Автоинструктор: Ако вкарат тренажори, излизаме на протести

Още за бъдещите промени за кандидат-шофьорите от Йонко Иванов
10 юли 2019 13:45, Анисия Иванова
23

Повече кормуване и по-малко теория. Предложението е на Министерството на образованието. Наесен кандидат-шофьорите ще трябва да карат вече 45 часа - с 14 повече от досегашната норма.

Целта на увеличаването на часовете е да се гарантира по-добро обучение на бъдещите шофьори и по-малко инциденти на пътя. На следващ етап се предвижда и въвеждането на симулатор за практическите занятия на кандидат-водачите.

Още по темата

Председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов беше категоричен в студиото на "България сутрин", че симулатор или тренажор подготовката няма да е по-добра и ако те бъдат въведени задължително, то преподавателите ще излязат на протест.

Ако вкарат тренажорите в обучението, август месец изкарваме автомобилите на пътя, закани се Иванов.

"1990 година беше въведен тренажор за обучение на базата на тази учебна документация. Ефектът беше, че имаме бум на броя на загинали хора", посочи Иванов пред Bulgaria ON AIR. По думите му евентуалното въвеждане на подобен тренажор би било единствено прокарване на нечии комерсиални интереси.

Председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка допълни, че той и колегите му подкрепят повече часове за пракитика, отделянето на А и В категориите и провеждането на отделни теоретични изпити за тях.

Иванов обясни още, че от ДАИ са предложили 45 часа за практика по време на шофьорските курсове, което автоинструкторите са подкрепили.

Идеята е от теорията да отпадне изучаването на наказателните мерки, административните разпоредби, всичко друго обаче ще се запази, обясни Иванов, който е един от инициаторите за промените.

В тях пък ще влизат допълнително обучение в извънградски условия, магистрала, скоростни пътища, нощно шофиране и шофиране при трафик и задръствания,

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


23
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
0
 
6
 
! Отговори
Щирлиц преди 4 години
До 1Ползата от тренажора беше очевидна-без да си в автомобил,можеше спокойно да отработиш всички действия зад волана.Преподавателят пък разглеждаше графиката,която се отпечатваше,и веднага ти казваше кое не е правилно.Та на мен поне ми беше от полза,и зад волана на учебния ЗИЛ ми беше лесно.
21
0
 
1
 
! Отговори
Minuva42 преди 4 години
До НоргеНе е справедливо сравнението.В Норвегия слабите шофьори живеят кратко :)
20
0
 
6
 
! Отговори
1 преди 4 години
Първият тренажор за кормуване в България, производство на ГДР, беше инсталиран в специална зала в Техникум "Вилхем Пик" /сега "Форд" ;) /в София през 1980 година! Кандидатите за кат."С" минавахме през него в продължение на ЧЕТИРИ седмици, по един час дневно!БЕЗПЛАТНО И ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!
19
0
 
0
 
! Отговори
WRC преди 4 години
Тренажорът за бг трябва да бъде grand theft aut,o.
18
1
 
9
 
! Отговори
Гуфу преди 4 години
До KromПилоти и космонавти и те ли на "плей стейшън" се учат или според теп си имат по една ракета да си обикалят в открития космос. Това е тренажор симулиращ реални симулации на пътя. Ако малко повече се разровите ще видите, че в някои транспортни компании, зад океана, преди да те наемат имаш изпит точно на тренажор където ти задават ситуации и трябва да реагираш. Но нашите бизнесмени са така, когато трябва да се инвестира, сакън, умираме фалираме и дитирамби до небето.
17
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Машинно гласуване не може, тренажор за кормуване и нагушване на герберасти може.
16
2
 
7
 
! Отговори
Норге преди 4 години
До ШофьоркаБяха! Имам книжка от 1995 година и зная как беше.Тогава часовете за кормуване също бяха 40,което е крайно недостатъчно за подготовката на един шофьор. Що се отнася до продължителността на курса, ами беше около 3 месеца с теорията. Тоест, ако запишеш курсовете пролетта просто няма начин да имаш кормуване във всякакви условия, освен ако не те скъсат поне 5 пъти. Относно уменията на дамите шофьори, те са нещо като на комара оная работа. Всички знаят, че я има, ама никой не я е виждал!
15
2
 
10
 
! Отговори
Шофьорка преди 4 години
До Норге. Ами то и тук бяха 5 месеца. Аз започнах курса през януари и го завърших през май. Карах при всякаква обстановка, и лед, и сняг и дъжд, и нощно, и извънградско, и по наклони. Имахме и тренажор, и полигон. Затова сега имам претенции, че карам много добре и много по-добре от много мъже, особено от тези, които са взели книжки през последните години.
14
1
 
9
 
! Отговори
Бау преди 4 години
Тези тренажори ще бъдат наблюдавани от инструктори. Ужаса да не си загубят професията е голям... Даването на примери от 1990 е велико...
13
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
След като си взех изпита, моя инструктор ме пита ти защо не беше съгласен за допълнителни часове, пари за нова кола имаш за часове нямаш ли?
12
0
 
10
 
! Отговори
Голем праз преди 4 години
Естествено,, че трябва да има тренажори. Сега ктадете пари от бензин и часове и раждат убийци. Нали знам как протича обучението - един *** се изживява като бог и ти отпуска 30 % от полагащите ти се часове.После прости пари, за да даде на даиафджията, който идва на изпит облечен така, сякаш работи в ....Резултатът може да се проследи вечер по новините.
11
2
 
8
 
! Отговори
Krom преди 4 години
Ето що. Карам и кола и мотоциклет. Искам да кажа, че идеята да пратиш някой на пътя след 30-тина часа кормуване и още двадесет цъкане на Play Station направо е гениална. По добре го гръмнете. Все едно цъкането на ралита на Play Station да те подготви за балканския ад на пътя. Бих казал, че е твърде авангардно. Някак "истамбулско".
10
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Много сме изостанали тук, не само в обучението за шофиране. Докато карах курса бях единствения който спазва правила с което си навлякох гнева на останалите шофьори.
9
3
 
16
 
! Отговори
Норге преди 4 години
В Норвегия шофьорския курс трае общо 5 месеца, като всеки обучаващ се има 3 месеца лятна и два месеца зимна подготовка, като в последната се учат всички аспекти на зимното шофиране, включително на лед. Сами преценете с каква разлика в уменията излизат шофьорите в Норвегия спрямо българските си колеги.
8
5
 
0
 
! Отговори
Шелдън преди 4 години
аз съм се учил да карам само на тренажор, как може да си помислиш че мога да те закарам до болницата? Но на мен ръката ми е счупена! Е добре, но да не съжаляваш! Е, как е възможно да караш с 20 километра в час...!Опа.. видя ли саге ... защо ми говориш и ме разсейваш!
7
2
 
9
 
! Отговори
ненаяли се преди 4 години
Тея пък се излагат. Кат не моат да краднат бИнДзин и вече стачки дигат.Пуууууу ненакрали се.
6
1
 
18
 
! Отговори
тъпомери преди 4 години
То и преди 200 и кусур години като са въвели становете, шивачите са протестирали и трошили.Нищо ново под слънцето.Всяко чудо за 3 дни.
5
2
 
9
 
! Отговори
До 3 преди 4 години
Гаанчееее, това само ли го измисли???
4
6
 
7
 
! Отговори
До от Берлин преди 4 години
От теб НЕ СЕ Е изкоренила!!!
3
6
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
*** първо трябва да си смени чипа у главата и нрава.След това правете каквото щете.