреждат се 10 пъти по често от старите.Един и същ модел от 2008-*** примерно е много по здрав от същият от 2013-та.Ето сега говорят за електрически.Акумулаторът е от 7000 малки литиево йонни акумулаторчета.Кога ще работи това стабилно 15 години примерно?Новите автомобили са срам за инженерството!
46
0
 
2
 
! Отговори
man преди 5 години
Познат си купи нов Тойота Аурис хибрид, уж да пести и от говиво. Нъцки, градско си харчи 7-9 на 100,всичко е парлама. Бесен е, разхода е същия като на старата му чест бензин
45
0
 
3
 
! Отговори
Фалшива новина преди 5 години
Поредната манипулация.Няма силна връзка между замърсяването на въздуха в България и автомобилите, както ни внушават. Автомобилите в България са малко и се ипзолзват малко. От автомобилите значимо замърсяване на въздуха няма.
44
0
 
16
 
! Отговори
Пешо преди 5 години
Стига тормозихте народа,никой не кара стара кола от хубаво ,ясно е че хората масово не могат да си позволят нов автомобил затова карат стари коли ,всеки иска нова кола но пари не достигат !Работете в посока как да се повишат доходите на хората ,как да им се подобри стандарта на живот и автопарка от самосебеси ще се поднови без да им го налагате !!!
43
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Основния проблем, е че улиците се мият три пъти годишно и тоя прах го дишаме.Ако не вярвате сравнете нивата на частици през лятото и зимата - не че печките на въглища не трябва да се забранят, трябва ама след 10г примерно.В някои европейски страни, например Румъния държавната помощ за електромобил е 11500Евро.
42
4
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Желаещ да дишаЕ така, печките на дърва и въглища се появиха миналата зима, преди това нямаше такива неща, баба ти се е греела на ток едно време, така е, сега не се диша, а не като преди.
41
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Поредната голяма врява, поредната налудничева кампания, поредното промиване на мозъци - преди 30 години Кремиковци и други нискотехнологични соц паметници на глупостта изхвърляха в пъти повече финни прахови частици. но тогава нямаше проблем, нямаше смъртност. Но пък сега се появиха изведнъж проблемите, защото едни нпо човечета получиха субсидия да вдигат врява, да създават масови истерии и психози.
40
12
 
13
 
! Отговори
Желаещ да диша преди 5 години
Основния проблем през зимата са печките на твърдо гориво. Автомобилите не са основен проблем. От друга страна е истина, че при нас се карат много стари дизели , които бълват огромни черни обаци мръсни газове. Аз също бих искал да си купя хибрид защото от една страна ще пестя гориво а от друго ще замърсявам по малко , но защо в съседна Румъния могат да дават хиляди евро безвъзмездна помощ за тези които желаят да си закупят електромобил или хибрид а в Бългрия не дават нито цент?
39
1
 
20
 
! Отговори
сминдух енд чесън преди 5 години
След като няма шанс за нормални доходи,нека управляващите ни предложат хибриди на цената на стара таратайка и всичко ще е ОК.
38
2
 
2
 
! Отговори
.... преди 5 години
Някой като се опаричи и се чуди как да изпъкне. Аух ама новите коли това-онова... Направете прегледите като на запад, ама не може да се мерим с Германия. Не че нещо , но да не ги надминем германците, затова дай да видим по-близките как можем да настигнем.
37
0
 
28
 
! Отговори
мераклията преди 5 години
Имам голям мерак да си купя нова ладичка, но цената със всички такси, застраховки и т.н. щуротии е около 18000 лева.Е как да се случи със 700 лева ЧИСТА заплата???
36
0
 
19
 
! Отговори
Дай по-точно преди 5 години
До Анонимен 35Колко от 6,5 милиона са тези МНОГО които могат да си позволят НОВА кола?!
35
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В Румъния като си си купиш нова кола и дадеш старата за скрап ти се дават 6 000лв. У нас имаше миналата есен 1 5 милиарда лева излишък в бюджета, но се дадоха на наши хора за магистрали.
34
23
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Проблемът на българите с колите е главно комплексарски. Много хора вече могат съвсем спокойно да си позволят да купят директно или да изплащат нов автомобил от нисък клас и не толкова престижна марка, но повечето си искат баварците нов внос на по милион реални километра...щото немското си е немскоПосле се реве колко сме бедни и какви мошеници са джамбазите. Хем ни боли, хем ни сърби като цяло.
33
1
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Направете европейски заплати и всички ще си купуваме само нови коли !
32
10
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Много се дразня на колите, които пушат черен или сив дим! Аз се тровя за да се придвижи бай битак!
31
11
 
17
 
! Отговори
Край преди 5 години
София има инфраструктура за половината от колите които са в града. Сега нито могат да бъдат паркирани законно нито има къде да се движат - 14 км./час е в момента средната скрост на кола в града.Инфраструктурата скоро няма да се удвои - колите трябва да станат наполовина.Всичко свързано с кола трябва да стане скъпо. Дали ще стане - при нормален народ ДА. При българите - едва ли.
30
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тази мома има най бедния речник който съм чувал и нямаше почти никаква информация а само догадки.