ЕК няма да попречи на инвестицията на Volkswagen в Турция, защо?

Заражда се спор около готовността на Турция да спазва правила
8 окт 2019 13:01, Павел Гълъбов
30
ЕК няма да попречи на инвестицията на Volkswagen в Турция, защо?
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Манфред Вебер поиска Брюксел да разследва евентуалното строителство за нов завод на Volkswagen в Турция. В писмо до Европейската комисия председателят на групата на ЕНП в ЕП призова условията на сделката да бъдат разгледани от Брюксел. Могат ли европейските политици да попречат на това Турция да привлече инвестицията?

Още по темата

Този въпрос коментира Константин Томов, автор на предаването "Колела" по Bulgaria ON AIR, в ефира Bloomberg TV Bulgaria. Според него е малко вероятно да се отмени решението за построяване на новия завод на Volkswagen в Турция.

"По-скоро това е окончателно решение. Пазарът на недвижими имоти в град Маниса, където ще бъде заводът, е изключително оживен и продават по 30-40 апартамента на ден заради работниците. Не смятам, че ЕК има инструменти да повлияе на компанията", посочи гостът.

Целият спор е дали и доколко Турция е длъжна да спазва правилата на ЕС за държавна помощ, твърди Томов.

Вижте целия разговор тук
 


30
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Защото никой не иска да работи с некадърни връзкари чалгаджии и партийни бизнесмени
27
0
 
4
 
! Отговори
Kireto преди 1 година
Беше повече от ясно още в началото, че сделка с България няма да има. Но защо така ни плъзнаха по пързалката?Нали уж една от целите на завода освен производство е да се стимулира някоя от слабите Балкански икономики?!А те извадиха кеша, земята и веднага им се предостави възможността за производство. Това е некоректно не само към нашата държава, но и говори достатъчно ярко за Германия, страната с най-социална политика в ЕС
26
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Да да,чакайте ЕС да ни оправи.Плиткоумници са на всяка стратегическа позиция в държавата,е затова немците ще строят завода в Турция.
25
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Защото не може.
24
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Защото в Турция има стабилен диктаторски режим, който не се сменя на всеки 3 месеца.

Държавата дава държавни гаранции за завода.

Държавата Турция дава подкупи и бонуси на германската фирма.

Държавата Турция гарантира изкупуването на колите за държавната администрация.

Такива гаранции сме дали само на Американските централи, за да ограбват по държавен договор българското население като кърджалии.

Дойдоха, хората, инвестираха.
23
4
 
8
 
! Отговори
Q преди 1 година
Хайде стига с този завод ,загубихме го ....заради това ,ЧЕ Турция има автомобилна индустриция от 50 години (има кадърни и знаещи специалисти в този бранш) и нямат валутен борд !
22
2
 
4
 
! Отговори
Sichtpunkt преди 1 година
Германците не са глупави освен канцлерката

Този пък!!
Каквато е масата хора, такива са и управляващите! Но тук става дума за частна корпорация, която за кокошка ще изтърве коня. Oт WV не им стига мозъка, да видят, че Ердоган си играе негова игра.
Ако нападне кюрдите, както обещава, Тръмп ще наложи мигновено санкции, в противен случай той капи!
21
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Германците не са глупави освен канцлерката.
20
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен 13

Да, ама ако фалира местното земеделие, утре тея картофи по 45 ст килото, ще станат на 3 лева.
19
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен 14

Има една малка разлика, обаче! VW не е марка, кяото се продава само в Европа, а в цял свят. Нищо не им пречи, да изнасят от Турция, за цяла Африка, както и Южна Азия - да, и на двете места има пазар и е много важно, да не оставят на китайците, да завладяват повече.
18
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен 17
Абе аз лично нямам нищо против някой да субсидира ФВ с разликата до реалното и да ми продаде на мене един голф ( примерно ) за 5000Е.
17
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Субсидийте противоречат на свободния пазар и конкурунтния бизнес при равни правила!
16
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Защото VW е частна немска компания, която има правото, да отваря заводи, където си поиска, а не да се съобразява с някакви предизборни недомвлъвщини. Помните ли компанията "Телерик"? Купиха си я, чужда фирма и това беше. Никой не рева, никой нищо не каза. Ама сега ревеме, че НЕМСКА компания, прави завод в ТУРЦИЯ, все едно са ни ДЛЪЖНИ?
Ко! НЕ!
15
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Съгласно тези правила Турция трябва предварително да уведоми ЕС за всяка индивидуална помощ, която да бъде предоставена на дружество или група от дружества, които биха могли да бъдат нотифицирани съгласно правилата на ЕС за държавна помощ.
Казано с други думи, Турция е длъжна да съобщи на ЕС, че възнамарява да отпусне гигантска държавна помощ на Фолксваген(споменава се 400 милиона евро),каквато няма право да предостави, дори и ако Комисията бъде гъвкава до степен да нарече черното бяло.
14
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ако Комисията поиска, тя може да се позове на разпоредбите, които уреждат Митническия съюз (Решение 1/95 на Съвета за асоцииране между ЕО и Турция), включваще правила за конкуренцията и държавните помощи, за да се постигнат равни условия на действие сред икономическите оператори, действащи в рамките на Митническия съюз между ЕС и Турция .
13
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Земеделието на Запада е фалирало отдавна, субсидира се и работи на загуба.

Без държавна гаранция и субсидия земеделието на Запад не може да съществува.
12
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До ЕВРОКОМИСИЯТА
Много хубаво си ни беше преди да се набутаме в ЕС.
При Луканов и Жан Виденов какво хубаво си ни беше.
Заливахме Русия с чушки, изнасяхме ток за навсякъде и получавахме десетки хиляди левове.
11
13
 
5
 
! Отговори
Пешо с мотиката преди 1 година
До ЕВРОКОМИСИЯТА : Селското стопанство рухна още преди 89-та. А чушките и Доматите ТКЗС-то ги продаваше за по 10 стотинки торбата на "големия" брат, защото бай ти Тошо беше затънал в дългове и към мразената от теб Европа, и към ръшата. Нарочно я пиша с малки букви - да пиеш кат свиня и да псуваш като каруцар беше основното хоби (а и сега е) на ръшъните. И да питам отново - защо в ръшата тоалетните са извън училището още?
10
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ще внасяме газ, ток и автомобили от Турция. Това се нарича "диверсификация".

Ойро-атлантиците постигнаха голям успех. Ойро-атлантиците не искат руски газ, който не е облагороден от турска надценка. Този газ става почти полутурски и ойро-атлантиците по-спокойно го дишат, като натовски газ.
9
0
 
2
 
! Отговори
Питащ преди 1 година
До Анонимен-2 Инструментът на Р/ Т/ ЕРДОГАН се оказа по по най май! Нали?