Нови правила в учебната кола: 6 часа извънградско, повече кормуване

С промените от бранша очакват курсовете да станат 1000 лева
12 ное 2019 12:33,
42
Нови правила в учебната кола: 6 часа извънградско, повече кормуване
Снимка: Pixabay

Повече практика и по-малко теория за бъдещите шофьори. Това гласят промени в шофьорските курсове, разписани от образователния министър Красимир Вълчев. Задължителните часове по кормуване за кандидат-шофьорите ще се увеличат от 31 на 42 часа. Но времето за теория е намалено с 14 часа, съобщи Йонко Иванов, председател на Съюза на инструкторите по авто-мото подготовка.

С промените ще стане задължително карането извън града и то поне 6 часа. От тях минимум 3 трябва да са магистрала, скоростен път или участък с интензивен трафик.

„Не е тайна, че обучението на курсисти минава по пет улици в един голям град. На тези пет улици е изпитът, на тези улици е курсът. А след това като вземем книжката, само на тези пет улици ли караме”, запита Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България.

С промените всеки кандидат за книжка ще кара най-малко 10 часа по улици и булеварди с голям трафик. Поне 2 часа ще се шофира в мъгла и през нощта, съобщи "Нова тв.

„Дори ако по време на обучението самият курсист стигне до извода, че когато не се чувства подготвен, по-добре е да не тръгва на път, смятам, че това ще бъде изключително полезно”, заяви Таня Михайлова, зам.-министър на образованието.

От бранша пресмятат, че увеличението на часовете зад волана ще се отрази на цената на курса. Очаква се той да стане около 1000 лв. „Ако се увеличат задължително с 12 часа, приблизително цената ще хвръкне между 200 и 300 лева нагоре”, обясни Борис Гаврилов, председател на Български автомобилен съюз.

„Цената на курса няма да се увеличи. Увеличава се броят на часовете, което ще доведе до нова цена на курса”, заяви Йонко Иванов, председател на Съюза на инструкторите по авто- мото подготовка.

„И в момента имаме обучение на автомагистрала – 3 часа. За да излезем от София, ни трябва поне 1 час, останалите 2 часа, когато нямаме пътен възел на такова разстояние, че да се върнем, нарушаваме нормативните уредби и затова не се прави. Отделно автопаркът е амортизиран и хората предпочитат да не се кара бързо, защото колата може да се разпадне на съставни части”, коментира Иванов.

„Часовете се увеличават и се дава на хората възможност да придобият повече опит. А една сума от 150-200 лева не играе никаква роля, защото цената на един калник и един автомобил, когато неволно го чукнете е 250 лева най-малко”, заяви още Йонко Иванов.

Обсъждането на новите правила продължава.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


42
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
0
 
1
 
! Отговори
тоти преди 4 години
Тоя Йонко ли къв е пълен ***.каде видя стари У коли...явно в неговия парк.Некадърници се навъдиха с дипломи и обучават децата без сами да познават правилата и пълнят гуши на ДАЙ да вземат испитите ...има школи коиту наистина се учиш и сам си вземаш испитите !!
36
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"обучението на курсисти минава по пет улици в един голям град."Що за глупости? В София те обучават да караш в няколко квартала, а изпитът е по улиците на цял квартал, но понякога може да излезе и извън квартала. Какви 5 улици?
35
0
 
13
 
! Отговори
Шофьорландия преди 4 години
В нашата мила Родина всеки може да стане "водач на МПС' и почти никой не може да притежава оръжие за самоотбрана.Защо е така-защото ние избираме!Какво избираме - ами от Демократите - свободията всеки да има трошка и да мисли,че е щастлив, а от държавите с диктатура - невъзможността да защитиш себе си и ценностите свои и на обществото.Кой господин Цацаров е по-опасен-една мутракеса с 3 тонен джип 500 коня или гражданин искаш да брани дома си?Кой убива повече хора ?Вечен си Бойко!!!
34
1
 
17
 
! Отговори
Коки преди 4 години
И аз си мисля, защо държавата не вземе да се намеси в тези курсове, защо са частни, а не държавни. Преди 89 като са били държавни, хората са излизали обучени водачи, а сега повечето частници гледат само парата.
33
0
 
2
 
! Отговори
Бг игрален филм преди 4 години
Смях в ***!
32
0
 
3
 
! Отговори
Тапия преди 4 години
До ККККи повече селфита с инструктора да има...
31
0
 
4
 
! Отговори
КККК преди 4 години
Ясно! Сега повече учебни автомобили ще има по къра и в гората.... и дами канят!!!
30
1
 
