Купуваме нови локомотиви, до 3 г. пътуваме бързо с влак до Бургас

Инвестиции има, но няма да е за сметка на цената на билетите
Обновена: 3 сеп 2019 14:44 | 9 юли 2019 14:18,
24
Купуваме нови локомотиви, до 3 г. пътуваме бързо с влак до Бургас
Снимка: архив, Булфото

До 2023 г. ще е готова железопътната линия София-Бургас, заяви транспортният министър Росен Желязков.

Той увери, че се работи по обновяване на железопътния транспорт, но не се очаква радикална промяна в цената на билетите.

"Въвеждат се нови системи за контрол и наблюдение. В тестови период е новата билетоиздаваща система, т.е. оттук нататък ще могат да се закупуват билети онлайн, което ще намали възможността да се купуват превозни документи без каквато и да е отчетност", заяви министърът пред "Нова тв".

Още по темата
Той потвърди, че до 2023 г. ще бъде изградена изцяло линията София-Бургас. До края на годината ще започне и процедурата за нови мотрисни влакове.

БДЖ брои 500 милиона лева за нови влакове

БДЖ планира поетапно обновяване на влаковете в следващите 15 години

"С инфраструктурните промени в БДЖ не само ще се пътува за 3 часа, а ще се пътува много по-комфортно, по-чисто и по-достъпно. НКЖИ изпълнява всички проекти, които са релевантни към трасето София-Бургас. Те са на различни лотове – София-Елин Пелин, Елин Пелин-Костенец, Костенец-Септември, Пловдив- Бургас и т.н.

Той посочи, че има вече изградени участъци по трасето. Има и незавършени, като транспортното министерство се бави заради обжалвания в съда и се очаква до края на септември да приключат всички процедури.

Росен Желязков съобщи още, че се водят преговори с "Шкода" за обновяване на съществуващите локомотиви, за да може локомотивите да достигнат оптималната си скорост от 160 км/ч.

"Разговаряме с "Дойче банк" за нови вагони. Става въпрос за вагони втора употреба, които се използват в немските железници, защото един пътнически вагон от немските железници излиза по-евтино от ремонта на съществуващ български влак. Средната цена за една седалка във влак е 25 хил. евро. Нашата амбиция е да осигурим 4000 нови седалки”, обясни Желязков.

БДЖ обещава нови влакове в следващите... 15 години!

По думите му железниците са най-екологичният, най-ефективният и в бъдеще най-финансираният и субсидиран транспорт, който и като европейска политика ще бъде развиван.

Не би трябвало да се очаква радикална промяна в цената на железопътния транспорт, обяви министърът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


24
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
0
 
5
 
! Отговори
Стойо преди 4 години
До Бургас за 3 часа??? Но трябва да се построи 6-7 километров тунел при Вакарел, още няколко по-малки тунели, мостове, виадукти и др. Вярвате ли, че ще стане до 2023...
18
0
 
7
 
! Отговори
Анна преди 4 години
Да се изостави БДЖ да западне до сегашното положение е престъпление. Разбира се че бързият и комфортен железопътен транспорт е за предпочитане пред всичко друго, но нашите железници стават само ако искаш да си направиш пътуване до миналото. Надявам се наистина да осъществят този проект, има много смисъл.
17
0
 
3
 
! Отговори
179 преди 4 години
Пак лъжи...
16
0
 
15
 
! Отговори
Жоро преди 4 години
в нормалните държави хората от 15 години пътуват с над 300 км/ч, а ние след 15 ще достигнем 160 :-)
15
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Защо чета само такива новини? Ще се прави нова / автострада, ж.-п.линия или други/ само от София до Варна, Бургас или Гърция? За да могат софиянци да ходят по-удобно на почивка ли? Защо нищо не се прави за Северна България. Там няма море, но този регион е най-ограбваният от Софиянци, които с награбеното строят и купуват жилища в София като луди. Алчността на софиянци вече видимо убива страната ни.
14
1
 
24
 
! Отговори
Цвента Ц преди 4 години
160км/ч, хората са постигнали тази скорост с парни локомотиви миналия век. БОЖЕ ГОСПОДИ КОЛКО СМЕ ЗЛЕ.
13
0
 
15
 
! Отговори
Мен преди 4 години
Дежавю- тая новина я четем вече няколко пъти през последните има-няма 12 години. И все уж да е готово след 3-4 години. Вероятно и те самите не си вярват вече.
12
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
линии като Пловдив - Панагюрище и Пловдив - Карлово, Хисаря - Долна махала са в полето и спокойно могат да ги направят за 120 км/ч, а то там една мъка едни бавни скорости ... Билетната система още не може да стане онлайн да си купи човек билет предварително или непосредствено преди пътуване. Закостенялостта им пречи и безбройните тарифи, по които трудно се правят изчисления.
11
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Карали ли сте колело ? Да ? Ок, помните ли как, като вземете завой с голяма скорост трябва да се наклоните иначе няма как да завиете навреме ? Така, това се дължи на инерцията Ви. Сега, като се засили влакчето със над 100км. и линията на завой не е под наклон позволяващ композицията да се наклони, цялата работа ще се хвърли в някое дефиле. Каквито и влакове да си купим, щом линиите са построени като за средна скорост от 65км. в час няма да вдигнат повече. Само едни милиарди ще изхарчим.
10
1
 
21
 
! Отговори
1234 преди 4 години
*** въпрос от матриала от Северна България, до кога с кола до Варна 6 ч, с влак 8 часа? Повече нъл уж севера бил приоритет? Кого лъжете пак ве мутри нещастни!
9
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
4000 седящи места по средно 100 във вагон това прави 40 вагона, по 5 милиона лева за 1 вагон ?! Изглежда като поредната схема за източване
8
0
 
7
 
! Отговори
House M.D. преди 4 години
И разбира се, че един вагон е по-евтин от ремонта на цял влак.
7
0
 
9
 
! Отговори
House M.D. преди 4 години
"Разговаряме с "Дойче банк" за нови вагони. Става въпрос за вагони втора употреба, които се използват в немските железници, защото един пътнически вагон от немските железници излиза по-евтино от ремонта на съществуващ български влак. Средната цена за една седалка във влак е 25 хил. евро. Нашата амбиция е да осигурим 4000 нови седалки, обясни Желязков.Нови или втора употреба? И каква е тази цена за един стол? Да разбираме ли, че ще бъдат пуснати TGV и Шинкансен?
6
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Направете високоскоростни линии до Гърция и Турция към кафевоморието има малък наплив.
5
1
 
10
 
! Отговори
дамн преди 4 години
до 3 години в бг ще има други жп оператори освен БДЖ. Така че , пак няма да ви ползвам
4
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
То София - Пловдив е 2ч 30 мин - 3чСлед Пловдив - телепортация до Бургас ...
3
0
 
25
 
! Отговори
ЗАКЛЮЧЕНИЕ: преди 4 години
3 ЧАСА ДО БЪУРГАС...? МОЖЕ, АМА АКО ПЪТУВАШ ОТ АЙТОС ЗА БУРГАС!
2
0
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А дано им останат локомотиви, вагони и пътници докато докарат новите машини и ремонтират железния път. Световният рекорд за парен локомотив е скорост от 203км/ч през 38-*** година. 81 години по-късно ние считаме скорости 130-160 км/ч за някакво голямо постижение
1
0
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
те локомотивите и сега могат да достигат скорости над 120 но трасе няма за тях