БДЖ брои 500 милиона лева за нови влакове

380 милиона от тях вече били осигурени
17 юни 2019 21:52, Йордан Бързаков
26
БДЖ брои 500 милиона лева за нови влакове
Снимка: БулФото

Към 500 милиона лева ще вложи БДЖ в ремонт на вагони и локомотиви и в купуване на нови влакове за 7 години, които се броят от сега. Това заяви шефът на борда на директорите на холдинга Григори Григоров пред 24 часа.

По думите му, толкова ще струва преходът на железницата от ниски скорости към 160 км/ч.

Общо става дума за мотриси и вагони с 4 000 седалки, по 25 000 евро едната. Това са 100 милиона евро. Очакванията са първите доставки да дойдат през 2022 година. Вагоните са за дълги разстояния и целта е да бъдат комфортни за пътуване - освен седалките, в които да се престои 4-5 часа, те ще разполага с интернет и мултимедия.

Още по темата
Във влаковете, които са композирани с новите вагони, може би ще има бистро, разказва Григоров. По думите му, това няма как да стане в мотрисите, но там може да има ъгъл с кафе машина.

Преди обаче да започнат да пристигат новите вагони и мотриси, предстоят ремонти на дейстащия в момента подвижен състав на БДЖ. Те включват обновяване на 227 вагона, а окончателният срок за приключване е 2021 година и ще струва около 52 милиона лв.

В момента "БДЖ Пътнически превози" разполага със 730 вагона, от които едва 300 са в движение, а 400 са стари и неизползваеми. За да изпълняват графиците си, тоест да не карат пътниците да чакат по гарите, трябват поне 350 вагона, затова от холдинга разчитат да набавят още поне 30-40 вагона, вероятно втора употреба. Водят се разговори с немската железница "Дойче бан" и ще струват между 3 и 5 милиона евро.

Другият основен проблем през железницата, който шефът на борда на директорите откроява, е недостигът на локомотиви. Предвижда се модернизация на 30 локомотива на "Шкода", което включва и електрическите системи, което ще направи развиването на скорост до 160 км/ч.

В заключение Григори Григоров обясни, че 380 млн. от тези 500 млн. лева са вече осигурени. Разчита се на 40 млн. капиталов трансфер от държавата за всяка година за общо 7-те години, как и на 100 млн., отпуснати от Министерски съвет през 2018 година за нов подвижен състав. Железницата, тъй като вече няма дългове, ще кандидатства за еврофинансиране, което е между 50 и 100 милиона евро.

Припомняме, че през апри 2018 година правителството отпусна 104 млн. лв. на Българските държавни железници, с които компанията да покрие своите дългове. Сумата трябва да бъде възстановена до 28 декември 2020 година.


26
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Защо не сте написали, че новите влакове са само за Южна Бг? Старите влакове ще останат за Северна Бг.
Можете ли да публикувате ОБЕКТИВНИ статии?
22
3
 
3
 
! Отговори
ББ преди 1 месец
Влакове ще има но пътници няма да има заради мъдрата държавна политика.
21
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен

Изобщо не е важен външният вид на билетите. Простотията е, че не можеш да купиш билет онлайн (освен за някои влакове),че не можеш да плащаш с карта, че смятат че са открили топлата вода, защото продавали билети 15 дена преди пътуване. За Дойче *** оттук си купих билет за края на Юли, като важи и за градския транспорт в двата града, между които ще пътувам.
20
1
 
12
 
! Отговори
Охлюв Експрес преди 1 месец
А за изкрадените болтове на траверсите и туземците, хвърлящи камъни по стъклата, ще се вземат ли някакви мерки?
19
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
А кога БДЖ ще си върне старата билетна система? Искам отново да видя старите и хубави, сини билети за влак, а не тъпите касови бележки. БДЖ върнете старата система!!!
18
10
 
8
 
! Отговори
Смешник преди 1 месец
БДЖ и 1млрд да налее пак ще са празни няма кой да патува със влак просто хора не останаха
17
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
БДЖ брои 500 милиона лева за нови влакове от ЛЕГО( LEGO)
16
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Броим 24 милиона лева за Суперкомпютър. Най-големите абдали са нашите управници в Източна Европа. Накарали ги да платят 24 милиона лева и електричеството и поддръжката на сървъри, които ще ползват от Западна Европа безплатно.
15
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
А имаше обществена поръчка за нови влакове, но тя отпадна през декември 2018 г. Значи пак нови влакове след 3 години. А до тогава - я камилата, я камиларят...
14
12
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Не бдж ние гражданите броим 500 мил. За нещо което не иипомлзваме. Аз не понзвам човек да използва влак. Защо се наливат пари там, как се избиват тея пари? Значи 2 милиарда за воеена техника е голям проблем, а половин милиард ей така тихичко НЕ е проблем?
13
5
 
7
 
! Отговори
шматка преди 1 месец
На кой *** му влезе в ума да ремонтира Шкодите.Те са на по 40-50 години.Какво ще ремонтират на скрап.Луда работа
12
2
 
9
 
! Отговори
Иван преди 1 месец
Ще има тлъсти комисионни .... някой ще лапне много ....
11
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Нови влакове трета употреба от Германия. 😂😂😂 Гледали сме го този филм .
10
0
 
6
 
! Отговори
Шебек преди 1 месец
Мотриси за гости.
9
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
"Нови" стари или "нови" нови влакове?
8
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
За секунда си помислих че не сме най-бедната и куромпирана държава в Европа. Тогава се събудих и осъзнах че зад тези пари се крие далавера. На кой баджанака ще пребере комисионата?
7
8
 
12
 
! Отговори
ххх преди 1 месец
Поредната схема на ОПГ ГЕРБ за присвояване на пари в изумително големи размери. "Огромни харчове без резултати" или водещи до още харчове с още повече...липса на резултати . Гарантирано !
6
2
 
9
 
! Отговори
аха преди 1 месец
Готови за приватизация
5
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Комисионът ще е прекрасен. Честито на печелившите. А... народът ще го gyxa. Както винаги.
4
1
 
3
 
! Отговори
бай ганю преди 1 месец
ех мечтииии
някой май пак се размечта сложи розови очила и започна да ни подхвърля амбициозни планове
ясно е че модернизация в такъв мащаб няма да има но поне на половината стискам палци да се случи