7
 
! Отговори
7878 преди 4 години
К*ва, търговец, футболист и шофьор не става , а се ражда .. Аз карам от 17 годишен , а по нивите от 13 . Иначе курсът беше пародия , 2008ма година инструкторът на собствена добра воля ни учеше да паркираме на един паркинг между колите на хората .. 2016та взех А категория - и там пародия на пародиите .
29
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да ги научат на няколко прости неща. 1. Да не навлизат в кръствището и да го запушват когато ще пречат на другите да се изнасят.2. Да не спират в ускорителната лента, ами да ускоряват до изравняване на скоростта и елегантно вливане в другия поток.3. Да не се движат като мравки в двулентов или трилентов път без светофари.4. Да не говорят по телефоните и да не чатят докато шофират(особено девойките).
28
3
 
19
 
! Отговори
Щирлиц преди 4 години
Кога ще върнете кормуването на полигон?Вижте как са паркирани колите-коя на 50см,коя на 1метър от бордюра.Изобщо как взимат книжки ,след като нямат навик да подават мигач,да се престрояват навреме,а не през една лента в последния момент?Ама важно е да растат цените,сакатлъците са безплатни.
27
0
 
10
 
! Отговори
СЕВЕРНА БЪЛГАРИЯ преди 4 години
А КАК ШЕ ЗАКАРАТЕ МАГИСТРАЛАТА ДО СЕВЕРНА БЪЛГАРИЯ ЧЕ ДА ГИ ОБУЧИТЕНА МАГИСТРАЛА БЕ ПАЛЯЧОВЦИИИИИ????????????
26
6
 
4
 
! Отговори
Гълъб Гугутков преди 4 години
Правилата нямат никакво значение, ако си роден да пълзиш, не може да летиш.Та така и със шофиорлъка.
25
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Голяма "мъка" са тези курсове. Има един куп дето чакат да захлебят, а насреща-айде със здраве и да се донаучиш с тати! Аз доучвах дъщерята 2-3 месеца, сега младежа и той взе книжка, но ще го доучвам като е свободен от лекции, за да се научи да кара сам. Като бяхме ние ученици, имаше възможност да се кара курс по-евтинко в техникума по автотранспорт и на някои съученици им го покриха даже, а аз карах в СБА-5месеца-250-300лв, в кал, сняг, лято -1987г. На Лади-чки, но никой не пускаха ненаучен!
24
1
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Преди 10 дни моят син (на 35 години) взе "книжка". Не го знам какво знае от правилника, но той не може да управлява колата. Тва, потегляне, тва спиране.. елемнетарните неща. Стойката му зад волана като да е метнат с вилата.Какъв е тоя инструктор, тоя "изпитващ" дето не е забелязал поне неправилният седеж? Ми то това е най-важното за управлението. И 2000лв. да ги направят тия курсове, пак ще пускат самоубийци на пътя.Важното е парата да се взима, а после кой-какъв му е късмета.
23
6
 
1
 
! Отговори
F5 преди 4 години
А от зелцето не се ли олеква.. Носсете зелИ в колатта и тя да олекне, до зелиту станиол или вода.
22
6
 
2
 
! Отговори
F5 преди 4 години
Но Холивуд имат своя неизчерпаем ресурс и имат преднина, я военните на САЩ да връщат холивудците по местата, те по психиатрии, социалнни домове, отвлечени по чужди градове и държавви, убити, вие военните на САЩ каккво си въобразяваате,че правите и уволнение ли сии просите, та кой ви назначава на работа?! От банката да я карат по-патриотично, и Холивуд реално са най-богати на този свят, не банката.
21
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Що ни занимавате с кормувания и тъпотии. Катастрофите в България са заради келешлък и кофти сиво вещество в главата. Колкото и да го учиш то се качва на некъв 10 годишен баварец и в погледа му се вижда, че се мисли за Наполеон, най-велик и най-успешен. После висока скорост и проблеми. Да се оправят, аз и като пешеходец винаги имам едно на ум когато пресичам, друг е въпроса, че повечето пешеходци и те са заспали овце.
20
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Американците са измислили възможно най добрата система! На 16 години се явяваш на теоретичен изпит на който просто трябва да покажеш че имаш обща култура по отношение на автомобила и знаеш правилата за движение по пътищата.Като издържиш изпита ти дават временна ограничена книжка която важи 24 месеца. През тези месеци можеш да караш със пълнолетен придружител които има книжка. Така придобиваш опит и като станеш на 18 минаваш тест по кормуване и си вземаш книжката.
19
3
 
20
 
! Отговори
Само питам преди 4 години
Русе, областен град в България, Европейски съюз. Срам ме е да го напиша, но най-близката магистрала от това красиво, извергнато от "властта" място е на около 130км... Та възникват следните въпроси:1. Как курсистите от Русе ще се упражняват в курмуване по автомагистрала;2. Дали не е по-добре да се курмува по автомагистрала в Румъния, която е на около 50км от Русе;3. След като "властта" не хае за Русе, дали не е по-добре градът да е към Румъния?
18
2
 
2
 
! Отговори
F5 преди 4 години
Заснемаа се в сферата, после се paste компютърно.