Авиоексперт: 30 часа за подготовка на пилот са малко

Броят на инцидентите за година е притеснителен, добави той
27 май 2019 09:55, Анисия Иванова
9

2037 гледания   |  Още видео
Две са вероятните причини, довели до инцидента с малкия самолет край Ихтиман, при който двама души загинаха вчера. Това стана ясно от думите на експерта по авиокатастрофи Ангел Борисов, който гостува в "България сутрин". Първата е недостатъчната поддръжка на машината, втората -  недостатъчната квалификация на пилота, който не е могъл да овладее самолета.

"Възможно е да не е набрал нужната скорост, след което се получава срив и самолетът тръгва надолу, а не нагоре", подчерта Босрисов.

Трагедията край Ихтиман: Самолетът излетял нормално, но попаднал в свредел

Той обясни, че в момента всеки, който пожелае, може да си купи малък самолет, но дали всеки може да го кара, зависи от обучението, което получава.

"Вероятно е нужна корекция на нормативната база. 30 часа практика за начинаеща подготовка за пилот са твърде малко и понякога те се провеждат немарливо", посочи той.

Летателната годност на даден самолет е отговорност на държавата, където той е регистриран - в случая Италия.

"Често пъти пилотите не разбират с колко сложна машина боравят, а броят на инцидентите от последната година е притеснителен", подчерта пред Bulgaria ON AIR Борисов.

И допълни, че не е ясно дали машината е минала технически преглед в Италия, както и че практиката показва, че в България се проверяват само самолетите, регистрирани у нас.

 


9
Още от Евроизбори '19
В големите партии има идейна импотентност, смята Ваня Григорова
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
За да се качиш като втори пилот на пътнически самолет се искат някъде около 200 часа, но това тука не е голям самолет, а малка въшка за двама човека.
Освен това този тук пилот конкретно е имал доста над 30 часа.
А инструкторите като ги питаш за причини за инциденти, винаги ще искат да им се увеличат часовете.
По цял свят първия самостоятелен полет е някъде около 13-15 час, такива са учебните програми.
Ако си учиш теорията и си ползваш главата, всичко е ок.
7
0
 
1
 
! Отговори
Сата НАТО преди 2 седмици
До Кармен Младенова

Не знам какво си завършила, но си пилот толкова, колкото аз съм диригент на филхармонията.
6
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Само за сравнение, В САЩ за да си пилот на пътнически самолет се изискват да си пилотирал минимум 1500 часа
5
2
 
0
 
! Отговори
Тихия преди 3 седмици
Ти най-добре се скрий! Неграмотен ***.
4
0
 
4
 
! Отговори
Горан преди 3 седмици
35 часа по норматив са пък часовете по кормуване за шофьори B категория. Също подигравателно малко, а и когато се претупват и те, картинката е съвсем плачевна! Не само във въздуха има такива проблеми, ами и на земята също! Затова се и изтрепват и по пътищата!
3
2
 
7
 
! Отговори
Кармен Младенова преди 3 седмици
30 часа за шофьор са малко,камо ли за пилот....Завърших пилотски курсове в чужбина.Обучението ми трая 2 год. плюс нощни полети и ориентиране плюс излитане и кацане в зимни условия и лошо време...и все още не мога да твърдя че съм добър пилот.
2
1
 
0
 
! Отговори
кога са малко ? преди 3 седмици
Ако ставаш военен пилот и шофьор на боинг---у тея хварчила няма нищо и като няма и подръжка те просто си се разпадат то не е до шофирлък--какво на курсовете за хвърчила да не ги научат да излизат от свредели ли какво да правят като ти се откъсне крилото е те та ка от самосебе си...това не са чесни на правителствен отряд --а двигател на балканче и две крила----на хубавите тези щуротии не им се случват да им падне крилото и не знам си какво още..
1
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
От цялата работа разбрах, че виновни няма, както обикновено, еле пък държавен хрантутник. Само не ми се мисли, какво ще става след десетина години, като полетят и интегриращите се. Вероятно ще сме като в междузвездни войни, а във всеки квартал ще има зенитна установка и пво.